[php] mod_rewrite gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dus eigen error pages gemaakt en als je nu naar een pagina gaat die niet bestaat kom je op 404.php terecht (ingesteld in .htacces). Nu stuur ik in 404.php een mail naar mezelf waarin ik alle gegevens van de bezoeker doorgeef (ip, gebruikersnaam, browser,...). Nu wil ik ook de pagina doorgeven die de bezoeker wilde bezoeken.

Maar aangezien die vanzelf wordt doorgestuurd naar 404.php kan ik die niet meer achterhalen via php... (heeft men mij verteld).

Nu zei iemand me iets dat ik mod_rewrite moest gebruiken maar zelf na een zoektochtje via google heb ik nog niet echt gevonden wat ik zocht.

Heeft iemand wat meer info over die mod_rewrite of een andere manier om dit probleem op te lossen?

Grtz,
Anthony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Je kunt toch de gewoon $_SERVER['HTTP_REFERER'] gebruiken? Dat is namelijk de vorige pagina.
Maar aangezien die vanzelf wordt doorgestuurd naar 404.php kan ik die niet meer achterhalen via php... (heeft men mij verteld)
Probeer het anders gewoon eerst.

[ Voor 3% gewijzigd door dArtagnan op 03-01-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik heb het dus net geprobeerd en het doet het inderdaad niet... Ik gebruik dit al op mn index pagina om te kijken hoe mensen op mn site komen maar nu doet het niet wat het moet doen. De variabele blijft nl gewoon leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Blijft de variabele dus ook leeg bij je statistieken?

Als je een pagina maakt en daarin phpinfo() aanroept, wat staat er dan bij $_SERVER['http_referer'].
Die variabele staat er niet bij :X .

[ Voor 21% gewijzigd door dArtagnan op 03-01-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja soms blijft die inderdaad leeg. Als ik bijvoorbeeld gewoon in mijn adresbalk de url intyp dan blijft die variabele leeg. Maar als ik op een andere site klik op een link naar mn website dan staat er wel een url in die referer.

Er staat niets te lezen over $_SERVER[http_referer] op die pagina waar ik phpinfo() oproep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Misschien iets als (^go\.php)(.*) go.php?url=$1
En dan kan je in go.php controleren of $_GET['url'] bestaat (if (is_file(basename($_GET['url']))) en zoniet alsnog die mail versturen met $_GET['url'] erin. Het is een redelijk vuile hack, maar het werkt.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan in .htacces toch geen php gebruiken? of wel? want daar heb ik juist het volgende gezet:

ErrorDocument 404 http://www.website.be/404.php

dus kan ik toch geen get gebruiken hier?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

het is toch ook mogelijk html in een .htaccess te zetten?
in dat geval kan je gewoon een redirect maken via javascript wat direct de link doorstuurt

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 03 januari 2004 @ 01:07:
het is toch ook mogelijk html in een .htaccess te zetten?
in dat geval kan je gewoon een redirect maken via javascript wat direct de link doorstuurt
Hmzz daar ga ik eens op doorzoeken :)

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens blokkeren firewalls als Norton Personal Firewall ook die variabele waardoor je ook een lege $_SERVER['HTTP_REFERER'] krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 01:00:
Maar ik kan in .htacces toch geen php gebruiken? of wel? want daar heb ik juist het volgende gezet:

ErrorDocument 404 http://www.oppassen.be/404.php

dus kan ik toch geen get gebruiken hier?
Volgens mij is is het zo dat als je hier
code:
1
ErrorDocument 404 /404.php
van maakt dat je dan gewoon
PHP:
1
$_SERVER['REQUEST_URI']
kunt gebruiken :)

^^ Getest; en dit werkt inderdaad; als je geen domein meegeeft blijft de request URI dus hetzelfde (parsed hij onderhuids een andere file); als je er wel een domein bijplaatst dan stuurt hij de browser door

[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 03-01-2004 01:18 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 03 januari 2004 @ 01:14:
[...]

Volgens mij is is het zo dat als je hier
code:
1
ErrorDocument 404 /404.php
van maakt dat je dan gewoon
PHP:
1
$_SERVER['REQUEST_URI']
kunt gebruiken :)

^^ Getest; en dit werkt inderdaad; als je geen domein meegeeft blijft de request URI dus hetzelfde (parsed hij onderhuids een andere file); als je er wel een domein bijplaatst dan stuurt hij de browser door
inderdaad met dat schuine streepje voor de 404.php werkt het inderdaad!

heel erg bedankt! :)
Pagina: 1