[Camcorder] welk merk

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Ik wil binnenkort een camcorder gaan kopen, max zo'n 800 euro.
Ik heb voor mezelf al uitgezocht welke dingen erop moeten zitten (oa SVideo in) en daarmee al bepaald welke typenummers er, qua specs, in de buurt komen, ik vraag jullie dus ook niet welk type ik moet nemen.

De bedoeling is dat ik:
- SVHS-banden en tv-uitzendingen over ga halen naar m'n Apple (via firewire) en daar de camera als analoog/digitaal converter voor gebruik (S-Video in dus)
- voorwerpen/mensen ga opnemen voor een blauw scherm en daar wat trucjes mee doen, vooral de voorwerpen dichtbij (20 cm?, bijvoorbeeld een glas of kaars groot in beeld) kunnen opnemen lijkt me handig, maar als ik buiten ben lijkt ver inzoomen me ook wel weer handig.

Hoe verhouden de lenzen camera's van de 4 grote merken zich ten opzichte van elkaar?
- sony - hun carl zeiss (DV) modellen gaan tot 10x optisch zoom, hun Sony lens modellen (Digital 8 ) gaan tot 20x optisch zoom
- jvc - 16x optisch en hoger , maar die zou wat minder goed in het schemer filmen
- panasonic - 10x optisch
- canon - 18x en hoger optisch - zij zijn in hun specs niet duidelijk over SVHS, staat namelijk niet bij of het alleen maar uit of ook in is.

Hoe zijn de lenzen van die andere merken tov Zeiss, dus ook die van Sony zelf?

Hoe zit dat eigenlijk met ver inzoomen? Ik las ergens dat je dan eventueel (blauwe?) randen/vertekening in je beeld kon krijgen?
Hoe neemt Sony kleuren op? Ik heb laatst een beeld van een Sony foto-camera gezien, maar de gele bloemen waren toch echt oranje geworden (ok, ander product, maar toch).

Ik heb al veel op kieskeurig, op deze site (het grote dig.cam topic en meer, veel meer) en op de sites van de merken zelf rondgekeken, maar ben er nog niet helemaal uit.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb zelf een sony dv cam, de tvr24e, en ik vind 'em best goed qua kleurechtheid. Kijk naast de maximale optische vergroting ook eens naar de minimale afstand, als die erg groot is dan heb je er nog niks aan. Met de 10x van mijn cam kan ik al best goed inzoomen, enkel een kopje in beeld is prima mogelijk.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Wij hebben thuis ook een Sony DV (jaar of 3 oud). Heeft veel beter kleuren dan een nieuwere JVC, en ook met minder licht doet ie het stukken beter. Zij er wel DV-cams met S-video IN? nooit van gehoort in ieder geval, maar het kan natuurlijk best... De sony van ons kan schep opnemen vanaf ongeveer 5 a 10 cm van de lens, dus dat is echt closeup! De andere cams zullen dat ook wel kunnen. Ga ff bij mediamarkt of zo langs, daar staat er meestal een heleboel, kun je zelf beoordelen wat je het mooiste beeld vind hebben, en hoe het met de zoom zit (zet dan wel ff digital zoom uit ;) )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Ik las net op [url] http://www.dvspot.com/reviews/sony/trv19-review/index.shtml [url] een review van de Sony TRV19, maar die kwam er qua videoprestaties toch niet zo best uit. Hoe is dat bij de TRV22 en de TRV33? Heeft iemand er misschien plaatjes van, zowel uit een DV-stream geript als met de foto-modus genomen?

Ben trouwens inmiddels bij Correct geweest en daar wist een verkoper mij te vertellen dat de beelden van de Canons er over het algemeen 'echter' uitzien en van sommige JVC's wat blauwig...

[ Voor 24% gewijzigd door Dancing_Animal op 04-01-2004 12:31 ]

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

In de consumentengids staat elk half jaar een camera-test, waarbij ze kijken naar beeldkwaliteit, mogelijkheden, prijs etc. Als je iets specifieks wilt weten dan kan je me via bovenstaande manieren bereiken...