Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
IK wil graag mijn telefoon weer normaal aansluiten dit lukt mij alleen niet

er komen 5 draden uit de muur

Rood
Blauw
Orange
Wit
en een koperdraadje zonder isolatie

het aansluitpunt ziet er hetzelfde uit als bij de topic:

Telefoonaansluiting, hoe werkt het?

(alleen zitten alle draadjes bij mij los)

kan iemand mij hierbij helpen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

rood en oranje zijn volgens mij de "tip" en "ring".
de enige 2 die je normaal gebruikt volgens mij.
de koperen draad is slechts als aarding.
de witte en de blauwe draad waren volgens mij voor als je een 2de foon hebt, dat de eerste foon dan niet kan aftappen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
moet rood dan links of rechts boven of onder? en orange?

weet je dat toevallig?

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Je moet 100% zeker weten de rode en de blauwe draad hebben, de rest wordt in principe niet meer gebruikt.
De rode is het A contact, de blauwe het B contact.
De witte en de oranje kunnen worden gebruikt voor een doorlussing of een tweede telefoonnummer, of voor een extra bel of wat dan ook.

Check out http://www.getbackonstage.nl

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:43:
moet rood dan links of rechts boven of onder? en orange?

weet je dat toevallig?
geen flauw idee...
heb de theorie ooit gehoord, nooit zelf aangesloten ofzow.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Rattlehead schreef op 03 januari 2004 @ 14:44:
Je moet 100% zeker weten de rode en de blauwe draad hebben, de rest wordt in principe niet meer gebruikt.
De rode is het A contact, de blauwe het B contact.
De witte en de oranje kunnen worden gebruikt voor een doorlussing of een tweede telefoonnummer, of voor een extra bel of wat dan ook.
klopt, en als je die in een RJ-11 stekkertje moet duwen, pak dan de middelste 2 gleufjes..

Hier staat tekst

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Als je het doosje van voren bekijkt, met de pennen die het wijdst uit elkaar staan boven, dan moet rood links (A) en blauw rechts (B ).

offtopic:
Duh, natuurlijk wordt B met ) B) |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Rattlehead op 03-01-2004 14:49 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Rood & Blauw worden vaak gebruikt. Echter, ik heb al eens meegemaakt dat er met kleurcoderingen gerommeld word. Je hebt 4 draden met die op 2 contactjes moeten worden aangesloten, anders ff allemaal uitproberen, kan geen kwaad als je ze omdraait....
4X4X2 zijn 32 mogelijkheden ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het net zo aangesloten a-> rood b-> blauw

ik hoor alleeen helemaal nix door de telefoon
ik wilde namelijk het opnieuw aansluiten omdat ik eerst er een centrale tussen had en ik er niet meer mee kon bellen of gebeld worden dus ik dacht ik haal de centrale er ff tussen uit

ik had de alle eerste keer ook deze combinatie al geprobeerd maar ik krijg geen enkele toon kan dit aan kpn liggen?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:52:
ik had de alle eerste keer ook deze combinatie al geprobeerd maar ik krijg geen enkele toon kan dit aan kpn liggen?
Natuurlijk kan dit ook aan KPN liggen, bel ff met het storingsnummer op je laatste factuur of achter op de gids! (moet je natuurlijk wel een mobiel hebben ;))

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:52:
ok ik heb het net zo aangesloten a-> rood b-> blauw

ik hoor alleeen helemaal nix door de telefoon
ik wilde namelijk het opnieuw aansluiten omdat ik eerst er een centrale tussen had en ik er niet meer mee kon bellen of gebeld worden dus ik dacht ik haal de centrale er ff tussen uit

Heb je zekerweten de draden dan weer goed doorverbonden toen je de centrale los heb gehaald?

Het zou kunnen dat je korstsluiting heb gemaakt in de draden, dan vliegt hij er in de centrale van de KPN volgens mij tijdelijk uit, het zou dan na een tijdje weer gaan moeten werken.

Test anders alle mogelijke combinaties van de verschillende draden uit rechtstreeks op de telefoonstekker, het zou idd kunnen dat er met de kleuren is gerommeld.

Let op afgebroken draadjes, bij het aanpellen wil het koper nog wel eens ingesneden worden, wat later weer kan leiden tot draadbreuk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dit allemaal maar eens proberen en amders bel ik kpn

bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2004 @ 14:38:
IK wil graag mijn telefoon weer normaal aansluiten dit lukt mij alleen niet

er komen 5 draden uit de muur

Rood
Blauw
Orange
Wit
en een koperdraadje zonder isolatie

het aansluitpunt ziet er hetzelfde uit als bij de topic:

Telefoonaansluiting, hoe werkt het?

(alleen zitten alle draadjes bij mij los)

kan iemand mij hierbij helpen?
Ik heb exact dezelfde opstelling, maar ik wil er nu een modernere RJ11 wantcontactdoos van maken. En meteen alles opnieuw goed aansluiten om uit te kunnen sluiten dat het daaraan ligt dat de SNR marge op de ADSL werkelijk vet beroerd is.

In deze moderne wandcontactdoos vind ik 4 aansluitpunten met de kleuren:
-Rood
-Groen
-Geel
-Zwart.

De draden die uit de muur komen zijn dus:
-Rood
-Blauw
-Bruin
-Wit
-Aarde

Nu heb ik het als volgt aangesloten (uit de muur kleur --> Wandcontactdoor kleur)
Rood uit de muur --> Rood contactdoos
Blauw uit de muur --> Groen Contactdoos

Bruin en wit niet aangesloten, want die zijn vlgs mij niet nodig. Mijn vraag: Waar moet nu de aarde ? Parallel aan blauw of rood, of aan een kleur in de contactdoos ?

PS: Als ik met multimeter meet: dan krijg ik een negatieve spanning van ca 30,5 Volt ( -30,5 V dus) tussen aarde en groen/blauw, en een negatieve spanning van -0,09V (-0,09 V dus) tussen aarde en rood. Ik heb het gevoel dat dat niet helemaal klopt ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 12:39 ]

Verwijderd

In de regel meet je zo een 40 tm 45 volt op je telefoon aansluiting, (ISDN +/- 90 V) en normaal gesproken is dit ook de combi rood en blaauw. Mocht je hier niets meten, kan je idd de kpn beter bellen

Of voor de zekerheid toch de andere aders proberen. ;)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:35:

PS: Als ik met multimeter meet: dan krijg ik een negatieve spanning van ca 30,5 Volt ( -30,5 V dus) tussen aarde en groen/blauw, en een negatieve spanning van -0,09V (-0,09 V dus) tussen aarde en rood. Ik heb het gevoel dat dat niet helemaal klopt ?
Dat je negatieve getalen krijg komt omdat je met de multimeter de plus aan de min of andersom doet maar het moet de plus aan de plus en de min aan de min. Dan komt er een positief getal uit.

Verwijderd

Justifier schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:02:
[...]

Dat je negatieve getalen krijg komt omdat je met de multimeter de plus aan de min of andersom doet maar het moet de plus aan de plus en de min aan de min. Dan komt er een positief getal uit.
Ik weet best hoe ik een multimeter moet gebruiken hoor ;)

Maar nu weet ik nog niet of ik de aardedraad nog moet gebruiken of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 00:15 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
Op ISDN meet je na het ISRA-punt -10V, en na het NT2 kastje 100V.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
stijn01 schreef op zaterdag 03 januari 2004 @ 14:38:
...
Orange
...

Ik vraag me af waarom je niet oranje schreef. ('t is niet als vervelend bedoelde opmerking bedoeld, ik vraag het me oprecht af)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Normaal zit je lijn op rood & blauw uit je ISRA dan. De tweede lijn zal dan bruin + wit zijn, al denk ik dat bruin oranje moet zijn, maar die alleen aansluiten als je twee DSL lijnen of telefoonlijnen (abonnementen) hebt.

In de RJ11 doos gebruiken ze andere kleur combinaties en dan is het rood & groen. Je moet daarmee uitkomen op de middelste twee van een RJ11 stekkertje.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 01:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:07:
Normaal zit je lijn op rood & blauw uit je ISRA dan. De tweede lijn zal dan bruin + wit zijn, al denk ik dat bruin oranje moet zijn, maar die alleen aansluiten als je twee DSL lijnen of telefoonlijnen (abonnementen) hebt.

In de RJ11 doos gebruiken ze andere kleur combinaties en dan is het rood & groen. Je moet daarmee uitkomen op de middelste twee van een RJ11 stekkertje.
Thx, zo heb ik het al aangesloten. De aardedraad en de bruin/witte heb ik gewoon onaangesloten gelaten. Het werkt, alleen heb ik nog steeds een belachelijk slechte SNR op mijn ADSL, dat was ook de reden waarom ik via dit topic e.a. probeerde te verifieren.

De SNR is bij mij nu 26.0, de Loop.Att 9.0; Behoorlijk slecht dus. Ik dan maar zal eens bellen naar KPN of zij iets aan de lijn kunnen checken . . .
Pagina: 1