Onboard geluid maar over 2 speakers

Pagina: 1
Acties:

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 09:43
Ik heb een probleem met het onboardgeluid van mijn mobo (ASUS A7v8x). Alles doet het in principe goed, maar als ik in Winamp, Windows Media Player enz. muziek draai dan doen alleen de twee frontspeakers het. In het Sound Effect Manager programma van het moederbord kun je de speakers testen, en alles doet het gewoon. Welke instelling in Winamp of Media Player zorgt ervoor dat ook de twee achterste boxen worden aangestuurd?

En oja ik heb een Creative Inspire 4.1 erachter hangen... en daar is dus ook nix mis mee...

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb je de windowsgeluidjes wel gewoon over 4 boxen?
Zo niet, bij windows instellingen voor geluid kun je het aantal boxen selecteren :)

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

2 oplossingen:
1) KB5.1 plugin voor winamp downloaden
2) Foobar ipv winamp gebruiken
Bij foobar kan je directsound V2.0 gebruiken, dan heb je weer 4 speaker-stereo

in de winter is het kouder als buiten

• strikkert
De windows geluidjes doen het ook maar over 2 boxen, maar heb wel ingesteld dat ik quadrofonische luidsprekers heb (dit zegt mijn leverancier ook dat ik moet doen)
Verder heb ik dat KB 5 channel output ding geinstalleerd, maar dat helpt ook niet. Er komt nog steeds maar geluid uit twee speakers.

En ik heb ook al eens foobar gebruikt, maar dat vind ik niet zo'n fijn programma. Het moet toch gewoon mogelijk zijn met Winamp of Media Player?

• voodooless
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit wordt dus echt elke week gevraagd! Check de search, daar is genoeg te vinden. Misschien is dit iets voor de FAQ, als het er niet al in staat.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• strikkert
Ik WEET dat het eerder is gevraagd, maar met mij is er wel een verschil, en daarom vraag ik het nog een keer.

Bij mij doet ie het dus ook niet in Media Player, en dat was bij de anderen wel zo. Heb ook eerst de andere topics doorgenomen, en dat allemaal uitgeprobeerd, maar blijf geluid over 2 speakers houden.

Heb in Winamp eerst DirectSound geprobeerd --> negative
Daarna KB 5 channel output --> negative
Windows Media Player --> negative
Windows instellingen staan en stonden op quadrafonische speakers, en bij de test van de speakers in de manager van mijn geluidschip doen ook alle speakers het.

Foobar met 4 stereo output --> positive, maar dit programma wil ik dus niet gebruiken.

Iemand nog 1 suggestie?

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

ik heb verschillende ervaringen met de verschillende nforce-drivers
probeer 's een oudere (2.46 ofzo)
misschien dat dat helpt ?

in de winter is het kouder als buiten

Pagina: 1