Over enige tijd ben ik van plan een nieuwe PC aan te schaffen en hoewel ik een aardig beeld heb van wat ik wil is er nog 1 punt waarop ik een beetje in het duister tast: de geluidskaart. Waarschijnlijk lekker makkelijk een Sound Blaster, maar nu mijn vraag: waarom zou ik een Live willen hebben en niet een "gewone" (128 PCI?) Wat biedt een Live wat een gewone me niet biedt?
Verwijderd
Mijn theorie:
Bij een live heb je 3d-geluid (A3d ofzo), terwijl je bij de 128 dit niet hebt. Je kunt wel bij beide 4 boxen aansluiten.
I.p.v de SBlive kun je trouwens ook de Diamond MX300/400 kopen. Qua prestatie vergelijkbaar, terwijl de MX300 net ietsjes goedkoper is.
Bij een live heb je 3d-geluid (A3d ofzo), terwijl je bij de 128 dit niet hebt. Je kunt wel bij beide 4 boxen aansluiten.
I.p.v de SBlive kun je trouwens ook de Diamond MX300/400 kopen. Qua prestatie vergelijkbaar, terwijl de MX300 net ietsjes goedkoper is.
Ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen, maar voor het meeste is de pci128 niet geschikt. Hij wil wel vanalles laten horen maar heeft de power niet. 4 speakers aan de praat is krijgen wil soms ook niet lukken, en af en toe verneukt hij het hele geluid met een soort stoor zender.
Wat ik ermee wil doen: MP3-tjes spelen, spelletjes, zorgen dat ICQ iets heeft om z'n irritante geluidjes doorheen te prakken. Ik heb geen 3D stereo-set en het ziet er niet naar uit dat ik die binnenkort heb ook. Een apart 3D speakersetje voor de compu kopen is al helemaal ootq. Maar de kwaliteit van het geluid moet zeer zeker wel goed zijn. Dus: ik wil kwaliteit, maar 3D geluid kan me gestolen worden.
Pagina: 1