Op dit moment heb ik staan:
Een AOpen QF50C met daarin:
- Een Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0
- Een AMD XP 2600+ (Barton)
- Twee keer 256 MB PC3200 DDRAM
- Een Ati radeon 9600Pro
- Maxtor Diamondmax Plus 60 GB
- Een CD-speler (52x)
- Een DVD-brander (NEC ND-1300A, net nieuw!!! )
- Een oude CD-brander (4x)
- Een floppydisk
Natuurlijk voldoet het bovenste rijtje prima voor mijn huidige wensen (gamen, office, internet). Nu ik die DVD brander heb wil ik echt aan het downloaden gaan slaan!!! Maar nu ren ik uit de HDD ruimte. Dus daar wil ik graag een tweede bij.
Ik wil mijn huidige dan gebruiken voor mijn OS en programma's en een tweede erbij als file-opslag disk.
Nu twijfel ik echter over de volgende punten:
- Welke groote zal ik nemen 120, 160 of 200 GB???
- Zal ik een S-ATA of een P-ATA schijf nemen. Ik wil namelijk best die CD-brander eruit doen, dan is er weer plaats voor een P-ATA schijf. Mijn twee S-ATA poorten zijn gewoon leeg, maar die kan ik ook bewaren om er in de toekomst twee snelle kleinere S-ATA schijven (zoiets als de raptors nu) in RAID aan te hangen als vervanging voor de huidige 60GB. Daarnaast de vraag of die 1 HDD het wel doet op de S-ATA RAID controller van mijn mobo...
Graag jullie advies!
Een AOpen QF50C met daarin:
- Een Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0
- Een AMD XP 2600+ (Barton)
- Twee keer 256 MB PC3200 DDRAM
- Een Ati radeon 9600Pro
- Maxtor Diamondmax Plus 60 GB
- Een CD-speler (52x)
- Een DVD-brander (NEC ND-1300A, net nieuw!!! )
- Een oude CD-brander (4x)
- Een floppydisk
Natuurlijk voldoet het bovenste rijtje prima voor mijn huidige wensen (gamen, office, internet). Nu ik die DVD brander heb wil ik echt aan het downloaden gaan slaan!!! Maar nu ren ik uit de HDD ruimte. Dus daar wil ik graag een tweede bij.
Ik wil mijn huidige dan gebruiken voor mijn OS en programma's en een tweede erbij als file-opslag disk.
Nu twijfel ik echter over de volgende punten:
- Welke groote zal ik nemen 120, 160 of 200 GB???
- Zal ik een S-ATA of een P-ATA schijf nemen. Ik wil namelijk best die CD-brander eruit doen, dan is er weer plaats voor een P-ATA schijf. Mijn twee S-ATA poorten zijn gewoon leeg, maar die kan ik ook bewaren om er in de toekomst twee snelle kleinere S-ATA schijven (zoiets als de raptors nu) in RAID aan te hangen als vervanging voor de huidige 60GB. Daarnaast de vraag of die 1 HDD het wel doet op de S-ATA RAID controller van mijn mobo...
Graag jullie advies!