Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 00:50:
[...]
dat vinkie heb ik uitgezet. heb probleem is echter dat ik nog steeds niet de bestanden kan copieren. als ik encryption uitzet krijg ik een foutmelding "toegang geweigerd (windows xp)
wat nu????????
Dat betekent dat je niet de goede sleutel hebt en dus niet bij de gegevens mag komen.
Kijk bij de installatie van windows wordt een sleutel gegenereert, deze wordt gemaakt aan de hand van een combinatie van gegevens zoals datum/tijd en nog wat andere spullen. En random data.
Dit zorgt ervoor dat deze sleutel die nu gemaakt is uniek is, je kan hem niet namaken. Deze is de basis voor de encryptie op de files. Als je deze sleutel kwijt bent kun je er nog alleen bij via de "recover agent key", dit is een soort van gelimiteerde backup van die sleutel.
Als je die niet hebt.... dan kun je er niet bij. Daarom dus altijd gelijk na installatie een backup maken van de sleutels.... gelieve op een diskette of andere media te plaatsen en veilig op te bergen. Liefst achter slot en grendel!
Je kan bij de sleutels door naar user managment te gaan en daar Ge-advanceerd in te duiken, daar zij de sleutels te vinden.
En nee, daar is geen 1-2-3 kraak programma voor, de beveiliging in Windows XP is op dat gebied aardig pittig, tja... ik denk dat je de gegevens kwijt bent.
Je zou nog kunnen kijken of je niet de ownership ( tabblad delen, rechten.. en tabblad Ownership ) kan overnemen. Als dat kan heb je geluk en kun je waarschijnlijk de bestanden nog redden. Maar aangezien hij nu al blokkeert kan het waarschijnlijk niet, maar je niet geschoten is altijd mis!
Waarom heb je eigenlijk een hele NTFS partitie versleutelt? Ik doe alleen maar submapjes met echt private gegevens!
[
Voor 58% gewijzigd door
swampy op 04-01-2004 01:13
. Reden: informatie toevoegen ]