jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Bij mij draait een Duron 700@900 en de temperatuur onder volle processorvelasting (DPC) is 44 °C in een desktopbehuizing zonder extra afzuiging.
Had eerst een Vos32, dat maakte pas lawaai!
Whatever.
die is stil, maar coolt voor geen meter...
Ik heb de FCPGA versie op mijn Socket7 weten te drukken. 4800 RPM en een teringherrie, net een stofzuiger. Ook mijn mobo resoneert mee. Had ik niet met die coolermaster die ik eerst had (maar deze houdt de zooi zonder casefans ook wel cool)Op zondag 10 december 2000 20:34 schreef smvs het volgende:
wij hebben nu een nieuwe Iceberg cooler getest voor de socket. draait op 5200 rpm en maakt amper geluid. en koelt ook goed.
dat kan wel kloppen want VROEGER maakte icebergjes heel veel herrie maar dat hebben ze tegenwoordig opgelostIk heb de FCPGA versie op mijn Socket7 weten te drukken. 4800 RPM en een teringherrie, net een stofzuiger. Ook mijn mobo resoneert mee. Had ik niet met die coolermaster die ik eerst had (maar deze houdt de zooi zonder casefans ook wel cool)
Klinkt goed, daar ga ik effe wat meer researche naar doen.Op zondag 10 december 2000 20:34 schreef smvs het volgende:
wij hebben nu een nieuwe Iceberg cooler getest voor de socket. draait op 5200 rpm en maakt amper geluid. en koelt ook goed.
Klinkt wel duur. Wat kost dat bij elkaar?!?Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60MP
* TonyTone word binnen kort weer papa (2 keer zoveel luiers kopen)
Ik hoop mijn Alpha + 60 MP dinsdag binnen te krijgen.. gebruik jij Artic Silver?Op zondag 10 december 2000 20:34 schreef printerman het volgende:
Ik gebruik een Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60MP en die is erg stil. Wil al niet meer anders. Voor de spec's zie www.oc-shop.nl
Bij mij draait een Duron 700@900 en de temperatuur onder volle processorvelasting (DPC) is 44 °C in een desktopbehuizing zonder extra afzuiging.
Ik heb er een tube Artic Silver bij besteld.. en ik heb 2 80mm fans in mijn kast (2 blazen uit, direct achter de CPU en 2 zuigen in voor in de kast).. ik ben benieuwd hoe koel mijn TB900@1000 zal blijven
Issie lekker stil? En issie moeilijk te bevestigen ? (op een KT7?)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Wat een lol, bij mij is het net andersom.Op zondag 10 december 2000 20:26 schreef TonyTone het volgende:
AAAAHH wat een lawaai!!!
Ik heb net een Spire 21B3 gekocht en een A-Open HX-08 kast.
Ik denk die A-open is Goed en lekker stil!
Wie weet welke cooler het geluid armst is?!?
Mijn Spire is fluisterstil, maar het is wel de blokkoeler.
Wat maakt die AOpen kast een rot herrie zeg. Ik hoor er echt niets bovenuit. Mijn oude noname kast van 1/3 van de prijs was veel stiller. Zonde dat die al weg is.
Ik heb nu al een andere fan in mijn voeding gezet, dat hielp aardig. Maar zelfs nu nog komt de meeste herrie uit dat ding. De kast werd rustiger nadat ik de hele binnenkant met tapijt tegels had bekleed. Dat dempte de trillingen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Ik heb nu een Super Orb op me socket a en dat is een erg stille koeler als je het mij vraagt, koelen valt een beetje tegen vind ik, maar dat komt door mij omdat me koeler de core volgens mij niet raakt.
je koeler raakt je core NIET..?????Op dinsdag 12 december 2000 10:12 schreef Lord_NikoN het volgende:
Ik heb nu een Super Orb op me socket a en dat is een erg stille koeler als je het mij vraagt, koelen valt een beetje tegen vind ik, maar dat komt door mij omdat me koeler de core volgens mij niet raakt.
als dat zo was had je nu een zwarte core ipv. een groene of blauwe
Hé das een goeie tipDe kast werd rustiger nadat ik de hele binnenkant met tapijt tegels had bekleed. Dat dempte de trillingen
Erm......De kast werd rustiger nadat ik de hele binnenkant met tapijt tegels had bekleed. Dat dempte de trillingen
houd dat niet een beetje de warmte vast?
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Verwijderd
Volgens het plaatje moest je op die orb een plaatje hebben zetten (zo'n thermal iets/sleutelhangergevaldingetje/ofzo/weet ik veel) en die heb ik dus niet. dus er moet haast wel ruimte zijn.Op dinsdag 12 december 2000 10:51 schreef Procyon for life het volgende:
[..]
je koeler raakt je core NIET..?????
als dat zo was had je nu een zwarte core ipv. een groene of blauwe
Verkrijgbaar bij de betere auto-vakhandel naar het schijnt..
Warmte is geen enkel probleem. Ik heb dat hier al een keer of 10 uitgelegd. Je raakt warmte kwijt met de luchtstroom. En niet dwars door de wanden van je kast heen. De fans verversen de lucht in je kast een X aantal malen per uur. Door de tapijttegels neemt het volume van je kast af. De luchtverversing neemt dus TOE.Op dinsdag 12 december 2000 17:47 schreef 3CLipZ het volgende:
[..]
Erm......
houd dat niet een beetje de warmte vast?
Verwijderd
Als je geluk hebt heffen die twee elkaar op, hogere lucht-stroom-snelheid<>vertragende factor.
Echter.. de wet van behoud van energie dicteert dat als dus de fan meer werk moet verzetten door de hogere lucht weerstand die de tegels veroorzaken, .. die fan dus lekker langzamer MOET gaann draaien...
Zo .. *ehum* dokter Kukerol is uitgezemeld.. sorry
Nee...je raakt geen warmte kwijt DOOR de wand van je kast. Als dat zo zou zijn, dan zou hij warm aanvoelen. En natuurlijk nemen de tegels de tempetratuur aan van de kast. Maar dat maakt dus niets uit. Het heeft hooguit tot gevolg dat als je je PC aan zet dat het iets langer duurt voor je kast temp oploopt. En dat het iets langer duurt voor hij weer op kamer temperatuur is als je hem uitzet. Maar in de evenwichts situatie is er gewoon geen verschil. En realiseer je waar de tegels zitten. Niet midden in je kast. Maar tegen de zijpanelen aan. Daar is nauwelijks luchtstroom. Zeker niet aan de rechterkant. Die zit achter je mobo en de plaat waar dat ding weer zit opgeschroefd. Bovendien 'houden' de tegels de lucht niet vast om te dempen. Het is massa effect, het gewicht dus. En een heel klein beetje van de zachte voorkant die gesnerp dempt. Als je echt mieren wilt neeuken kan je kijken daan de airodynamica van het oppervlak van een tapijt tegel. En raar maar waar, ruwe oppervlakken laten de lucht makkelijker langs stromen dan gladde. Maar bij de luchtsnelheden in de kast speelt dat geen rol.Op woensdag 13 december 2000 06:15 schreef Hooi het volgende:
Maar.. als die tegels lucht vasthouden wat ze moeten doen om te dempen, vertraagt dat dus de lucht circulatie. Dat verlaagt de koelwerking. En de lucht IN de tegels koelt niet meer goed af. En tapijt geleidt geen warmte dus je kastwand koelt minder af dus de boel wordt weer warmer.
sorry