Toon posts:

busbreedte fysiek of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben bezig met een studie en er is een vraag die mij bezig houdt en waar ik nergens een bevredigend antwoord op kan vinden, ook niet op de op dit forum aanbevolen site's.
De vraag is: Als je bijvoorbeeld een 8 of 16 bit's bus hebt moet ik me dat dan fysiek als 8 of 16 draadjes naast elkaar voorstellen, of zijn het nou pakketjes van 8 of 16 bit's groot?
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort maar zou het wel op prijs stellen, als het niet zo is, dat ik nog de mogelijkheid geboden krijg om te reageren op een eventuele reactie, voordat het topic gesloten wordt.
B.v.d,
Roger :?

Verwijderd

Voor dit soort dingen geldt echt: Ga zelf kijken op het net, GoT of google. Het staat namelijk echt OVERAL!

Het betekent dat je fysiek gewoon 8 respectievelijk 16 lijntjes nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had echt overal gelezen, maar deze informatie kon ik nergens vinden, zal wel mijn lezen zijn.
In ieder geval bedankt er wordt nu een hoop duidelijker voor mij.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 10:17

Super_ik

haklust!

uhh, heb je t nou over een microprocceser systeem ofzo :? of over een isa bus :?
of .... :? met een wat duidelijkere omschijving van wat je wilt weten valt er mischien nog wat uitleg te geven. je hebt namelijk ook gemultiplexte data/addressbussen en 16 bits data of 16 bits addressen enz.... :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

xxxrogerxxx, GoT is er niet om je huiswerk voor je te maken. Exact hoe een busbreedte zich in fysieke lijntjes vertaalt hangt af van tig factoren (zie o.a. post van Super_ik), om een beter antwoord te geven is een betere (exactere) vraagstelling nodig.

Maar algemener: als je dit soort informatie moet opzoeken voor je studie is dat niet voor niets. Leren zoeken is net zo belangrijk als de feitjes zelf. Het is dus erg belangrijk dat je daar meer aandacht aan besteedt, anders ga je keihard op je bek als je een keer iets zonder terugkoppeling naar een forum (of anderszins naar anderen toe) moet doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.