Toon posts:

Maxtor ATA133 schijf op ATA100 instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

In de topic [rml][ Ervaringen] opgeloste SATA (RAID) config-problemen[/rml] las ik dat een mogelijke oplossing voor het werkende krijgen van PATA Maxtor harde schijven met een converter op SATA lag in het terugstellen van ATA133 naar ATA100. Dit zou met een tool moeten gebeuren. Ik heb de site van Maxtor doorgespit maar het bewuste tooltje niet gevonden. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Mijn doel is dus om mijn Maxtor DiamondPlus D740X en mijn Maxtor DiamondPlus 9 - allebei 80 Gb 7200 rpm - middels een HighPoint-converter aan te sluiten in SATA-modus op mijn ASUS P4P800 mobo. Van mijn mobo heb ik de nieuwste BIOS, SATA had ik aangezet maar het wil maar niet werken! :?

Misschien dat hetgeen wat in de bovengenoemde topic wordt geopperd voor mij ook de oplossing is?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik zou eens zoeken op de site van highpoint... bij mijn Silicon Image controller heb ik nl ook een tooltje van Silicon Image nodig om die dingen te veranderen...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij maxtor zelf is een tool te downloaden die dit kan doen als het goed is. Check gewoon de site bij support.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Beste HIGHGuY en Bor_de_Wollef, bedankt voor jullie reacties. Ik heb echter nog een aantal topics over zowel SATA als converters gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de tijd - wat mìj betreft tenminste - nog niet rijp is voor probleemloze SATA-toepassingen. Ik wacht dus maar op de nieuwere versie SATA en totdat er wat meer over bekend is.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, grtz fun_surfer.

EDIT
P.S.: Nogmaals de site van Maxtor doorgespit, maar wéér die tool niet gevonden...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:57 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nog niet rijp is voor probleemloze SATA-toepassingen
wtf? werkt echt percfect hierzo hoor...en niet op maar één systeem!

Verwijderd

Topicstarter
Koraks, ik zeg niet dat SATA niet werkt, integendeel, alleen ìk krijg het in mijn configuratie nog niet aan de praat, verder geloof ik dus heilig in SATA!
Pagina: 1