Toon posts:

"unable to read" message in BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kreeg 1-1-2004 deze melding "unable to read" in BIOS toen ik mijn andere compu wilde opstarten, (HHD wordt wel herkent) weten jullie wat dat kan betekenen. (heb jumper en datakabel gechecked en die zijn goed).

PS Hij wil ook niet als slave gelezen worden, want als ie als slave aan een ander HHD hangt dan stopt mijn compu tijdens de windows opstart procedure .. vreemd he)

weten jullie wat het kan zijn

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

de officiele melding is:

"a disk read error occured - press Ctrl-Alt-Del to reboot."

wel heb nog meer rondgekeken op het www en kon toch niet echt meer wijs worden. Maar even voor de voledigheid ik heb niiks geupgrade of zo, heeft het gewoon gedaan tot na een normale shutdown. OS = XP en HHD een WD800 van 2 maanden oud.

Verwijderd

Topicstarter
k, heb wederom een CHKDSK uitgevoerd en ik krijg de volgde melding:

deleting corrupt file header 0
File record segment 4 is unreadable
File record segment 5 is unreadable
File record segment 6 is unreadable

en vervolgens loopt ie stage 1 af en daarna vervolgt die niet met stage 2 / 3
dus het enige wat ik nu nog probeer is 'em als slave neertezetten, echter kom dan gewoon niet met mijn primary in Windows. (is een keer wel gelukt alleen was de D:// niet te openen (alleen hhd icoontje (wat dus alleen een verkeerde jumpersetting kan zijn). echter na 3 uur lang elk mogelijke setting geprobeerd te hebben zakt de moed me nu toch wel een beetje in de schoenen, omdat de data die ik nodig heb nog niet gebacked up is 8)7

hebben jullie nog iedeen hoe ik mijn data terug kan krijgen???

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
In de FAQ van dit forum staan handige links naar programma's die je data mogeijk terug zou kunnen halen. Zie Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

Het kan zijn dat je harde schijf een beetje stuk is, zoek op de website van de fabrikant naar een diagnostic tool om dat te checken. Hier kun je een links naar een aantal fabrikantn vinden: Links naar HDD fabrikanten .

Omdat je al vaker problemen hebt met je pc, [url= disk boot failure, (niet 1, maar al 30 keer :( )] disk boot failure, (niet 1, maar al 30 keer :( )[/url] is het raadzaam om je pc eens grondig na te lopen en elk component afzonderlijk te testen bv op een andere pc. Zeker je moederboard en je voeding zou ik nalopen. Er zijn in de search van GOT talloze voorbeelden te vinden met problemen en oplossingen mbt tot moederboarden, voedingen en rare gebeurtenisen op een computer.

Btw wat voor een computer is dit eigenlijk?? kun je wat meer specs in je openingspost zetten? proc (overgeclocked of niet), voeding Wattage, hdd, etc , etc.

[ Voor 11% gewijzigd door endeavor334 op 04-01-2004 02:40 . Reden: typo's ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk voortaan éérst in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je er een topic opent. Onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" kun je meer info en tips vinden mbt brakke schijven. En een stukje verderop, onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?", kun je lezen hoe je eventueel de data kan redden B)

Voor de rest raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens aandachtig door te nemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.