Toon posts:

lang wachten bij IE na verkeerde URL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wanneer ik in IE een verkeerde URL ingeef moet ik altijd een tijdje wachten voor ik verder kan in IE. Heeft iemand hiervoor een oplossing waardoor dit probleem in IE kan worden opgelost?

Tnx

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En over welke versie (met alle updates?) van IE hebben we het? En wat versta je onder een foute URL? Heb je al gechecked op spyware en dergelijke met bijv. hijackthis?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
bv www.flipmo.com bestaat niet, het duurt dan een hele lange tijd voor ik terug een andere url kan intypen.
Ik heb windows XP SP1
en gebruik IE 6.0 inc. sp1

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik ad-aware 6.0,spybot, spywareblaster en update regelmatig deze anti spyware soft

• blackd
  • Niet online
En als je een losse DNS request doet, duurt dat dan ook lang?
Bijvoorbeeld start -> run -> cmd (enter) en dan 'nslookup www.flipmo.com'

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 03-01-2004 12:19 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-09 15:38
De stopknop klikken (rood kruis) en dan andere url intikken?

Verwijderd

Topicstarter
stopknop werkt niet, IE is dan een tijd gefreezed,

Verwijderd

Topicstarter
met nslookup gaat er een msdosvenstertje open en sluit zich weer onmiddelijk, dus daar gaat het precies wel snel mee?

• blackd
  • Niet online
als je eerst start -> run -> cmd doet en dan pas nslookup intypt sluit het venstertje zich niet (met de default instellingen van een commando prompt).

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

dat heb ik ook... dat is standaard vanaf IE6.0 hebben we op alle PC's iedere installatie...
de enige oplossing is teruggaan naar IE5.0
dat vind ik het meest irritante aan IE6.0

[ Voor 16% gewijzigd door H!GHGuY op 03-01-2004 12:23 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Das prettig want ik heb hetzelfde probleem. Maar het ligt niet zo zeer aan Internet Explorer 6.0 denk ik. Op dit moment heb ik het dus niet en ik draai wel iexplore 6.0.

Het ligt misschien ergens anders aan. Misschien bij Internet Options | Advanced tab alles eens op default zetten? Ik weet het niet hoor, maar misschien werkt het. Ik blijf dit topic in ieder geval ff volgen...

edit:
Jep heb net ff die url getest en ik kan meteen naar een andere url browsen als ik op stop klik. Het ligt dus zeker niet zozeer aan internet explorer 6.0

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan zegt hij:

server:hobo.momus.telenet-ops.be
address:195.130.131.4

*** hobo .momus.telenet-ops.be can't find www.flipmo.com: non excisting domain

en dit gebeurd nogal vrij vlug, dus geen hapering zoals in IE

• zetje01
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:20:
stopknop werkt niet, IE is dat een tijd gefreezed,
Hhmm..
Ik wou even testen maar als ik een verkeerde URL intik krijg ik gelijk een 404.

versie 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633

• blackd
  • Niet online
zetje01 schreef op 03 januari 2004 @ 12:31:
Ik wou even testen maar als ik een verkeerde URL intik krijg ik gelijk een 404.
Bij een niet bestaand domein? da's knap :+

Verwijderd

Topicstarter
dat is wat ik ook zou willen, hier freezed IE voor een aantal seconden, waarna ik naar http://search.msn.be/dnse...RM=DNSAS&q=www.flipmo.com ga.

Is er niet zo'n registersleutel waarmee je een waarde kan ingeven van de max zoektijd ofzo :)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 12:34 ]

• zetje01
blackd schreef op 03 januari 2004 @ 12:32:
[...]

Bij een niet bestaand domein? da's knap :+
Hhmm..
Ik probeerde te reproduceren, maar tik ik bijvoorbeeld www.ghdggd.nl dan gebeurt er niks maar kan ik wel gelijk op de stopknop klikken.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:32:
is er niet zo'n registersleutel waarmee je een waarde kan ingeven van de max zoektijd ofzo :)
niet dat ik weet, dat zoeken kan je wel uitschakelen tho.

• zetje01
dat is wat ik ook zou willen, hier freezed IE voor een aantal seconden, waarna ik naar http://search.msn.be/dnse...RM=DNSAS&q=www.flipmo.com ga.

Is er niet zo'n registersleutel waarmee je een waarde kan ingeven van de max zoektijd ofzo :)
Dat je naar "search.msn.be/nl" gaat kwam toch door spyware of adware, of voor mij part een windows-update?
Ik meen hier iets over gelezen te hebben op de frontpage of GoT.

edit:
Anyways, ik heb IE6 maar heb geen last van het probleem (maar herken het wèl, natuurlijk)

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 03-01-2004 12:49 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Joehoe, zie je opent een topic, een heleboel mensen komen hier een half werkende of foute oplossing aandragen, en dan kom jij zelf al met de suggestie van die registersleutel. Ik bedoel: had die meteen gedaan!!!

Naar mijn weten is er zo'n sleutel wel, maar of die in de Windows reg staat, is mij de vraag. Want, waar ik het van ken is geloof ik dat je bij Apache Server in kunt stellen hoe snel een gebruiker een timeout moet krijgen als een opgevraagde pagina op je server niet bestaat.

Zover als ik me kan herinneren zit er in Windows ook zoiets, idd in de vorm van een registry key, maar wáár? Googlen?
op 'timeout' '404' en 'error page' enzo?

Er is een sleutel Do404Search, die staat bij mij op 01 00 00 00 en dat zal hij bij jou ook staan. Misschien dat als je m op 00 00 00 00 zet, hij die search niet uitvoert. Dit is voor eigen risico!

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 03-01-2004 15:16 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• blackd
  • Niet online
Dark Blue schreef op 03 januari 2004 @ 15:10:
Naar mijn weten is er zo'n sleutel wel, maar of die in de Windows reg staat, is mij de vraag.
Waar anders? Meeste informatie wordt tegenwoordig wel in 't register opgeslagen, zeker wat betreft IE (behalve de index.dat van cookies en/of temp internet files).
Want, waar ik het van ken is geloof ik dat je bij Apache Server in kunt stellen hoe snel een gebruiker een timeout moet krijgen als een opgevraagde pagina op je server niet bestaat.
Als een pagina niet bestaat, krijg je geen timeout. Alleen als een gebruiker een server niet kan bereiken, krijg je een timeout. Als een pagina niet bestaat, krijg je een 404, en die wordt (hopelijk, maar dat ligt aan de capaciteit van de server) gelijk geserveerd, tenzij je iets van mod_throttle aan hebt staan ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 03-01-2004 15:16 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kunt zelfs, als aanvulling op mijn vorige bericht, de Search Page instellen. Even de registry sleutel overtikken,

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Onder HKEY_LOCAL_MACHINE staan ze ook, zelfde pad.

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 03-01-2004 15:22 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• zetje01
Om nou weer direct in het registry te gaan klooien...
Met "Tools -> Internet Options -> Advanced -> Do not search from the Address bar" kun je het overschakelen naar die msn-pagina ook gewoon uitzetten.

(stond op de frontpage)
Pagina: 1