HDD voor extra DL-ruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Op dit moment heb ik staan:

Een AOpen QF50C met daarin:
- Een Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0
- Een AMD XP 2600+ (Barton)
- Twee keer 256 MB PC3200 DDRAM
- Een Ati radeon 9600Pro

- Maxtor Diamondmax Plus 60 GB
- Een CD-speler (52x)
- Een DVD-brander (NEC ND-1300A, net nieuw!!! )
- Een oude CD-brander (4x)
- Een floppydisk

Natuurlijk voldoet het bovenste rijtje prima voor mijn huidige wensen (gamen, office, internet). Nu ik die DVD brander heb wil ik echt aan het downloaden gaan slaan!!! Maar nu ren ik uit de HDD ruimte. Dus daar wil ik graag een tweede bij.
Ik wil mijn huidige dan gebruiken voor mijn OS en programma's en een tweede erbij als file-opslag disk.

Nu twijfel ik echter over de volgende punten:
- Welke groote zal ik nemen 120, 160 of 200 GB???
- Zal ik een S-ATA of een P-ATA schijf nemen. Ik wil namelijk best die CD-brander eruit doen, dan is er weer plaats voor een P-ATA schijf. Mijn twee S-ATA poorten zijn gewoon leeg, maar die kan ik ook bewaren om er in de toekomst twee snelle kleinere S-ATA schijven (zoiets als de raptors nu) in RAID aan te hangen als vervanging voor de huidige 60GB. Daarnaast de vraag of die 1 HDD het wel doet op de S-ATA RAID controller van mijn mobo...

Graag jullie advies!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

- Welke groote zal ik nemen 120, 160 of 200 GB???
hoeveel denk je nodig te hebben? kunnen wij niet voor je bepalen natuurlijk
kijk wat prijstechnisch het beste voor je is. als een 160 4€ duurder is dan een 120 zou je stom zijn om toch een 120 te nemen imho

P-ATA is toch snel zat. Het gaat toch om opslag, en de transferrate ligt toch maar op een paar MB/s naar je fikker.
en je kunt 1 S-ATA hdd aan je controller hangen als je wilt.
Wat je met de toekomst wilt doen moet je toch zelf gaan beslissen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kunnen mensen nou echt niet meer zelf nadenken?

Kijk gewoon hoeveel je nodig denkt te hebben. Kijk in je portemonaille en vervolgens op de pricewatch.
Daar zie je dat je het beste een 160 of 200GB schijf kan kopen. En aangezien je al zegt dat je later uit wilt breiden op je sata poorten dan koop je dus een pata schijf.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: wat je ook doet, houd er rekening mee dat je voeding problemen kan gaan geven. In de QF50C zit vaak een brakke unit van ComponentPro waar ik zelf al het nodige gelazer mee heb gehad. Dus bij voorkeur vervangen door een fatsoenlijke voeding (bv. een echte AOpen (ofwel Fortron) voeding van 350W).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is allemaal persoonlijk/logisch denk/zoek werk .. Als zelfs dit voor jou nog lastig is, kijk dan in de FAQ van dit subforum hoe je een harddisk moet uitzoeken :) Kijk onder het kopje "Welke harddisk .. moet ik nemen?" B)

Dit topic is gesloten.