Toon posts:

Voor wat is S-Video?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb hier een pc staan met een S-Video ingang en een camera met S-videoingang maar kan ik nu zeg maar op mijn pc via de S-Video calbel mijn films capturen?
en op mijjn tv zit ook S-Video kan ik dit gebruiken om bv divx'jes op tv te kijken?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04

talin

ES-MA

meestal heet dat vivo > video in video out .

maar als je verteld wat voor video kaart je hebt ( merk type enz ) dan kunne we er mischien iets meer over vertellen .

het kan ook best zijn dat het alleen een video out is dus geen ingang , maar sluit het zaakje eens aan en kijk wat je er mee kunt .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
talin schreef op 03 januari 2004 @ 06:08:
meestal heet dat vivo > video in video out .

maar als je verteld wat voor video kaart je hebt ( merk type enz ) dan kunne we er mischien iets meer over vertellen .

het kan ook best zijn dat het alleen een video out is dus geen ingang , maar sluit het zaakje eens aan en kijk wat je er mee kunt .
het gaat BTW over mijn laptop en niet mijn pc maar de enige info die ik kan vinden over de videokaart is dat het een : Intel(R) 8284G/GL/GE/PE/GV Graphic Controller
is.

Verwijderd

Svideo = videosignaal

En een uitgang sluit je aan op een ingang, anders heb je geen beeld ;)

De grote tv-out FAQ (van PC of Camera naar TV)
en als je een TV/capture kaart of video-input hebt kun je ook beelden van buiten de PC capturen en opslaan.

capture film

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 06:54 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Laptop zal zondermeer video-uit zijn , video-in op een laptop moet ik nog tegenkomen
Op je camera zit 95% waarschijnlijk ook video uit.
En je tv zit 100% zeker video in.
Maar kan omgezet worden naar video-uit met een scart plug met een schakelaar erop .
(kan je ook op je video recorder aansluiten,als je die hebt natuurlijk)
Dus je kan wat je op de camera of laptop hebt afspelen zodat je het op je tv kan zien.

How do you save a random generator ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Typisch een geval vab "Look at the manual!" Van alle drie apparaten zal er heus vel instaan of het een in- of uitgang is! Zoniet dat kan ik idd enchions aannames bevestigen. En anders: kabel ertussen, en kijken wat ie doet ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 03 januari 2004 @ 09:54:
Typisch een geval vab "Look at the manual!" Van alle drie apparaten zal er heus vel instaan of het een in- of uitgang is! Zoniet dat kan ik idd enchions aannames bevestigen. En anders: kabel ertussen, en kijken wat ie doet ;)
boekjes heb ik niet meer :X

:D TV-out werkt ik moest alleen een cabeltje verbinden en op mijn laptop output op TV te zetten :D

maar hoe krijg ik nu geluid uit de boxen van de tv??

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:17 ]

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
s.jay schreef op 04 januari 2004 @ 05:59:
maar hoe krijg ik nu geluid uit de boxen van de tv??
Wellicht zit er op je laptop ergens een 3,5mm jack (koptelefoon-aansluiting) Daar steek je een kabel in met aan de ene kant een 3,5mm jack en aan de andere kant 2 tulp aansluitingen (die in je TV gaan)

Afbeeldingslocatie: http://www.toutsurlemd.com/images/mdsurpc/cinch.JPG
Die dus...

Verwijderd

Topicstarter
ProCal schreef op 04 januari 2004 @ 06:10:
[...]

Wellicht zit er op je laptop ergens een 3,5mm jack (koptelefoon-aansluiting) Daar steek je een kabel in met aan de ene kant een 3,5mm jack en aan de andere kant 2 tulp aansluitingen (die in je TV gaan)

[afbeelding]
Die dus...
hmm.. hoe duur en waar kan ik zo'n cabeltje kopen? :)

• DinX
  • Laatst online: 14:50

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:33:
[...]

hmm.. hoe duur en waar kan ik zo'n cabeltje kopen? :)
In eender welke tv / hi-fi zaak. Kost een paar €

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
prijs: goedkoop, denk aan 2/3 euro voor een meter of 2
waar: audio/video/pc-zaken, waarschijnlijk ook de Blokker en de Hema enzo.

Verwijderd

Topicstarter
hmm en hoe heet zo'n cabeltje precies? ;)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wandel naar de winkel en kijk op de verpakking, er staan plaatjes op :+ . Of vertel de verkoper dat je je laptop-geluid op je tv wilt horen. Het is een mini-jack <-> tulp kabel

[ Voor 26% gewijzigd door RolandWitvoet op 04-01-2004 22:49 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
RolandWitvoet schreef op 04 januari 2004 @ 22:47:
Wandel naar de winkel en kijk op de verpakking, er staan plaatjes op :+ . Of vertel de verkoper dat je je laptop-geluid op je tv wilt horen. Het is een mini-jack <-> tulp kabel
:D _/-\o_

• enchion
  • Niet online
Als je ook nog even vertelt waar je woont kunnen we je ook nog even vertellen waar de dichtstbijzijnde winkel staat >:)

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 05-01-2004 04:58 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
enchion schreef op 05 januari 2004 @ 04:56:
Als je ook nog even vertelt waar je woont kunnen we je ook nog even vertellen waar de dichtstbijzijnde winkel staat >:)
Rotterdam :D ik ga zo na school ff naar zuidplein ff checken :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als ze in de winkel trouwens niet snappen wat je wilt hebben (ja, dat gebeurd :| ) kun je ook nog vragen om een kabeltje om je walkman op een versterker aan te sluiten, bij de audiowinkel hier in de buurt noemen ze zoiets namelijk een walkman kabeltje 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 05 januari 2004 @ 07:51:
Als ze in de winkel trouwens niet snappen wat je wilt hebben (ja, dat gebeurd :| ) kun je ook nog vragen om een kabeltje om je walkman op een versterker aan te sluiten, bij de audiowinkel hier in de buurt noemen ze zoiets namelijk een walkman kabeltje 8)7
thanx had ik gedaan maar zo'n kreng kost bij de its 14 EURO's ik liet em maar liggen en maar hopen dat MM goedkoper is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 06:03:
Hallo ik heb hier een pc staan met een S-Video ingang en een camera met S-videoingang maar kan ik nu zeg maar op mijn pc via de S-Video calbel mijn films capturen?
en op mijjn tv zit ook S-Video kan ik dit gebruiken om bv divx'jes op tv te kijken?
Ik raad je dringend aan dit soort opmerkingen in de toekomst achterwege te laten

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:23 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:03:
[...]

thanx had ik gedaan maar zo'n kreng kost bij de its 14 EURO's ik liet em maar liggen en maar hopen dat MM goedkoper is :)
14 EURO? Dan heb je vast in een computerwinkel gevraagd en had ie gouden aansluitingen.. Allemaal onzin voor wat jij wil. Ik heb die dingen toch echt als eens voor Euro 1,80 gekocht, bij een of ander klein frutselwinkeltje. Iedere hobby elektronica zaak moet die dingen ook wel hebben voor wat minder dan 14 euro lijkt me! En anders zelf maken... is echt heel simpel..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=575

€1,30 voor 1,5meter... Ben alleen bang dat de verzendkosten nogal hoog worden als je het daar zou bestellen 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 05 januari 2004 @ 16:58:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=575

€1,30 voor 1,5meter... Ben alleen bang dat de verzendkosten nogal hoog worden als je het daar zou bestellen 8)7
Kent iemand nog een toevallig een winkel in R'dam (zuid) waar ze dit verkopen want ik kan echt geen computerwinkels bedenken :)
s.jay zoek ook ff mee :)

Verwijderd

Expert, ElectroStore, Megapool, It's, Wim Middendorp, Radio Modern, Correct, Conrad, Mediamarkt, etc etc

http://www.goudengids.nl/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 04:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 04:47:
Expert, ElectroStore, Megapool, It's, Wim Middendorp, Radio Modern, Correct, Conrad, Mediamarkt, etc etc

http://www.goudengids.nl/
zo misschien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 06:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik er 1 doet i het niet :(
ik heb em gewoon aangesloten maar er komt gen geluid uit??? iemand een idee?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

hoe heb je hem aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon 1 plugje in me laptop en de andere 2 met de goede kleuren in mijn tv

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ook je tv op het goeie kanaal gezet?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
s.jay iets meer eigen activiteit zou geen kwaad kunnen opzich.

Controleer mbv bijvoorbeeld een koptelfoon of versterker of er wel geluid uit je laptop komt (misschien in de line in gestoken?). Controleer of er bij de aansluiting op je tv wel audio in staat en lees de gebruiksaanwijzing van je tv of je misschien bij geluidsinstellingen ergens deze ingang moet selecteren.....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 06 januari 2004 @ 16:21:
s.jay iets meer eigen activiteit zou geen kwaad kunnen opzich.

Controleer mbv bijvoorbeeld een koptelfoon of versterker of er wel geluid uit je laptop komt (misschien in de line in gestoken?)gedaan. Controleer of er bij de aansluiting op je tv wel audio in staat en lees de gebruiksaanwijzing van je tv of je misschien bij geluidsinstellingen ergens deze ingang moet selecteren.....gebruiksaanwijzing heb ik niet meer (is een best oude tv
woutervs schreef op 06 januari 2004 @ 16:20:
Ook je tv op het goeie kanaal gezet?
Ja :*)

Modbreak

Laatste waarschuwing, edit je post als je er nog wat aan toe wilt voegen. Als je geen idee hebt waar ik het over heb kun je me mailen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:38 ]

• Rac-On
  • Niet online
als je dat soort dingen gedaan hebt, graag melden.

Ik ga er dus van uit dat er geluid uit je laptop komt?
Zoek eens ene merk /typenummer op je tv en type het in in google. Als het een oude tv is, kan het ook zijn dat je audio in gewoon kapot is (staat er bij wat de aansluitingen zijn?)
iets meer dan "gedaan" helpt ook. Je hebt het gedaan met een koptelefoon of met een versterker? in het tweede geval heb je je kabel namelijk wel gebruikt, in het eerste niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Rac-On op 06-01-2004 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 06 januari 2004 @ 16:44:
als je dat soort dingen gedaan hebt, graag melden.

Ik ga er dus van uit dat er geluid uit je laptop komt?
Zoek eens ene merk /typenummer op je tv en type het in in google. Als het een oude tv is, kan het ook zijn dat je audio in gewoon kapot is (staat er bij wat de aansluitingen zijn?)
iets meer dan "gedaan" helpt ook.
ok ik heb de gebruiksaanwijzing gevonden maar er staat alleen in hoe ik een vidoerecorden , aidio-randapparatuur ,of camera kan aansluiten.
ik doe de plugjes in de L en R video ingangen.
Je hebt het gedaan met een koptelefoon of met een versterker? in het tweede geval heb je je kabel namelijk wel gebruikt, in het eerste niet
dat begrijp ik niet helemaal :) :P

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
> L en R video ingangen

Zoek dat eens na. L en R audio ingangen misschien?
Je hebt de handleiding ergens gevonden, vertel ons even waar (directe url), hoe meer info wij hebben hoe beter wij kunnen helpen. Elke TV is weer anders, wij kunnen moeilijk een algemeen advies geven. De handleiding van de TV zal ook ons enorm helpen.

Heb je een koptelefoon aangesloten gehad op je laptop? (dezelfde uitgang gebruiken als die je gebruikt wanneer je je TV aansluit natuurlijk.) Hoorde je toen geluid?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
RolandWitvoet schreef op 07 januari 2004 @ 03:45:
> L en R video ingangen

Zoek dat eens na. L en R audio ingangen misschien?
Je hebt de handleiding ergens gevonden, vertel ons even waar (directe url), hoe meer info wij hebben hoe beter wij kunnen helpen. Elke TV is weer anders, wij kunnen moeilijk een algemeen advies geven.Ik had gewoon mijn oude handleiding weer gevonden :) ik zag zo ff een plaatje posten De handleiding van de TV zal ook ons enorm helpen.

Heb je een koptelefoon aangesloten gehad op je laptop? (dezelfde uitgang gebruiken als die je gebruikt wanneer je je TV aansluit natuurlijk.) Hoorde je toen geluid?Dat heb ik gedaan ja en ik kreeg toen geluid

• Rac-On
  • Niet online
als je zeker weet dat er geluid uit je laptop komt, dan is dus of de kabel kapot (lijkt me niet heel logisch) of je tv (die kan kapot zijn, of je hebt de boel niet goed aangesloten).

idd gaat het met video ingangen niet werken:p het zal toch echt wel audio moeten zijn.
Lees je handleiding goed door, als je zeker weet dat je de juiste ingangen voor je geluid gebruikt, en je heb verder de instellingen van je tv goed, moet je op gegeven moment concluderen dat je (oude) tv gewoon overleden is..

Dan pak je voor 14 euro een stel stereo boxen uit het rek bij de mediamarkt, heb je ook geluid :p

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 07 januari 2004 @ 09:29:
als je zeker weet dat er geluid uit je laptop komt, dan is dus of de kabel kapot (lijkt me niet heel logisch) of je tv (die kan kapot zijn, of je hebt de boel niet goed aangesloten).

idd gaat het met video ingangen niet werken:p het zal toch echt wel audio moeten zijn.
Lees je handleiding goed door, als je zeker weet dat je de juiste ingangen voor je geluid gebruikt, en je heb verder de instellingen van je tv goed, moet je op gegeven moment concluderen dat je (oude) tv gewoon overleden is..

Dan pak je voor 14 euro een stel stereo boxen uit het rek bij de mediamarkt, heb je ook geluid :p
ik ga in het weekend maar ff kijken of het bij iemand anders kan proberen maar ik denk niet dat mijn kabel kapot is 8)7
Pagina: 1