Toon posts:

tualatin (dus uit-stekende chip) met gewone platte koeler???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tualatin zonder originele koeler gekocht, en nu heb ik een standaard koeler, dus een platte. de koeler is wel evengroot als de processor maar doordat er een chip óp de tualatin ligt komt ie aan de randen van de cpu dus niet direct op de chip maar blijft er wat ruimte tussen koeler en cpu...

is dit erg?
moet ik een andere koeler? zo ja, wat voor één?

p.s. mijn systeem kan geen cpu temperatuur meten...

Erg bedankt. ik wil m vandaag nog aansluiten dus ik wacht met spanning de reakties af.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Die Chip is de Die, daar moet deze op komen te liggen. Stop koelpasta op deze chip en de koeler erbovenop. Zet deze vast dmv de haakjes aan de zeikant. Mocht je een andere cooler willen, is Deze misschien iets?

Bedoel je zo een chip? Denk het wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/intel/tualtin/tualatin.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Mojo op 03-01-2004 13:47 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat dingetje wat op de processor ligt IS de chip die gekoeld moet worden.
alleen dat ding (de "die" of "core" wordt echt heet.
daar moet je een drupje koelpasta op doen en dan de cooler er op.

de cooler is vlak aan de onderkant omdat hij moet passen om verschillende soorten processors.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is altijd zo.. de koeler heeft alleen contact met de core, niet met de rest van de chip. Dat is ook niet nodig aangezien die nauwelijks warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ahaaa... 8]

bedankt mensen!

koelpasta dus ... eh hoe nodig is dat?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Een heel dun laagje op de "die" (die chip dus) doe er een kloddertje op en smeer deze uit met een bankpasje. Je moet er net niet doorheen kunnen kijken. Zet er dan de cooler in één keer recht op en doe één klemmetje over het plastic haakje aan het socket, dan aan de andere kant het klemmetje met een schroevendraaier vast zetten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:13

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:07:
ahaaa... 8]

bedankt mensen!

koelpasta dus ... eh hoe nodig is dat?
Het MOET erop, anders maakt de koeler slecht kontakt met de CPU en kan deze alsnog doorbranden.

Verwijderd

Topicstarter
Erg gewaardeerd mensen,

Dank!

Verwijderd

Wat hij bedoelt is dat zijn heatsink op de heatspreader komt, maar dat is ook de bedoeling.

Elke socket A cooler welke geschikt is voor een Athlon XP is geschikt voor de Socket 370 cpu's met de tualatin core.
Pagina: 1