Ik dacht dat een draadloos netwerk door muren etc heen kon nou ik heb 3 pc's allemaal windows XP 1tje staat beneden en ook de modem staat beneden. 2 pc's staan op zolder ivm mijn slaapkamer. Ik probeer eerst ad-hoc van 1 pc beneden naar 1 pc boven. Ze vinden elkaar niet. 2 pc's boven kan wel gewoon een netwerkje maken. Nu heb ik een Router incl switch en nu kan de pc van beneden wel connectie maken met de router van beneden maar nog steeds kunnen de pc's van boven geen connectie maken met de router laat staan de pc beneden. wij hebben 3 verdiepingen (begaande grond, 1e en de zolder)
begaande grond: amd athlon 1700+ --- router --- chello modem
zolder: amd athlon 1000mhz t-bird --- pentium 4 2800
router: E-tech wireless router (wlrt03)
netwerkkaart: e-tech wireless usb(1700+/1000 t-bird)
netwerkkaart: pci draadloos netwerkkaart
plan is dus: i-net --> modem --> router --> alle pc's
edit: ik heb nu de router/accespoint in de gang gezet en de 2 computers boven een beetje gedraaid en nu doen de 2 boven het wel maar hebben een ontiegelijk slecht bereik. Heeft iemand misschien tips of een oplossing.
begaande grond: amd athlon 1700+ --- router --- chello modem
zolder: amd athlon 1000mhz t-bird --- pentium 4 2800
router: E-tech wireless router (wlrt03)
netwerkkaart: e-tech wireless usb(1700+/1000 t-bird)
netwerkkaart: pci draadloos netwerkkaart
plan is dus: i-net --> modem --> router --> alle pc's
edit: ik heb nu de router/accespoint in de gang gezet en de 2 computers boven een beetje gedraaid en nu doen de 2 boven het wel maar hebben een ontiegelijk slecht bereik. Heeft iemand misschien tips of een oplossing.