Toon posts:

Wireless LAN versterken ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje, Ik heb een WLAN al meer dan een jaar draaien, maar nu wil ik achter in de tuin mijn hobby kamer gaan maken in het tuinhuisje (is van hout) dus denk ik lekker makkelijk heb toch Wireless.

Helaas mijn verbinding is daar very low tot helemaal niets, ga ik met mijn Laptop langs het tuinhuisje staan dan heb ik een goede verbinding binnen in huis heb ik een uitstekende verbinding.

Hoe kan ik mijn signaal versterken van de AP? of is dit niet mogelijk? heb al geprobeerd om de AP op zolder te plaatsen en dicht bij het raam neer gezet maar dit mag niet baten.

:'(

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15
Je kan op internet antennes kopen, je mag maar versterken tot een bepaalde waarde (lekker vaag :)) maar daarmee kom je al een stuk verder, en ik denk wel tot je tuinhuisje :) wel zijn deze dingen best prijzig

ff in google:
http://www.wifishop.nl/ (kijk onder versterkers)

[ Voor 15% gewijzigd door foske op 03-01-2004 09:08 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jij wilt geen sterker signaal, je wilt een groter bereik. Er zijn diverse merken die AP's leveren die als "repeater" werken: ze maken daardoor het bereik van het wireless lan groter. Bijv US Robotics. Je zou dan 2 AP's kunnen nemen: 1 op je huidige plek, en 1 dichterbij je tuinhuisje. Aangezien ze op hetzelfde wlan werken, heb je overal nu bereik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik je goed begrijp dan zou ik een AP kunnen gaan plaatsen in het tuinhuisje?

Want anders komt hij in de open lucht te hangen ergens in de tuin, waar geen stroom is.

Ik zal het eens gaan testen of dit gaat lukken.

Thnx

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 09:29:
Als ik je goed begrijp dan zou ik een AP kunnen gaan plaatsen in het tuinhuisje?

Want anders komt hij in de open lucht te hangen ergens in de tuin, waar geen stroom is.

Ik zal het eens gaan testen of dit gaat lukken.

Thnx
Yep. Je zal even moeten kijken of jouw merk AP dus repeating ondersteund.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is zonde om een nieuwe AP er bij te kopen als je kunt volstaan met een nieuwe antenne... Of nog makkelijker... zelf een antenne maken. Met een lege pringles bus kun je al een antenne maken die een behoorlijk groter bereik geeft.
Zoek met google maar eens naar "pringles wifi antenna" en je komt tientallen pagina's met howto's tegen.
enkele voorbeelden :
http://www.netscum.com/~clapp/wireless.html
http://seattlewireless.net/index.cgi/PringlesCantenna

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Fossie schreef op 03 januari 2004 @ 09:07:
Je kan op internet antennes kopen, je mag maar versterken tot een bepaalde waarde (lekker vaag :)) maar daarmee kom je al een stuk verder, en ik denk wel tot je tuinhuisje :) wel zijn deze dingen best prijzig

ff in google:
http://www.wifishop.nl/ (kijk onder versterkers)
Dat komt omdat oudere mensen vaak last krijgen van die straaling... kweet ook nie waarom maar het zij zo. :/

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 09:38:
[...]

Dat komt omdat oudere mensen vaak last krijgen van die straaling... kweet ook nie waarom maar het zij zo. :/
Volgens mij mag je niet verder dan 100 meter uitzenden omdat je anders gaat intervereren met andere signalen in de omgeving, vooral de hoogte is belangrijk.

Wij hebben hier thuis een netgear wifi router staan, en hebben een grotere antenne er voor gekocht. We moesten alleen wel ff solderen omdat er geen aansluiting op zit voor een grotere antenne. Maar dat is vrij simpel, je moet er alleen rekening mee houden dat je de soldeer overgang zo klein mogelijk houdt. Bij mijn eerste poging ging er zoveel singaal verloren bij de overgang dat er niets meer de antenne bereikte :P Maar nu zit ie rechtstreeks op het wifikaartje in de netgear (zit gewoon een pcmcia kaartje in).

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:06

Boy

www.byoscoop.nl

Blue2k schreef op 03 januari 2004 @ 09:48:
[...]

Volgens mij mag je niet verder dan 100 meter uitzenden omdat je anders gaat intervereren met andere signalen in de omgeving, vooral de hoogte is belangrijk.

Wij hebben hier thuis een netgear wifi router staan, en hebben een grotere antenne er voor gekocht. We moesten alleen wel ff solderen omdat er geen aansluiting op zit voor een grotere antenne. Maar dat is vrij simpel, je moet er alleen rekening mee houden dat je de soldeer overgang zo klein mogelijk houdt. Bij mijn eerste poging ging er zoveel singaal verloren bij de overgang dat er niets meer de antenne bereikte :P Maar nu zit ie rechtstreeks op het wifikaartje in de netgear (zit gewoon een pcmcia kaartje in).
Moet dat nou op het AP of PCMCIA kaart worden geinstalleerd? Ik heb nl een notebook met ingebouwde wireless LAN.

Ik kan niet tot de zolder komen met het signaal (of nauwelijks). Het gaat nog niet eens goed tot de eerste verdieping. op sommige plaatsen (kamers) wel, andere niet. Dit heeft mogelijk te maken met de betonnen plafonds. Jammer dat ik hiervoor een extra AP moet kopen, echt goedkoop vind ik ze niet.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Een repeater gebruiken zou ik afraden, zo'n ding halveert je snelheid namelijk.
Als het niet al teveel moeite is zou ik gewoon n buis ingraven en n utp kabel trekken. En anders n AP voor het raam plaatsen, daar waar je zicht op hebt vanuit het tuinhuisje, dat moet wel werken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1