Hardware/Firmware voor Sweex/Edimax EA

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:11
Hallo allemaal

Inmiddels heb ik nieuwe zaken geleerd rondom de router van Edimax en Sweex. Ik heb de Edimax BR-6104 hier in gebruik en ook heb ik de Sweex LB00020 met een enkele WAN aansluiting hier.

Inmiddels heb ik er nog al wat over gelezen en ook over firmware die over deze apparaten geladen zou kunnen worden. Ik heb die kastjes maar eens opengeschroefd en de chips opgezocht die het werk doen:

Edimax Hoofdchip:
Op de chip staat:
Conexant
Network Processor
CX84200-11
E293619.1 ARM
0247 Taiwan
De website heb ik kunnen vinden:
http://www.conexant.com/products/entry.jsp?id=843

Sweex Hoofdchip:
Op de chip staat:
ARM
SAMSUNG 3164
S5N8947XO1-E0
EG482
De website:
http://www.samsung.com/Pr.../XDSL/S5N8947/S5N8947.htm

Wat mijn bedoeling is de we proberen de firmware die in jullie routers zit te herleiden naar deze (of andere) chips. Het risico dat dan er iets vreselijk fout gaat kan dan een stuk kleiner worden.....

Iemand moet een firmware hebben die de huidige problemen met L2TP en messenger kan oplossen toch?

Groeten, Cees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een probleem en je denkt je antwoord te hebben gevonden? weet je dat wel zeker?

en voor firmware is google je beste vriend denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
We zijn weer een stukje verder.

Inmiddels draai ik met de sweex LB000020 en in windows wordt deze herkent als je de juiste windows XP software installeerd. UPNP enabled moet dan natuurlijk ook in de router.

Als je dan in netwerkverbindingen op de router gaat staan dan krijg je zien dat het gaat om een edimax - 6104S. Weet dit is de router met de Samsung chipset en de enkele wan aansluiting.

Op de edimax site gekeken en ja hoor hij bestaat maar alle pagina's zijn verwijderd dus je vindt wel links maar da is vervolgens de pagina niet aanwezig......

Overigens draai ik probleemloos met dat ding voor de normale zaken op @home.

Messenger video werkt audio heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
Weer een stukje verder, zojuist geluid en video uitgeprobeerd en het werkt!!!

Dit alles met de Sweex Router LB000020 op @Home. Deze router blijkt dus het zelfde te zijn als de Edimax BR6104S (Let op de S)

Geluid: dat wil zeggen als ik het initiatief neem met een andere gebruiker dan werkt het niet. Start de andere gebruiker dan ben ik in staat zowel geluid als video op gang te krijgen.

Het opzetten van de verbinding suurt ongeveer 5-10 seconden, das niet slecht. Het geluid ijlt enigzinds na en enige gespreksdiscipline is dus nog maar zonder rondzingen heel goed te verstaan!

Ik hoor het wel als anderen hier interresse in hebben!

Groeten,

Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Sweex LB000020 heb je? De router met 1 WAN poort of met 2 WAN poorten?

Edit: oops, ik zie het al, de router met 1 poort.

Welke firmware versie heb je nu in je Sweex router zitten? en waar heb je die gevonden? Na wat gegoogle kwam ik alleen deze tegen bij een klant van chello: http://members.chello.nl/r.brandsma5/edimax_0.11fwui.bin (weet niet of deze werkt)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
Bedankt CVA ik heb deze formwar opgehaald. Het is de zelfde grootte als de twee poorts router. Durf ik er niet zomaar in te zetten al is het versienummer wel aantrekkelijk.

Verder heb ik nergens firmware kunnen vinden maar wellicht komt dit nog.

Groeten,

Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik heb gezien is de LB000021 van Sweex gelijk aan de BR-6104K en de 1-WAN-poort versie van de LB000020 gelijk aan de BR-6104S. In het begin heeft Sweex een firmware-update gehad voor de LB000020 maar die was alleen voor de 2-WAN-poort versie (die trouwens slechter is dan de 1-WAN-poort versie).

Het is niet mogelijk om de firmware van LB000021 in de Sweex LB000020 router te zetten (zie Sweex Router topic). De router detecteert dat het om een vreemde firmware gaat en weigert te flashen.

De LB000020 met 1-WAN-poort werkt in ieder geval redelijk goed met eMule/eDonkey, iets waar de 'oude' LB000020 niet mee overweg kon. De 'nieuwe' crasht af en toe een keer terwijl de 'oude' (naar men zegt) continu crasht.

Ik ga denk ik binnenkort die versie die ik hierboven heb gegeven een keer proberen (heb de router toch maar gratis gekregen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
Die firmware 0.11 heb ik geflashed, mou dat is geen succes. Het wordt inderdaad allemaal Edimax maar weigerd verbinding te maken met @home......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
Nou nog eens nagekeken en zat een foutje in de instellingen. De Sweex werkt nu met v0.11 (Aug 27 2003 17:44:24) firmware.

Even afwachten of dit beter gaat!

groeten,

Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toevallig net ook gedaan.

De volgende waardes staan bij de Status:
Hardware Model: EDiMAX-6104S
Boot Code Version: V1.5-6104S
Runtime Code Version: v0.11 (Aug 27 2003 17:44:24)

Wel worden ALLE instellingen gereset naar hun standaard waardes (dus MAC adressen moeten weer gecloned worden en poorten doorgesluisd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:19:
Heb het toevallig net ook gedaan.

De volgende waardes staan bij de Status:
Hardware Model: EDiMAX-6104S
Boot Code Version: V1.5-6104S
Runtime Code Version: v0.11 (Aug 27 2003 17:44:24)

Wel worden ALLE instellingen gereset naar hun standaard waardes (dus MAC adressen moeten weer gecloned worden en poorten doorgesluisd)
Eey en doet internet het wel weer nu je het hebt geprobeer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk 't wel he, 2 maanden later.

raymond17: ik wil je met klem vragen op te passen met in welke topics je post. Je hebt inmiddels drie replies op GoT, geen waarvan ik echt bij mee ben. Post alleen als je iets nuttigs toe te voegen hebt!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.