Toon posts:

[CO](oling) Casefans in de zijkant blazen of zuigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in de zijkant van mijn case twee 80mm fans zetten die ik afzonderlijk, buiten de computer om kan regelen, via een travo, die wil ik op mijn gpu / nb richten en evt op mijn proc, kan ook een doen en die harder laten blazen maar dat geeft denk ik meer herrie dan twee wat zachter, wat werkt beter denk je, 2 zacht of een hard, en zal ik ze laten blazen of zuigen. Ik heb mijn kast open staan (dat vind ik handig en qua geluid scheelt et niet veel) en ik wil nog een derde casefan naast de voeding bouwen, ik heb nl een bigtower en der zat boven de voeding een fan die nix deed omdat A) mijn kast openstaat en B) hij veels te hoog zat om met een open kast iets te doen. Ik wil dus nu die fan tussen mijn voeding en 5,5 inch bays zetten en dan de lucht over het mobo weg te zuigen, dus de lucht die de twee casefans in de zijkant er (als ik daarvoor kies) overheen blazen. Dit leek mijn wle een goede manier om mijn kast optimaal te koelen (met lucht dan, WC komt nog).
Wat denken jullie?

grtz

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
hier zijn al best veel vragen over geweest die je mbv de search terug kunt vinden.
het zou wel fijn zijn om te weten waar deze fans precies in de zijkant komen te zitten.
paar standaard dingen:
fan bovenin: outtake (warme lucht stijgt)
fan onderin: intake (koude lucht zit beneden)

zit een van deze zijfans boven de proc: laat em dan dezelfde kant in blazen als je proc, anders gaan ze elkaar tegenwerken
zit in van die zijfans boven de north of southbridge: laat ze er overheen blazen

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
die moeten lucth zuigen , die halen UBER veel lucht naar binnen :D

( heb zelf ook )

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Mja, zorg dat intake en outtake een beetje evenwichtig is, en denk er zelf eens over na. Zó moeilijk is dat toch niet? Altijd meer outtake dan intake (nooit andersom) en warmte lucht stijgt, dus liefst intake onderaan en outtake bovenaan. Deze regels aanhouden en je moet eruit komen .Je kunt natuurlijk ook gewoon kijken wat de laagste temps geeft.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)