Toon posts:

Coolermaster Aero 7+ Schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag mijn Aero 7+ cooler schoonmaken want de temps zijn namelijk ietsje gestegen, en ik heb de cooler ff bekeken en aangezien hij compleet vol stof zit neem ik aan dat dat het probleem is.

Nu heb ik geen idee hoe ik dit aan moet pakken, heeft iemand hier al ervaringen mee? hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder iets te beschadiggen?

Greetz,
xRave

Verwijderd

openschroeven wat er open te schroenven valt en heel(lees: heeeeeeel) hard blazen, of met een koude fohn proberen hem leeg te blazen.

Verwijderd

Topicstarter
heeft toch weinig zin lijkt mij, aangezien stof dat er al een half jaar op zit er niet maarzo word afgeblazen, of heb ik dat mis? :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:10:
heeft toch weinig zin lijkt mij, aangezien stof dat er al een half jaar op zit er niet maarzo word afgeblazen, of heb ik dat mis? :S
Als je hard blaast wel hoor, maar kun je die cooler er niet afschroeven, of misschien zit hij met kleine klemmentjes vast :9 . Als je een sterke fohn hebt dan gaat het neem ik aan wel. :*)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Fan eraf halen en ff onder de kraan houden, daar krijg je alles mee weg. Wel laten drogen voor je em terugzet op je proc.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
gaat het wel eens proberen :D
thx

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Zoals al eerder is gezegd, gewoon de delen losschroeven en met de föhn erin, of iets anders dat heel hard kan blazen.. Als dat niet werkt kan je het koelblok ook met normaal schoonmaakmiddel schoonmaken en laten drogen (duh :+)..

Dit heb ik ook geprobeerd met mijn Zalman CNPS6000Cu.. en blazen werkte ook prima (zelfs na een half jaar 8)7 ).

edit:
naftebakje was me iets voor

[ Voor 6% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 03-01-2004 12:15 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00
met een tandenborstel werkt ook wel goed :)

met kraan ook uiteraard, maar dan moet je wel de hele koeler er vanaf halen

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Gewoon naar de bouwmarkt gaan en daar een flesje lucht halen (zijn kleine busje's met perslucht) en deze gebruiken om je heatsink mee schoon te blazen... Zit een klein slangetje aan dus je kan in de kleinste hoekje's komen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
apen-nootjes schreef op 03 januari 2004 @ 12:16:
Gewoon naar de bouwmarkt gaan en daar een flesje lucht halen (zijn kleine busje's met perslucht) en deze gebruiken om je heatsink mee schoon te blazen... Zit een klein slangetje aan dus je kan in de kleinste hoekje's komen :)
Zo'n busje werkt idd per-fect. De fanhousing kun je er af schroeven en dan schoonspuiten. Hou de fan even vast met een vinger zodat 'ie niet gaat draaien want als je zo'n busje op richt gaat de fan echt heel hard (boven spec) draaien en 'k weet niet hoe blij je lagers daar mee zijn.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Megapauper schreef op 03 januari 2004 @ 16:57:
[...]

Zo'n busje werkt idd per-fect. De fanhousing kun je er af schroeven en dan schoonspuiten. Hou de fan even vast met een vinger zodat 'ie niet gaat draaien want als je zo'n busje op richt gaat de fan echt heel hard (boven spec) draaien en 'k weet niet hoe blij je lagers daar mee zijn.
Ja indd, goed vasthouden, want ik heb gehoort dat als de fan terug draait, dus tegengestelde richting van wat hij nogmaal draait datie kapot kan gaan. Perslucht in een busje of een compressor help goed.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
ehhh koop een anders lucht in blik ( dustoff ofzo ) blaas je er zo af

[ Voor 35% gewijzigd door NomadTitan op 03-01-2004 22:02 ]

Pagina: 1