Toon posts:

GeForce 4 OC -> witte/roze punten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XFX GF4 Ti4200 Ultra (de platinum gamers edition)
Die had ik een beetje geoc'd 280 en 696 ofzow (standaard 250 621)
ik had gelezen in een review dat ze em op 300 en 700 kregen. Maar goed met die overclock liep alles soepel in 3dmark nix te zien, geen artifacts ofzo, maar in sof 2 kreeg ik op donkere stukken allerlei witte punten, en ik zag op internet dat plaatjes met roze punten vervuild worden, verder nix alleen punten, geen crashes alles soepel. Heb sof2 op 1280 lopen met alles op zijn hoogst, wou volgende res nog gaan proberen. Als ik naar lagere snelheden ga verdwijnen de stippen meteen. De kaart is niet te heet ofzo, kan em makkelijk vasthouden. Waar ligt dit aan (ja aan de overclock->specifieker plz) en wat kan ik eraan doen? core lager of mem lager? toch beter koelen? bepaalde setting lager?
Ook met een lager oc doet ie het, dat moet toch kunnen zou ik denken...

Grtz

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Komt door te hoge memclock.

Oplossing: Ramsinkjes + evt Vmem mod :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ehm kan ik dat mss ook oplossen door agp voltage te verhogen??
die staat nl nog op 1.6... nou ik erover nadenk
had ik al eerder moeten doen :|

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nee, je agp voltage verhogen maakt niets uit. Als je wilt het voltage van je core en mem verhogen dan moet je een vmod uitvoeren op je kaart zelf. Dat zal wel zorgen dat die puntjes weggaan, maar dan moet je wel de koeling verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
kloterig... dus ik kan nix anders doen dan of lager klokken of die punten voor lief nemen? is dat btw schadelijk om die punten te negeren?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ja, de levensduur van je kaartje wordt sterk verkort als je oc'ed tot aan de absolute limiet.
Beste voor je kaartje is gewoon terugklokken in stapjes van 1Mhz totdat je geen last meer hebt van de puntjes.
Dat je memclock 10Mhz trager loopt merk je in de praktijk niet.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
corpseflayer schreef op 03 januari 2004 @ 12:25:
Ja, de levensduur van je kaartje wordt sterk verkort als je oc'ed tot aan de absolute limiet.
Beste voor je kaartje is gewoon terugklokken in stapjes van 1Mhz totdat je geen last meer hebt van de puntjes.
Dat je memclock 10Mhz trager loopt merk je in de praktijk niet.
Klopt helemaal, dat verschil is wat ik noem een "benchmark verschil" ;)

In spellen zal je dat mischien 0,5 fps kosten ofzo. Als je de core 10 mhz terug klokt merk je dat wel. Dit is een veel effectievere onderklok.

Ik heb is even een foto van je plankje opgezocht, hij zou er zo uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamingillustrated.com/images/hardware/xfx4200p1.jpg

Zover als mijn ogen rijken zitten er op de voorkant heatsinks. De acherkant is mij niet duidelijk, er zijn bar weinig plaatjes met google te vinden.

Naja, dat terzijde, als er op de achterkant geen heatsinks op je geheugen zitten, raad ik je dit aan bij overklokken. Wat je zou kunnen doen is deze blokjes kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/chip.jpg
Prijs: € 1,24 per stuk

Ze zijn wel effectief, maar niet de beste die je kunt krijgen, als je nou echt heel goed wilt koelen dan zul je deze blokjes moeten halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/43712-big.jpg
Prijs: € 4,79 per 8 stuks, dat maakt € 0,59875 per stuk B)

Deze krijgen mijn voorkeur, omdat ze en beter koelen en goedkoper zijn.

Ik denk dat je nu wel genoeg weet :)

[edit] Prijzen en producten zijn van: Perfect Systems B.V. -> en dan naar Coolers-Overige in de navigatiebalk.

[ Voor 6% gewijzigd door Bliep op 03-01-2004 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de achterkant zit een heatsink die alles bedekt, dwz alle chips etc, dit ding is zilverkleurig, heb wel pics maar computer ligt nu ff open dus stuur ik strax op. Heeft het zin om die heatsink te vervangen door die betere, of er ASII tussen te smeren ofzo?

IIG alvast bedankt voor de tips en de moeite

Verwijderd

Topicstarter
`btw heb mem nu standaard lopen, geeft geen meer, core nog steeds hoog, die geeft geen problemen... dus betekend dat dat betere kooling voor de mem beter resultaten op zou leveren?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
probeer is een fan op de achter kant en voorkant te plaatsen (verzin zelf een leuke bevestigingstechniek :) ) En kijk of ie die klok snelheden (280 en 696 ofzow) dan wel pakt dan artifects. Als he dan wel werkt, word het tijd om op een professionele manier de fans te plaatsen in je kast 8)

Verwijderd

Topicstarter
Yess ik heb nu twee casefans naast mijn kaart hangen die over de heatsink blazen (en mijn nb en proc) en ik zie geen artifacts meer!! dat dit zou werken echt rlxd, ik heb de fans letterlijk opgehangen met wat stroomdraad, ziet er lachen uit, zet morgen wel wat pix neer, en als ik dan verder wil zet ik er nog betere heatsinks op :)
iig bedankt voor de tips

Grtz
Pagina: 1