Ik heb een klein probleempje,
Ik heb een html pagina gemaakt een een stukje javascript. In de body van het html document staat en knop en als je daarop drukt opent hij een nieuw scherm doormiddel van window.open
Wat ik wil is dat als je in het eerste scherm op een knop drukt dat hij op het 2de scherm in een div'je en tekst weergeeft die je hebt meegeven vanuit het 1ste scherm.
ik heb tot nu toe dit:
scherm 1:
scherm 2:
Opzich werkt dit geweldig...Maar als ik het eerste scherm refresh dan herkend hij als het ware het 2de scherm niet meer en dan vult hij ook niets meer in de div.
Weet iemand een oplossing?
Ik heb een html pagina gemaakt een een stukje javascript. In de body van het html document staat en knop en als je daarop drukt opent hij een nieuw scherm doormiddel van window.open
Wat ik wil is dat als je in het eerste scherm op een knop drukt dat hij op het 2de scherm in een div'je en tekst weergeeft die je hebt meegeven vanuit het 1ste scherm.
ik heb tot nu toe dit:
scherm 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <html>
<head>
<title>Test</title>
<script language="Javascript">
function test() {
MyWindow.document.all.test.innerHTML = "Hoi1";
}
function test2() {
MyWindow.document.all.test.innerHTML = "Hoi2";
}
function windowopen() {
MyWindow = window.open('tekstscherm.html','nieuw_venster','width=500,height=500,directories=yes,location=yes,menubar=yes,status=yes,toolbar=yes,resizable=yes,scrollbars=yes');
}
</script>
</head>
<body>
<input type="button" value="hoi" name="hoi" onClick="test()"><br>
<input type="button" value="hoi2" name="hoi2" onClick="test2()"><br>
<input type="button" value="open window" name="open_window" onClick="windowopen()">
</body>
</html> |
scherm 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body leftmargin="40" topmargin="40">
<div id="test" style="font-size: 45px; font-weight: bold; font-family: Verdana"></div>
</body>
</html> |
Opzich werkt dit geweldig...Maar als ik het eerste scherm refresh dan herkend hij als het ware het 2de scherm niet meer en dan vult hij ook niets meer in de div.
Weet iemand een oplossing?