[optische muis] blijft knipperen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 2.797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 09:34

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een irritant probleem. Mijn wireless optische muis van Logitech blijft knipperen (dat ledje aan de onderkant) als mijn PC uit staat.

Ik vind het raar dat ik niet snel informatie over dit probleem kan vinden. Het staat in iedergeval niet in de FAQ en heb de search ook doorgelopen.

Overige info:
Het gaat om een: Logitech Cordless Desktop Navigator set
De ontvanger van deze set zit via USB aangesloten.....

p.s.
(volgens mij bestaat dit zelfde probleem ook wanneer de ontvanger met PS/2 aangesloten is)

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 15:46
Is altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Dat is wel erg makkelijk! Ik wordt niet echt vrolijk van die LED als ik s'avonds in mn nest lig. :( Hiet moet toch een oplossing voor zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 16:19

FastBunny

Give it the Works !

ferrero schreef op 03 januari 2004 @ 10:15:
[...]

Dat is wel erg makkelijk! Ik wordt niet echt vrolijk van die LED als ik s'avonds in mn nest lig. :( Hiet moet toch een oplossing voor zijn!
Ehh ja batterijen eruit halen :/

Die dingen hebben nou eenmaal de gewoonte door te blijven knipperen :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36
batterij eruit hale...
ik heb t ook bij me Logitech MX 700... zolang die niet op de lader zit doet die dat ook... en aangezien jij er geen lader bij hebt... lijkt batterij eruit halen de enige oplossing.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 07:13

MasterFreak

Zeker weten!

je pc stroomloos schakelen, dus het knopje achterop je voeding omzetten. :)

Edit:

Je muis zelf knippert dan heeft dit geen nut. :/

[ Voor 29% gewijzigd door MasterFreak op 03-01-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die dingen blijven altijd aan... Hoe moet hij anders weten wanneer jij die muis weer gaat bewegen...
Ze gaan wel in een soort van slaapstand. Na een aantal minuten gaat hij van snel knipperen naar langzaam knipperen. Ongeveer 1x elke 2 seconden.
Als hij snel blijft knipperen, ook als je hem gebruikt, dan moet je er nieuwe batterijen in stoppen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07

GreyGhost

Het is een spook

Heel geavanceerd:

een klein doosje om er overheen te zetten, nog goedkoop ook :9

[ Voor 21% gewijzigd door GreyGhost op 03-01-2004 10:21 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36
tja, of gooi hem in de la ofzo... zonder draad kun je em overal neer pleuren als je er last van hebt... alleen onthoud wel waar, voor je t weet ben je em kwijt :P

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Saeverix schreef op 03 januari 2004 @ 10:25:
tja, of gooi hem in de la ofzo... zonder draad kun je em overal neer pleuren als je er last van hebt... alleen onthoud wel waar, voor je t weet ben je em kwijt :P
Alleen reacties waar ik wat aan heb aub... Het is me nu wel duidelijk dat de meeste van jullie het niet weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:02
hoezo??? dit is serieus... een optische draadloze muis blijft altijd knipperen als ie uit staat. een muis kan anders toch niet detecteren of hij uit z'n slaapstand moet ontwaken als ie geen sensor heeft die een beweging detecteert.
als je geen ledje wilt zien moet je een balmuis kopen of een muis met draadje en die op de usb poort aansluiten (ps2 geeft ook altijd stroom door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 11:40

ReLight

echo("What Now ? !")

Dat is nu eenmaal de werking van dat systeem, er kan moeilijk geroken worden dat jij slapen gaat. Maar we kunnen de vraag natuurlijk ook omdraaien omdat jij het er niet mee eens bent. Dus dat wordt bat. eruit halen, of je muis modden en er een schakelaar in bouwen.
Hoe denk jij dan dat het zou moeten werken?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Wildfire

Joy to the world!

ferrero schreef op 03 januari 2004 @ 10:26:

[...]

Alleen reacties waar ik wat aan heb aub... Het is me nu wel duidelijk dat de meeste van jullie het niet weten :(
Wat is dat nou weer voor een onzinnige reactie? Je hebt nu al meerdere keren het antwoord gehad waarom die muis knippert. Er is echt maar één manier om dat uit te schakelen en dat is het verwijderen van de batterijen...

Als je nou een muis zou hebben zoals de Logitech MX700, dan heb je een cradle (basisstation) erbij waar je de muis 's nachts in kunt zetten. Dan schakelt de LED meteen uit, er knippert dan alleen maar een erg klein LEDje tijdens het opladen - maar die kun je afplakken natuurlijk. Maar de meeste optische muizen hebben geen cradle en blijven dus gewoon knipperen, want anders kunnen ze niet detecteren dat je de muis weer wilt gebruiken.

De tip van Overdose was trouwens gewoon een nuttige, serieuze reactie... want opbergen is een heel praktische manier om het geknipper niet te zien, in ieder geval praktischer dan elke avond de batterijen eruit te halen...

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 03-01-2004 11:21 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ferrero schreef op 03 januari 2004 @ 10:26:
[...]

ehm, ik vind dat een hele handige reactie, zeker aangezien ik mijn muis ook altijd in een la stop, is handiger dan steeds met die batterijen te gaan prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
ReLight schreef op 03 januari 2004 @ 10:32:
Dat is nu eenmaal de werking van dat systeem, er kan moeilijk geroken worden dat jij slapen gaat. Maar we kunnen de vraag natuurlijk ook omdraaien omdat jij het er niet mee eens bent. Dus dat wordt bat. eruit halen, of je muis modden en er een schakelaar in bouwen.
Hoe denk jij dan dat het zou moeten werken?
Nou ik ben niet zn mod'er.... Ik bekijk het heel simpel.... Waarom kan mn USB niet worden uitgeschakelt als mn PC uit staat..... En waarom kan deze niet worden aangezet als ik mn PC aanzet......

Dat ontvangertje hoeft dan alleen maar een signaaltje te sturen naar mn muis dat ie moet kappuh met knippuruh als ik mn PC uit zet.... Maar dat is voor Logitech blijkbaar teveel gevraagd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 16:19

FastBunny

Give it the Works !

ferrero schreef op 03 januari 2004 @ 10:45:
[...]

Nou ik ben niet zn mod'er.... Ik bekijk het heel simpel.... Waarom kan mn USB niet worden uitgeschakelt als mn PC uit staat..... En waarom kan deze niet worden aangezet als ik mn PC aanzet......

Dat ontvangertje hoeft dan alleen maar een signaaltje te sturen naar mn muis dat ie moet kappuh met knippuruh als ik mn PC uit zet.... Maar dat is voor Logitech blijkbaar teveel gevraagd! :)
Dan zou er in de muis een ontvanger moeten komen, vreet weer batterijen. De muis verzend alleen gegevens meer niet, en ze stoppen er niet teveel logica in, omdat anders de batterij nog sneller leeg is. Dat knipperen is de slaapstand. En dat hoort er nu eenmaal bij. Niets aan te doen, behalve batterijen eruithalen. En dat is heel serieus :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 07:28
ik heb een goedkope tevion optische muis. en die schakelt automatisch na 2-3 minten uit als je niet beweegd. je haalt hem uit de slaapstand door op een muisknop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 11:40

ReLight

echo("What Now ? !")

Op zich is z'n logica (los ervan dat hert er nu eenmaal niet inzit) nier verkeerd.
de schakeling om het optische deel ut te zetten zou te intergreren moeten zijn, en dat nutteloze geknipper in de uit stand kost ook bat. energie.

Het probleem is dat de muis alleen een zender heeft, en geen ontvanger. En het usb setje enkel een ontvanger, en geen zender.
Dus de pc kan je muis niet vertellen, He! ik ben nu uit. en de muis kan het niet ontvangen. ..Ok ik ook uit.

de communicatie is niet bi-directioneel. Misschien een idee voor de volgende reeks muizen?

Zou jij er extra geld voor over hebben TS ? +20 euro ongeveer?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
OK jongens bedankt voor jullie reacties mij is alles duidelijk! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door ferrero op 03-01-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 17:20

koli-man

Bartender!!!!

Bij de Trust wordt het lampje uitgeschakeld na een kwartier.
Pas na een knop ingedrukt te hebben werkt het weer.
Maar ja Trust is wat goedkoper :)

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84892

koli-man schreef op 03 januari 2004 @ 11:16:
Bij de Trust wordt het lampje uitgeschakeld na een kwartier.
Pas na een knop ingedrukt te hebben werkt het weer.
Maar ja Trust is wat goedkoper :)
Die van mij ook, alleen is dat een Medion, maar het is het zelfde type. Het is soms wel lastig als je aan het gamen bent, de muis ff niet gebruikt, en als je hem dan snel nodig hebt je eerst op een knop moet drukken. Bij gta vice is dit bijv. heel hinderlijk :( .
Pagina: 1