[mysql]tabel geeft corruptie na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020
Hallo,

Enkele dagen geleden heb ik mijn .23.56 mysql versie geupgrade naar de meest recente stable, 4.0.17 vanwege extra mogelijkheden en dergelijke.
Nu heb ik alle gegevens overgezet (de data dir gekopieerd, rechten goed gezet, fix privleges gedaan etc) en alles werkte weer. Het enige wat fout ging was bij 1 (een) tabel een error: Can't find key for index: 2
Nou lees je dan overal dat je dus met wat repair opties de boel weer kunt fixen, en dat ging dus niet. Hij blijft die error geven. in de mysql shell geeft ie bij check en analyse verder geen errors, dus dat is sowieso vreemd, maar zodra ik gegevens wil inserten dan gaat het tóch fout.
Het rare is dus dat het zich niet op laat lossen. Ook niet door een dump naar platte tekst te doen, een schaduwtabel te maken en deze weer te vullen.
wat wel werkt: van myisam naar innodb (maar omdat ik innodb niet goed ken wil ik dat niet zomaar doen omdat ik de gevolgen ervan niet direct overzie) of een index weggooien (beetje dom natuurlijk).
Het rare: als ik de gegevens terugkopieer naar mn dev servertje met nog wel .23.5x dan krijg ik geen errors.

op de mysql lijsten kan ik hier niks over terugvinden en op google en google groups ook niet echt.
Misschien heeft hier iemand een idee..?
(en het is ook alleen die tabel die nog geen 800 records heeft overigens, dus voor zover ik kan zien geen crashend fs ofzo)

het is overigens een recente slackware met een boel updates (glibc, gcc enzo) hier en daar, kernel 2.4.21, alle andere software gaat goed, geen compile errors, geen andere vage tabellen of crashes.