Kapotte HD maar powermax werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een maxtor 96147H6 60gb harde schijf, hij heeft sinds kort last van het volgende; om de zoveel tijd hoor je een harde tik (soms meerdere) en op dat moment loopt windows totaal vast. Het lijkt me duidelijk dat die HD kapot is.

Ik wil hem dus gaan ruilen, om de benodigde error code vast te stellen heb ik powermax gedowned. Het programma start op van flop en zegt dat ik f8 moet drukken om door te gaan. Na f8 te hebben gedrukt krijg ik opnieuw de vraag om op f8 te drukken, na dit gedaan te hebben sluit het programma af.

Ik heb gehoord dat powermax problemen kan geven met nforce2 chipsets, dus ik vermoed dat het daar aan ligt (ik heb een asus a7n8x bordje)

Maar wat kan ik nu doen om de error code vast te stellen? Want zonder error code kan je hem niet opsturen lijkt me.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

andere pc?

of een email sturen naar maxtor
ik had ook een gare 80GB HD en toen ik powermax er lang jaagde was alles OK maar dat ding heeft de gekste dingen gedaan, en kreeg van hun een RMA nummer :)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Misschien de HDD in een andere pc aansluiten, waar geen NForce2 chipset op zit.
En dan proberen Powermax te runnen?

Btw: A7v8x een NForce2? Dat was toch de A7n8X?

edit:
Hmm..voortaan sneller typen

[ Voor 12% gewijzigd door Laurenz op 03-01-2004 03:23 ]

Leave only footprints, take only memories

• plakbandrol
Mafkeez schreef op 03 januari 2004 @ 03:23:
Misschien de HDD in een andere pc aansluiten, waar geen NForce2 chipset op zit.
En dan proberen Powermax te runnen?

Btw: A7v8x een NForce2? Dat was toch de A7n8X?

edit:
Hmm..voortaan sneller typen
ja klopt je hebt gelijk.. ik heb hier alleen geen andere pc voor handen, controleren ze trouwens ook al die nummers? anders gebruik ik hetzelfde nummer wat anderen hebben gekregen bij ditzelfde probleem

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb geen idee..heb tot nu toe geen problemen gehad met mn HDD's.
(Heb hier zelfs nog een 10 jaar oude 540MB Quantum (Maxtor) die prima werkt :D)

Maar misschien dat je even bij een vriend/buurman/whatever je HDD aan mag sluiten en die diskette erin proppen? Kost je niet meer dan een kwartiertje dus..
Maar hoezo heb je die code eigenlijk nodig?
Wil de leverancier niet gewoon zelf even kijken hoe brak hij is,
en je dan een nieuwe meegeven?

Volgens mij is die tik trouwens de kop die tegen de zijkant knalt..
(Sorry weet de juiste woorden even niet helemaal :P)

Leave only footprints, take only memories

• plakbandrol
Mafkeez schreef op 03 januari 2004 @ 03:47:
Heb geen idee..heb tot nu toe geen problemen gehad met mn HDD's.
(Heb hier zelfs nog een 10 jaar oude 540MB Quantum (Maxtor) die prima werkt :D)
Ja ik heb in m'n hele leven nog nooit een andere schijf dan maxtor gehaald, in totaal een stuk of 10 al denk ik (ook voor vrienden/kenissen waarvan je de pc moest maken/bouwen) en dit is tot nu toe de 2e die het begeeft. Maar bij beide had ik nog de tijd om te backuppen ;)
Maar misschien dat je even bij een vriend/buurman/whatever je HDD aan mag sluiten en die diskette erin proppen? Kost je niet meer dan een kwartiertje dus..
Ja dat moet dan maar ;)
Maar hoezo heb je die code eigenlijk nodig?
Als je gebruik maakt van het RMA formulier kan je hem gewoon naar maxtor toesturen en je krijgt dan binnen een week ongeveer een nieuwe, het enige wat ze willen weten is de foutcode van powermax
Wil de leverancier niet gewoon zelf even kijken hoe brak hij is,
en je dan een nieuwe meegeven?
Die lui zitten in Ierland geloof ik, dus dat wordt lastig :)
Volgens mij is die tik trouwens de kop die tegen de zijkant knalt..
(Sorry weet de juiste woorden even niet helemaal :P)
Zou kunnen, het resulteerd in ieder geval telkens in een crash.

Het irritante is nu dat ik een nieuwe HD heb gekocht, en die kapotte zit er ook nog in vanwege powermax, maar nu heeft ie al een paar uur geen tik meer gegeven.. :{

[ Voor 3% gewijzigd door plakbandrol op 03-01-2004 04:06 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 13:57
Er zal niks anders op zitten dan de hd in een andere comp te proppen (ik had het zelfde probleem)

Verwijderd

Vaak wijst het harde tikken van een harde schijf uit dat er een kapotte arm in zit of het onderdeel dat de armen aanstuurt. Ik noem het maar gewoonweg dat de harde schijf koppen gebroken zijn, vaak resulteert het hier wel in.

Jammer, Maxtor is over het algemeen wel goed. Ik heb door de jaren heen heel wat Quantum Fireballs gezien die het na 4 jaar begeven hadden.

Je schijf is stuk, zit er garantie op dan moet de verkopende zaak je een nieuwe verschaffen.

Mogelijk gaat PowerMax niet duur omdat ie al een fout constateerd in het hardware gedeelte. Om de schijven niet verder te beschadigen zou het daarom niet verder kunnen gaan. Soms willen mensen namelijk hun schijf laten repareren om data terug te halen die belangrijk voor ze is, en dat is een duur geintje, ik geloof gemiddeld iets van 1500-2000 euro ofzo, ze hanteren hiervoor een tabel per MB.

Succes

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IK heb het zelfde probleem met powermax, ik heb 2 sata schijven op raid waarvan er 1 bad blocks heeft na 3 maanden al. Dit komt waarschijnlijk door de sata raid controller ( heb er al andere thread voor geopenend) dus ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe dat nou zit ik zal ze morgen mailen bij maxtor want dit is geen doen ik weet welke hdd er bad blocks heeft door het proggie wat er bij de sata raid driver zat.

Ik krijg trouwens General Protection Fault na 2e keer F8

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
plakbandrol schreef op 03 januari 2004 @ 04:01:
[...]
Ja ik heb in m'n hele leven nog nooit een andere schijf dan maxtor gehaald, in totaal een stuk of 10 al denk ik (ook voor vrienden/kenissen waarvan je de pc moest maken/bouwen) en dit is tot nu toe de 2e die het begeeft. Maar bij beide had ik nog de tijd om te backuppen ;)

[...]
Ja dat moet dan maar ;)

[...]
Als je gebruik maakt van het RMA formulier kan je hem gewoon naar maxtor toesturen en je krijgt dan binnen een week ongeveer een nieuwe, het enige wat ze willen weten is de foutcode van powermax

[...]
Die lui zitten in Ierland geloof ik, dus dat wordt lastig :)

[...]

Zou kunnen, het resulteerd in ieder geval telkens in een crash.

Het irritante is nu dat ik een nieuwe HD heb gekocht, en die kapotte zit er ook nog in vanwege powermax, maar nu heeft ie al een paar uur geen tik meer gegeven.. :{
Even over die tikken. Het klinkt meschien een beetje vreemd maar ik had 2 maanden terug ook last van trikken. Toen heb ik het volgende gedaan ik heb 5 hdd's in me pc zitten op een 400 watt voeding dit moet normaal gesproken genoeg zijn. Hij begon in eens van uit het niets te tikken ik heb het al eens erder gehad die schijf was idd dood. Maar ik heb het volgende gedaan ik heb alle hdd's gelijk verdeeld over de stroom kabels die er vanaf je voeding lopen. dus niet allemaal op 1 streng en dan nog verdeel stekkers in mijn geval. Maar echt verdelen er zitten er meestal 2 of 3. Sindsdien heb ik nergens last van (die schijven die nu last hebben zijn andere) meschien eens het proberen waard
Pagina: 1