Toon posts:

[Novell] profiles via inlogscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een alternatieve manier om met een Novell Netware 5.1 server en W2k werkstations met client 4.9.0.0 zwervende profielen te gebruiken. Ik ben van plan om in het inlogscript via copy *.* \\server\map\profiles\ C:\Documents and Settings\%user_name\ alleen de benodigde mappen te kopieren en bij het uitloggen weer terug te kopieren, dit zou als het goed is de profiel grote moeten beperken.
jammer genoeg kan ik dit op het moment niet testen :( Wat denken julie ervan, van de search, google en Novell.com wordt ik ook niks wijzer.
Werken zowiezo de Dos commando's wel in het inlogscripts (batch blijft toch batch neem ik aan en zal toch moeten werken).

Verwijderd

Heb je geen ZEN 3.2/4 ?

Dan kan je redirection doen van het hele profiel (Application Data, My Documents en de Desktop).

Het pad waar het heen moet is een UNC (Windows share of CIFS) pad dus past precies in jouw plaatje :-)

Toevallig net gelezen in mijn ZEN4 boek :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel Zen 3.2 ja, maar dat wil op een of andere manier niet geinstaleerd worden, maar de manier die ik in gedachte had lijkt me tochg beter aangezien het geen ZEN meer hoeft te laden ed., dat scheelt weer op de niet al te vlotte P3 werkstations.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet, heb het vandaag kunnen proberen, kreeg het niet aan de praat :(

Verwijderd

Mwoh. Ik denk dat het best mee valt. Vergeet trouwens niet dat je "niet al te vlotte werkstations" die profielen ook moeten laden/schrijven naar je prachtige share.

Dit kost netwerkverkeer. Kijk dan ook naar zaken zoals bijvoorbeeld tijdelijke internet bestanden. Je kan alles schoonpoetsen met policies. Ik ben zelf een groot fan van het lezen van stukken zoals Universiteiten/Hoge Scholen ZEN gebruiken in hun omgeving. Er is niks ergers dan een stel wizzkids op je netwerk. Die zorgen dat zodra een user uitlogged er bijna niets meer achter blijft: de werkstations blijven schoon!!!

Ik stel voor dat je even gaat snuffelen, hier bijvoorbeeld:
Handleiding van ZEN 3.2 mbt Roaming Profiles, hier moet je uit kunnen komen

Je kan mooi "prutsen" door de policy op één werkstation los te laten ipv op een container. (of maak een aparte container en zet daar het werkstation in). Zorg in ieder geval dat de huidige users geen last hebben van jouw werkzaamheden.

Net zo lang tweaken totdat je denkt dat het okee is ingesteld. Maak maar een mooi testplan (lees: Plan van Aanpak).

Als je bang bent dat je de boel gaat verknallen, probeer het eerst uit. Ik heb bijvoorbeeld onder VMWare een NetWare 6 server met alles erop en eraan. Ideaal om mee te klooien die virtuele machines :).

VMWare is trial te krijgen, net als NetWare 5.1/6 en ZEN dus niks houdt je tegen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
wat jij wilt kan met Jeroen van de Kamp's Flex Profile Kit:
http://www.xs4all.nl/~soundtcr/

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:58:
Het lukt niet, heb het vandaag kunnen proberen, kreeg het niet aan de praat :(
Iets meer info dan dit is toch wel zo fijn. We gaan hier niet zitten gokken wat er allemaal wel niet mis kan gaan bij jouw/

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1