Zalman ZM80C-HP op een asus p4s8x-x

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik zit hier even met de volgende vraag:
afgelopen weekend heb ik in mijn p4 een nieuw moederbord gezet een asus p4s8x-x
aangezien deze leuke overclock mogelijkheden heeft icm mijn gf 4200ti wilde ik ook nog een Zalman Zalman ZM80C-HP er op zetten omdat mijn videokaart wel erg warm word
als ik in mijn kast kijk zitten de aansluitingen van mijn onboard geluidskaart en de geheugenbanken nogal dicht bij mijn videokaart en weet ik niet zeker of ik die Zalman; ZM80C-HP er op kan krijgen

zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben in deze configuratie?

ik heb overigens nog een link
http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

hierin staat op de afbeeldingen dat de geheugenbanken verder van de AGP poort afzitten

[ Voor 14% gewijzigd door Edwin van Cleef op 03-01-2004 13:45 ]

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Ik heb niet dezelfde configuratie, maar de MSI 865PE Neo2 http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=433 & Zalman ZM80C-HP+fan ZM-OP1.
Qua layout lijkt het Asus moederbord http://www.asus.com/produ...et478/p4s8x-x/enlarge.htm op die van MSI.
Bij mij past alles precies, alleen ben ik met de Zalman-fan ZM-OP1 één PCI-slot kwijt, dat vind ik wel jammer.
Maar verder werkt het uitstekend.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
dat ene slot vind ik zo erg nog niet heb jij een de achterkant van je pc nog een extra plaatje verwijderd voor de luchtstroming of gewoon dichtgelaten?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
je wilt dus overclocken met die zalman?
lijkt me niet echt verstandig.

Als je het toch wilt doen zal ik een paar extra fans er op zetten.
De bedoeling van die zalman cooler is vooral stilte en niet overclocking.

[ Voor 22% gewijzigd door Rody op 03-01-2004 16:04 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
dat is dus eingelijk ook gelijk wat ik wilde horen

had inmiddels door rondkijken ook gezien dat het geheugen niet gekoeld werd zijn er voor overclocken buiten waterkoeling nog andere alternatieven dmv een zwaardere koeling?
echt stil zal mijn pc toch niet worden in de huidige configuratie omdat ik er al 4 verlichte casefans in heb zitten gaat mij niet zo zeer om geluidsdemping maar goede koeling voor het overclocken

er zijn hier tweakers die een optimaal resultaat verkrijgen door met de juiste koeling de kaart opclocken tot een core van boven de 300 en mem rond de 600 moet met de mijne toch ook mogelijk zijn buiten waterkoeling?

wanneer ik de core die standaard staat op 250/450 opschroef naar bijv 295/550 dat hij instabiel word en voelt de kaart al behoorlijk warm aan

mijn bedoeling was dus optimale warmteafvoer en hoog rendament dus daarvoor is als ik het goed begrijp die koeling niet voor gemaakt??

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Rody schreef op 03 januari 2004 @ 16:02:
je wilt dus overclocken met die zalman?
lijkt me niet echt verstandig.

Als je het toch wilt doen zal ik een paar extra fans er op zetten.
De bedoeling van die zalman cooler is vooral stilte en niet overclocking.
Waarom niet? Ik ben het met je eens dat je er wel een fan op moet zetten, maar dan JUIST kan je goed overclocken. Het is 1 groot blok waaraan het zijn hitte kwijt kan en met een fan is het goede manier om over te clocken. Meerdere mensen op GoT hebben juist deze koelblokken gehaald om verder te komen met overclocken :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

We Are Borg schreef op 04 januari 2004 @ 00:59:
[...]

Waarom niet? Ik ben het met je eens dat je er wel een fan op moet zetten, maar dan JUIST kan je goed overclocken. Het is 1 groot blok waaraan het zijn hitte kwijt kan en met een fan is het goede manier om over te clocken. Meerdere mensen op GoT hebben juist deze koelblokken gehaald om verder te komen met overclocken :)
Ik kom met die zalman vga cooler ook veel hoger dan de standaard cooler die op mijn 9800XT zat. :)
Dus het gaat niet alleen om stilte.. het geheugen word idd niet gekoeld dus die wordt wel wat warmer, maar de fan blaast erop dus die krijgt ook wel een beetje koeling :)

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
bedankt voor alle reacties ik ga zon blok halen en ik ben benieuwd wat de resultaten zijn die ik er hiermee ga halen jullie horen het nog :*)

Pagina: 1