Toon posts:

Snelheid @Home + Router & Hub ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste internetters,

Ik heb hier thuis de breedband versie van @home en constant 3 pc's die internet hebben. Nou hebben we aan het begin (meerdere pc's) gekozen voor een router. (Actiontec Wireless-Ready Multimedia Home-Gateway)

Wij dus deze router er tussen gezet maar toen bleek dat sommige sites het niet dede. Dit bleek te zijn vanwege de router, ik had gelezen op internet dat je voor dit probleem tussen je kabelmodem en router een hub moest plaatsen.

De internet verbinding werkt gewoon perfect hoor voor effe te serven en msnen maar als ik films aan het downloaden ben gaat dat ontiegelijk traag. Haal ik echter de kabel uit mijn hub (vanuit mijn kabelmodem dus rechtstreeks en alleen op de modem) en steek ik die in mijn pc dan vliegt het erover (tot tegenstelling met mijn router en hub er tussen)

Als ik achter mijn hub en router in mijn eigen kamer download dan kom ik niet op hoger dan 15 kb/s en rechtstreeks op de kabel haal ik ongeveer het 10 voudige.

Wat kan ik hier aan doen om die snelheid ook achter de hub & router de halen ?

Verwijderd

een switch lijkt me beter dan een hub in jouw situatie.....
check de FAQ maar voor de verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan het zijn dat die "Intellinet 5 Ports SOHO Hub" de boel zodanig ver***** dat die de snelheid omlaagwerkt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:38:
Maar kan het zijn dat die "Intellinet 5 Ports SOHO Hub" de boel zodanig ver***** dat die de snelheid omlaagwerkt ?
Als het langzaam gaat, staan dan de andere pc's uit of aan?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36

EnnaN

Toys in the attic

Kan ik me niet zomaar voorstellen..hoewel het er wel op lijkt dat het aan die meuk die ertussen zit ligt (tjah, je test was best duidelijk), kan ik me niet voorstellen dat het aan de hub ligt

de router daarentegen kan natuurlijk wel veel roet in het eten gooien..staan daar misschien instellingen verkeerd?

well, that's just my 2 cents

sig

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt nix (haast nix) uit of de andere pc's aan of uit staan. De snelheid blijft gewoon belabberd. Het moet dus eigenlijk wel gewoon aan de router of hub liggen want waaranders kan het probleem aan liggen ?

De router was een €tje of 150 dacht ik dus het is niet een flutding ofzo.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Het kan ook zijn dat je wat poorten naar je eigen pc moet mappen (zie het grote poortmappings verhaal oid.).
Ik weet dat bittorrent een bepaalde poort gebruikt om peers te zoeken :)

Eeuwige n00b

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:28
hmm, ik gebruik gewoon een pc om internet te delen als server, met daarachter een 3com 8 poortsswitchje met 3 clients erop. en afhankelijk van de activiteit op de andere clients haal ik tussen de 360 en de 150k ong op mijn systeem. de snelheid zit bij bekende servers zelden onder de 150k/sec alleen op kazaa e.d wil het minder zijn, maar dat ligt ook aan de mensen waarbij je download.

Dus ik denk dat het wel aan je router/switch config ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik wel bittorrent ja maar hoezo portmapping ?

Ennuh hoe doe ik dat dan als ik van mijn pc een servertje maak dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende dingen getest

1. de pc direct op de kabel, dat gaf een redelijke snelheid aan.
2. De pc via de hub, dit gaf een snelheid van jan ***.
3. De pc alleen via de router, dit gaf een snelheid nog beroerder dan via de hub.

Toch belachelijk dat als ik alleen op de router zit nog maar een belachelijke 1 kb/s haal !

Ik kan trouwens bij de instellingen van de router wel iets met "port forwarding" doen, maar ik weet niet hoe dit moet en / of dit uberhaupt werkt.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:15:
Ik gebruik wel bittorrent ja maar hoezo portmapping ?

Ennuh hoe doe ik dat dan als ik van mijn pc een servertje maak dan ?
Als je 1 publiek ip (ook wel "internet-ip" genoemd) hebt en je wilt met meerdere clients (pc's) verbinden moet je meestal NAT (Network Adress Translation) gebruiken om te zorgen dat iedereen via dat ene publieke ip kan internetten.

Nadeel is wel dat sommige programma's (webservers,ftp-servers, bittorrent enz..) direct verbinding willen maken met je pc, wat door de werking van NAT niet kan.

In de FAQ van bittorrent staat dan ook:
I'm behind a firewall/NAT, can I use BitTorrent?

Yes, but you will get better performance if other peers can connect to you. By default, BitTorrent listens on port 6881, trying incrementially higher ports if it's unable to bind, and gives up after 6889 (the port range is configurable). It's up to you to figure out how to poke a hole in your firewall/NAT.
Voor meer info verwijs ik je graag naar het uitstekende verhaaltje hier: Het Grote Poortmappingsverhaal :)

edit:

Ik zou de router iig niet uitsluiten (heb zelf wat minder vertrouwen in voorgebakken routers) maar een snelheid van 100-400 KB/s zou hij zeker moeten halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Leon op 03-01-2004 22:31 ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de informatie !!! Vet veel te lezen zo aan het einde van de kertvakantie maar goed, zal alles even doornemen, hoop dat als ik mijn poorten heb geforward dat het dan een beetje beter gaat werken.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36

EnnaN

Toys in the attic

nog 1 op merkinkje: HOE test je je 'downloadsnelheid'?

da kan natuurlijk ook nog uitmaken, rite?

sig

Pagina: 1