Toon posts:

chello vs demon vs xenosite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik baal dat ik met chello kabel internet geen eigen server kan draaien; tenminste niet een server die onder een vast ip te bereiken is. Ze hebben bij chello intern een truuc uitgehaald zodat het lijkt dat je een vast ip hebt.
mijn ip is 64.*.*.*
Dit is al een jaar hetzelfde nummer. Als ik een server draai kunnen alleen chello gebruikers mijn server bereiken.

Ik wil daarom misschien overstappen naar adsl.

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html
adsl 8192/1024**
lijkt me wel wat.

XenoSite/XSDSL
WebRocket 8192/1024 (ADSL)
komt hoog uit de testen van speedtest.nl
maar op ze php op hun server hebben voor hun klantjes???...

Ik zoek iets rond de 50/60euro met een zo snel mogelijke upstream/downstream verbinding.
Maar ik wil ook php op de mn homepage aan de kant van de provider! anders moet ik thuis mn eigen server draaien
(wat ik natuurlijk toch wel doe; een slackware sftp servertje ofzo)

Maar welke providers hebben dat? Ik heb gehoord dat xs4all het wel had maar die zijn heel erg duur; daar betaal je voor
8192/1024** 85 euri; en dat is duur.

meningen gevraagd!!!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Euh... dat Chello-verhaal klopt niet. Iedereen moet op je server kunnen komen; de adressen die Chello uitdeelt zijn geen interne adressen ofzo.

Chello heeft trouwens geen adressen in de 64-range. Van ripe.net:

24.132.0/17
24.132.128/17
62.108.0/19
62.163/16
62.194/15
80.56/15
213.46.0/16
212.83.64/19
213.93/16
212.142/18
212.187.0/17

Er stond me iets van bij dat er nog een losse A2000-range op ripe.net stond maar die kon ik zo niet vinden. Waarschijnlijk is dat al opgenomen in de Chello-range dus dan zou bovenstaand lijstje compleet moeten zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door Bergen op 03-01-2004 15:32 . Reden: even op volgorde ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Idd, ik heb ook chello maar andere mensen kunnen ook op mijn server komen met een ADSL lijn of dergelijke hoor. Snap niet waar je die info weg hebt :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Klopt idd niet, ik heb ook jaren chello gehad en prima een web/ftp server gedraaid.

Verwijderd

Topicstarter
-sorry ik bedoel 62.*.*.* ipv 64.*.*.*

bij mij is het onmogelijk om een webserver te draaien;

-ik heb de linux server achter mn router draaien;
lokaal kan ik die bereiken.
-ik heb de poorten op mn router doorgeschakeld;
dus http://62.*.*.*:80/ naar http://192.168.2.4:80/
en op dezelfde manier port 21
-ik heb een dyndns account statisch wijzen van
http://xcobra.homelinux.org naar 62.*.*.*

thuis kan ik niet controleren of het werkt; dus als ik vanaf school mn server probeer te bereiken( zowel via dyndns als puur mn ip intypen) lukt dat niet.

dat wil zeggen dat chello gewoon poorten blokkeert
of iets anders.
En ook de upload snelheid van chello is erg laag ivm adsl
van bijv. demon
of zit ik nu onzin uit te kramen

Verwijderd

Ik heb nu een webserver draaien op een chello account.
Tevens een opennap servertje.
Dit alles ook achter een router (draytek vigor 2200e)

Maar ga toch over op een ander abbo, adsl (demon 8/1 mbit)
upload chello te laag :((

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, voor zover ik weet wordt er helemaal niets geblockt. Alleen poort 135 was dicht gegooid ivm dat RPC gedonder. Je moet poort 80 gewoon kunnen bereiken. Kun je wel op je bak komen via ssh ofzo?

Dat de upload traag is zou best kunnen, die is bij een classic abo 128 kbit. (16 kB/s)

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 04-01-2004 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zou makkelijk zijn als ik ook van huis uit kan checken;
is daar een manier voor???

ik heb het een keer geprobeerd vanaf school; toen kon ik mn server op poort 80;21 en 22 niet bereiken; ook geen ssh nee.
maar dat was een weekje geleden

misschien kunnen jullie even proberen mijn ip is
62.194.70.4

Maar om ontopic te blijven; het is dus wel beter om over te schakelen naar adsl ivb zowel download en als upload snelheid
(8192kbit:1024kbit)

wat vinden jullie van xeno; deze komt beter uit de test van speedtest.nl dan demon
hoewel ik ook gehoord heb dat de resultaten op speedtest niet betrouwbaar zijn....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 16:25 ]

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Kan er gewoon opkomen... Krijg keurig de testpagina van apache.

[ Voor 45% gewijzigd door R_Rabbit10 op 03-01-2004 16:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 16:23:
het zou makkelijk zijn als ik ook van huis uit kan checken;
is daar een manier voor???

ik heb het een keer geprobeerd vanaf school; toen kon ik mn server op poort 80;21 en 22 niet bereiken; ook geen ssh nee.
maar dat was een weekje geleden

misschien kunnen jullie even proberen mijn ip is
62.194.70.4
HTTP-fout 406 - Niet geaccepteerd
Internet Explorer
:?

naja ik draai ook een servertje met een chello lijntje (http://vuurvliegje.ath.cx) en iedereen kan erop voor zover ik weet (gebruik hem om php dingen te testen en kleine files uit te wisselen).

PHP support op de webspace van de provider ben ik nog nergens tegengekomen (xs4all naar mijn weten ook niet).

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Chopsticks schreef op 03 januari 2004 @ 16:26:
Kan er gewoon opkomen... Krijg keurig de testpagina van apache.
Ook vanaf hier lukt het gewoon (Demon), krijg een pagina met de tekst

Hey, it worked !
The SSL/TLS-aware Apache webserver was
successfully installed on this website.

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.

wat vinden jullie van xeno; deze komt beter uit de test van speedtest.nl dan demon hoewel ik ook gehoord heb dat de resultaten op speedtest niet betrouwbaar zijn....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:33:
ok bedankt.

wat vinden jullie van xeno; deze komt beter uit de test van speedtest.nl dan demon hoewel ik ook gehoord heb dat de resultaten op speedtest niet betrouwbaar zijn....
Is voor mij een wat onbekende isp (nog) en die komen altijd hoog binnen in de test.

Maar wat test speedtest.nl eigenlijk? Je snelheid binnen nederland ... Dat is toch niet iest waar je naar kijkt voor zo'n lijn? Of kom je nooit buiten NL met surfen?

Grotere isp's hebben meer klanten, dus meer testresultaten. En klanten welke een probleem hebben (of denken te hebben doordat ze kazaa vol aan hebben staan) testen zich suf wat de gemiddelden drukt.

En ook nog het feit dat het 2 tot 8 Mbit abbo's zijn, dus mensen welke maar 4mbit hebben / halen testen zich ook suf ..

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-01-2004 17:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:00
Ik heb ook een linux ftp, maar die bak is gelijk een router, probleem opgelost.
En ik weet zeker dat ie overal te bereiken moet zijn.
Misschien van je router een switch maken en je linux bak laten routeren.

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben gelijk xenosite is onbekend; en scoort zo hoog doordat ze juist zo weinig members hebben.

ik woon trouwens 1.6 km van de telefooncentrale is dat ver?? meestal hoe dichter bij de centrale hoe hoger je snelheid toch

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 09:59

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:07:
jullie hebben gelijk xenosite is onbekend; en scoort zo hoog doordat ze juist zo weinig members hebben.

ik woon trouwens 1.6 km van de telefooncentrale is dat ver?? meestal hoe dichter bij de centrale hoe hoger je snelheid toch
Met hoever je wat kan halen kan je wel even searchen hoor, maar om je nog even een zetje te geven : 1,6 km is een goede afstand, maar belangrijker is de toestand van de koperlijn.

De enige ISP die bij mijn weten PHP levert bij de abo's is XSzone.

Maar om een isp te nemen met als grootse reden een website?
Je zou dan eventueel ook kunnen overwegen een 2048/1024 of 1024/512 abo @ willekeurige bbned ISP en gewoon goede hosting met domein nemen.. Of een 8192/1024 met aparte webhosting. Voor mijn gevoel is dat net als met telefoons;
je hebt ereen met alles erop en eraan, maar niets zo goed als 'stand alone'.

I've got a feeling...

Verwijderd

GerbenW schreef op 03 januari 2004 @ 16:06:
Nou, voor zover ik weet wordt er helemaal niets geblockt. Alleen poort 135 was dicht gegooid ivm dat RPC gedonder. Je moet poort 80 gewoon kunnen bereiken. Kun je wel op je bak komen via ssh ofzo?

Dat de upload traag is zou best kunnen, die is bij een classic abo 256 kbit. (16 kB/s)
nee 256kbit is 32 k/s
geen 16k/s

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:54:
[...]

nee 256kbit is 32 k/s
geen 16k/s
Ohja... ik haal ze altijd doorelkaar. Even editten... :z

Verwijderd

Topicstarter
xszone heeft een limiet van 1gig per maand; mocht mn website bekend worden dan heb ik een probleem...maar bedankt voor het noemen xszone ziet er strak uit.

hosting is trouwens heel erg duur dus dat doe ik niet.
ik heb alleen een domeinnaam geregistreerd voor 17euro per jaar ofzo.

maar ik denk dat naar prijs-snelheid verhouding demon de beste is.Ik denk dat ik dan wel mn eigen webserver draai en gewoon de plaatjes upload naar mn webspace.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:30:
hosting is trouwens heel erg duur dus dat doe ik niet.
Dat is wel erg subjectief he... :)

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 09:59

Wekkie

Yeah

Genoeg goedkope hosting hoor, en als je helemaal cheap d'r vanaf wilt zijn neem je toch lekker een Speed XS Adsl 8mbit abo ( €58 p/m inclusief admincosts.. )

En voor die 7 euro die je dan over houdt omdat je geen Demon neemt neem je dan goede betrouwbare hosting :)

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
hey dat is een goude tip wekkie; speedxs is erg goedkoop!!
(behalve de entreekosten 119 euro :( )
heb je ook zo'n goede tip qua goedkope hosting?
bij welke provider zit je zelf?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:08 ]

Pagina: 1