Toon posts:

Bewakingscamera voor buiten & snachts ivm vernieling auto

Pagina: 1
Acties:
  • 1.639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is zover, ik ga maar eens investeren in een bewakingsset want mijn auto is reeds voor de 4e keer binnen 1 jaar opzettelijk beschadigd door vermoedelijk een jaloerse buur. Deze buren zorgen al jaren voor problemen aldus de rest van de bewoners hier.

Het probleem is dat deze dingen altijd in het donker gebeuren en met een webcam die ik al maanden op mijn auto richt, snachts niks te zien is. Ik moet dus minstens 1 infrarood camera hebben die ik buiten kan ophangen, en die ik of aan een timelaps videorecorder of soortgelijk apparaat kan hangen, of aan mijn pc (dan het liefst een netwerk camera of dmv een kaartje) met de benodigde software.

Ik heb al paar uur op internet gezocht maar kom eigenlijk alleen maar spycams tegen of camera's die niet in het donker of buiten kunnen filmen. Het is belangrijk dat de camera een goede kwaliteit heeft, daar het over een afstand van circa 15 a 20 meter snachts helder moet kunnen zien wie er loopt.

Iemand een idee waar je in omgeving Gelderland of via internet (dan wel in Nederland) een betaalbaar bewakingssetje (dus minimaal 1 infrarood buitencamera met timelaps videorecorder oid of een aansluiting voor in een computernetwerk ofwel via een speciale pc-kaart) kan kopen? Ik heb geen zin om zelf te prutsen, ik wil dus graag in 1x een complete set kopen die gewoon goed werkt.

Heeft iemand suggesties?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Al eens bij conrad geprobeerd?

Ik heb gezocht op camera en kwam deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/7000_7999/7500/7500/7504/750488_LB_00_FB.EPS.jpg

productomschrijving: Artikelnr.: 750488 - 8A

Het voor het menselijk oog onzichtbare IR-licht maakt van de nacht de dag voor bewakingscameras. De IR-schijnwerper is uitgevoerd met een lichtsensor, die de 18 ingebouwde LED?s bij ca. 10 lux restlicht inschakelt. Met waterdichte metalen behuizing, dichtring englasplaatje. Wordt geleverd met stabiele metalen voet. De montage is hangend en staand mogelijk. Veiligheidsklasse IP54.
Technische spec.: Voedingsspanning 12 V= · Stroomopname 500 mA · Lichtwijdte ca. 18 m · Afm. 88 x 68 mm.

Deze kost 49€....

Dan nog een videorecorder erbij zoeken (moet makkelijk zijn... :X )

[ Voor 102% gewijzigd door arjants op 03-01-2004 13:45 . Reden: 5 sec. gezocht via Google ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Kijk eens naar de camera's van Axis, te vinden onder http://www.axis.com
Deze zijn leverbaar met motion detection en night-vision. Zowel voor binnen
als buiten gebruik.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoeveel ben je bereid te investeren? Er is natuurlijk genoeg van dat spul te krijgen, maar afhankelijk van hoe goed je het wilt, kun je met jouw eisen wel eens in professioneel spul terecht komen, dan loopt het hard op ben ik bang.

Aannames zijn fataal.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je weet overigens dat het 'filmen' op openbare weg inbreuk maakt op de privacy?
Er is eerder hier een draadje op GoT over geweest (wellicht jou ook bekend).
Als de auto bij jou op de oprit staat en je hebt een bordje aan je hek hangen (oid) met de waarschuwing voor videobewaking, zit je redelijk safe... (nadruk op redelijk ;)).
Ik weet niet hoe de politie op dergelijk verkregen 'bewijsmateriaal' reageert... ik zou hen eerst eens bellen voordat je (bergen) geld uit gaat geven.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel bij conrad gekeken maar wellicht niet op de juiste dingen gezocht... :) Axis.com is momenteel een beetje dood, check ik straks.

De schade aan me auto loopt al in duizenden euro's binnen 1 jaar, als dit nog een jaar zo doorgaat, heb ik een setje er zo uit.

Wat betreft privacy, ik weet het. Maar dat neem ik even voor lief. Ik ben van plan alleen het gedeelte rond mijn auto te filmen en een stuk van mijn tuin. Inprincipe komt daar niemand tenzij die daar moet zijn (dus dan praat je over mensen die langskomen, postbode en de krantenjongen). Op 't moment de politie moeilijk doet dat het onrechtmatig bewijsmateriaal is ofzo, dan heb ik in ieder geval zelf het bewijs waarmee ik aldan niet met wat zinvol geweld een schadevergoeding ga krijgen van de persoon die dit doet. :/

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:33:
Ik had wel bij conrad gekeken maar wellicht niet op de juiste dingen gezocht... :) Axis.com is momenteel een beetje dood, check ik straks.

De schade aan me auto loopt al in duizenden euro's binnen 1 jaar, als dit nog een jaar zo doorgaat, heb ik een setje er zo uit.

Wat betreft privacy, ik weet het. Maar dat neem ik even voor lief. Ik ben van plan alleen het gedeelte rond mijn auto te filmen en een stuk van mijn tuin. Inprincipe komt daar niemand tenzij die daar moet zijn (dus dan praat je over mensen die langskomen, postbode en de krantenjongen). Op 't moment de politie moeilijk doet dat het onrechtmatig bewijsmateriaal is ofzo, dan heb ik in ieder geval zelf het bewijs waarmee ik aldan niet met wat zinvol geweld een schadevergoeding ga krijgen van de persoon die dit doet. :/
Axis zijn wereldleider als het gaat om camera's aangesloten op een computernetwerk. Je ziet ze erg veel in webcamomgevingen van gebouwen, straten e.d.
Het is nu weekend, maar ik kan maandag voor je bij onze leverancier even vragen wat ze kosten die jij minimaal zoekt. Moet je me ff een maildroppen als je gewoon een richtprijs wilt weten.

Alexander

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wat betreft privacy, ik weet het. Maar dat neem ik even voor lief.
<knip>
[fluistermodus]
Ik zou er zelf ook schijt aan hebben hoor... :o
[/fluistermodus]

men heeft gewoon met de poten van andermans spullen af te blijven... ik benijd ook wel eens een ander maar dat geeft mij nog geen recht om het plezier/geluk van die ander te vergallen...
Jammer dat dit soort figuren rondlopen :r

offtopic:
Betaal je nu iedere schade zelf? of laat je die door de verzekering betalen?
De reparaties zullen je inmiddels wel een flinke duit gekost hebben... of een flinke premieverhoging... in ieder geval dus een sloot centen :'(

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Kan je woede goed voorstellen, zelf ook al meermalen schade aan auto's gehad (voornamelijk parkeerschade) waarbij de schade niet verhaald kon worden omdat niemand tegenwoordig het fatsoen heeft een briefje achter te laten.

Resultaat:
- 2x uitdeuken deuren + spuiten
- 1x uitdeuken + spuiten voorflank van de auto (was een deuk zo groot als een voetbal, er had duidelijk een auto vol opgezeten)

totale schade: +/- 2750euro

Nu zijn we all-risk verzekerd, maar dat gaat toch wel lekker van de no-claim. Ik hoop dat je ze te pakken krijgt met een camera. Ik heb op TV ook wel eens gezien dat ze een onderbuurvrouw van 80 met zo'n camera opnamen en aanspraken op haar gedrag(opzetterlijk bekrassen van de auto), was ook gefilmd op de openbare weg door het TV programma.

[ Voor 11% gewijzigd door waslijn op 03-01-2004 14:55 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Op 't moment de politie moeilijk doet dat het onrechtmatig bewijsmateriaal is ofzo, dan heb ik in ieder geval zelf het bewijs waarmee ik aldan niet met wat zinvol geweld een schadevergoeding ga krijgen van de persoon die dit doet. :/
Onrechtmatig bewijs is vooral een probleem in het strafrecht, civielrechtelijk (als jij gewoon vergoeding eist van de schade voor een rechtbank) is bewijs niet zo gauw onrechtmatig. En vergeet niet naast de schade alle gemaakte kosten (binnen en buiten rechte) op die gasten te verhalen zogauw je bewijs hebt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Op een ander forum was dit onderwerp ook aan bod gekomen (het onderwerp waar en hoe mag je wel filmen etc)
Volgens mij was de uitkomst dat je vanuit je huis gewoon de openbare weg mag filmen en dat mag ook als bewijs aangevoerd worden. (mits het dus uit je eigen huis gefilmd is, en de camera niet op andermans prive terrein gemikt staat)

Verwijderd

<OFFTOPIC>
Is dit de bekende rapper de "Hidman"? Bekend van zijn encounters met de wu-tangclan? Uit Tilburg?
</OFFTOPIC>

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken Axis wel, ik ben zelf ook aangesloten bij diverse leveranciers, maar weet niet of deze leveranciers Axis produkten verkopen. Zal hier zelf ook nog even naar kijken, alsniet, dan graag wat prijzen als je die hebt.

De politie heeft al duidelijk aangegeven dat ze niet erg blij zijn als ik zelf camera's plaats. Maar ze willen tevens zelf weinig aan dit doen behalve wat vaker langsrijden (ik zie ze dus nog steeds nooit langsrijden).

De schade betaal ik inprincipe zelf (auto is zakelijk, maar die kosten krijg ik gewoon minder aan salaris). Ik kan wel de all-risk verzekering aanspreken, maar dit is uiteindelijk niet gunstig qua kosten. De schade tot nu toe is zo'n 3000 euro excl de laatste schade (2x spiegel eraf incl lakschade, 1x banden lek gestoken en nu een hele dikke kras op de auto van de voordeur tot aan de achterkant). Waarschijnlijk is deze schade zo duur, dat ik die wel op de verzekering ga verhalen, maar dat is dus erg nadelig voor mijn noclaim. Al met al had ik een leuke vakantie kunnen nemen zonder deze vernielingen.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Je kunt ook even contact op nemen met de firma Netcase security en kijken of zij iets voor je kunnen betekenen of om te kijken wat mogelijk is.

http://www.netcase-security.com.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Ik heb een Geovision capture board in mijn pc gezet en een camera gekocht met 84 leds die onwaarschijnlijk goed nachtzicht heeft.

Ik ben werkelijk lyrisch over deze spullen en de mogelijkheden, ik heb zelfs streaming beeld op mijn mobieltje.

Ik weet dat netcase security bv www.netcase-security.com de importeur is van deze spullen in de BeNeLux. je moet eens op hun website kijken je kunt daar trouwens ook inloggen op deze systemen en zelfs camera's bedienen, een echte aanrader.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Een maat van me zit met precies hetzelfde gezeik, zijn auto heeft nu al 3 keer een dikke deuk en tot nu toe ik zijn kenteken plaat 2 keer gejat binnen een korte tijd.

Zij hebben een cam met de gevoeligheid van 1lux aangesloten op een recorder met een hd erin, kwaliteit is zeer goed, en er zitten idd ook ledjes om heen, als je nog zoekende ben, kan ik het merk eens vragen.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 21:35
even offtopic!

Jij hebt een auto van de zaak (jouw werkgever vind dat dit moet blijkbaar) die auto staat geparkeerd en als er schade aan is dan ben jij de klos om ervoor op te draaien?

Ik heb ook een auto van de zaak gehad, maar schade waar ik verder niks aan kan doen was toch echt voor het bedrijf, daar werd niet eens moeilijk over gedaan.

(alleen als ik zelf schade veroorzaakte moest ik eigen risico betalen)

Ik zou eerst eens uitzoeken hoe dit zit voor je zelf een hoop gaat investeren of gaat betalen voor schade waar je werkgever wellicht zelf voor "verantwoordelijk" is. (is toch zijn risico als ie een auto mee geeft??)

mcb1

Pagina: 1