Ik heb sinds een weekje een Belkin router staan ter vervanging van een PC die als internetserver dienst deed. In ons netwerkje hangen zeven PCs; allemaal zitten ze op twee hubs die op hun beurt op een Belkin 4-poorts router zitten. In principe werkt alles; echter van de week raakte een van de PCs op hub 1 zijn verbinding kwijt. De netwerk connection op de PC was in orde, maar bij IP, DNS etc. stond unavailable. Andere netwerkkaart geprobeerd, zelfde probleem. Ik kon niet pingen naar de router of andere PCs op het netwerk, die allemaal wel gewoon internet/LAN toegang hadden. Omdat ook ik moet slapen heb ik het een nachtje laten staan. De volgende morgen werkte de verbinding gewoon!
Nu heb ik echter hetzelfde probleem met een andere PC op hub 2, en ditmaal heeft een nachtje laten staan niet gewerkt
Ik heb een netwerkkabel van een van de PCs die wel werkt gepakt, de probleemPC reageert daarmee hetzelfde als met zijn 'eigen' kabel. In een andere poort van de hub gestopt, werkt niet, rechtstreeks in de router gestopt, werkt niet.
Het lampje van de netwerkkaart knippert regelmatig; het lampje van de router/hub (afhankelijk van waar de PC op aangesloten zit) brandt continu.
De firewall van de router is niet geconfigureerd om iets locaals te stoppen, dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien heb ik ook geen LAN verbinding, dus ook geen filesharing e.d.
Nu heb ik echter hetzelfde probleem met een andere PC op hub 2, en ditmaal heeft een nachtje laten staan niet gewerkt
Het lampje van de netwerkkaart knippert regelmatig; het lampje van de router/hub (afhankelijk van waar de PC op aangesloten zit) brandt continu.
De firewall van de router is niet geconfigureerd om iets locaals te stoppen, dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien heb ik ook geen LAN verbinding, dus ook geen filesharing e.d.
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-01-2004 11:17 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.