NF7-S plotseling geen DC meer?

Pagina: 1
Acties:

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37
Sinds een dag of 4 geleden werd mijn systeem spontaan instabiel. Bij normaal gebruik heb ik mijn 2500+ @ 3200+, 1.65V Vcore, 1.5V Vdd en 2.9V Vdimm.

Deze set-up heeft al 4 maadnen vlekkeloos gewerkt. Tussendoor af en toe kort tot de max van benches en dan weer terug voor normaal gebruik. Laatste tijd heb ik juist veel minder gebenched en dus veel @ normale settings gedraaid.

Helaas begon mijn systeem 4 dagen geleden opeens spontaan vast te lopen en te rebooten. Ik heb vanalles getest. Het volgende blijkt het geval te zijn:
- mem slot1 (dichtst bij de proc noem ik 1) wil helemaal niet werken. Reepje mem erin resulteerd in een no-boot. Geen piep, geen beeld, niets.
- alleen een reepje mem in slot2 werkt vlekkeloos. Kan 6 uur Primen (langer niet getest, moest verder naar volgende reepje) zonder vastloper of fout.
- reepjes mem in slot2 + slot3 resulteerd in een extreem instabiel systeem. Van 10 seconden tot een vastloper / reboot tot 20 minuten.

Ander mem mocht niet baten, standaard settings niet, bios reset niet.

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat mijn mobo langzaam aan het overlijden is. Vind ik toch vreemd aangezien het mobo pas 5 maadnen oud is.

Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand is? Of nog beter, wie heeft de oplossing?

Verwijderd

Join the club :+

/me zet weer een streepje op de muur +1

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Wow ,jij doet er al 5 maand mee ,
Ja jom ,Het is echt een plaag aan het worden ,mijn 2 Abit bordjes zijn alletwee na een maand al kapot gegaan en wel op momenten dat ik er al dagen niets exreem mee uitgespookt had .
Aleen heb ik zelfs niet meer de kans gehad er nog wat mee te proberen ,uit was uit en gedaan er mee .

Zou alles wat je kan bedenken nog eens proberen ,en als het niet lukt zal het inderdaad een streep op de muur van Serenity opleveren .

Spijtige zaak altijd te moeten horen dat weer iemand zijn spaargeld in de vuilbak moet ,Er zou op zijn minst toch eens wat gedaan mogen worden aan die stervende Nvidea bordjes door de fabrikanten vind ik .

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Schrijf jezelf lekker in bij de Club van Overleden NF7-S'ers :O

Draadje loopt hier in DOC volgens mij....

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn NF7 en veel DOC'ers kennen dit ook bevestigen helaas
Klinkt als een langzaam doorgefikte NB. Rotte geheugencontroller.

Ik zit inmiddels weer terug op de A7N8X-Deluxe en die bevalt ook goed. Ook al klokt tie minder. 3200+ haal ik er ook wel uit!

• Syzzer
Helaas dat jullie mijn vermoeden allemaal bevestigigen :( . Dan kloot ik er nog wel een weekje mee en als dat niets opleverd gaan we een DFI halen denk ik.

Verwijderd

helaas weer een mobo naar de eeuwige jachtvelden.

al is 5 maanden wel netjes hoor voor een nf7-s, heb er nu ook al 3 gebruikt in 3/4 jaar tijd. En de 4e komt er nu al weer aan.. voor de verandering is het onboard geluid er mee gestopt en de pci sloten doen vreemd.

Verwijderd

En dat is alleen NF7-s? of ook de non-s? Ik doe met mijn NF7 al sinds augustus

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:02
Ik mag het hier natuurlijk niet zeggen, maar als je je hardware maandenlang ver buiten de voorgeschreven specificaties draait, verkort je waarschijnlijk de levensduur ervan.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

oei?? ik begin plots de kriebels te krijgen???

ik draai mijn NF7-S @ 433 (Barton @ 2170MHZ,1.7V) en VDIMM 2.8V op Corsair reepjes...
ik begin toch ff bang te worden... heb m'n systeem al sinds begin juli '03 (5 maandjes dus ongeveer) en hij heeft nog maar enkel op die settings gewerkt... m'n mobo temp blijft echter wel lekker fris @21-28°C... en nog geen last gehad van stabiliteit...

zou'k moeten terugclocken?? :S

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

HIGHGuY schreef op 03 januari 2004 @ 11:26:

ik draai mijn NF7-S @ 433 (Barton @ 2170MHZ,1.7V) en VDIMM 2.8V op Corsair reepjes...
ik begin toch ff bang te worden... heb m'n systeem al sinds begin juli '03 (5 maandjes dus ongeveer) en hij heeft nog maar enkel op die settings gewerkt... m'n mobo temp blijft echter wel lekker fris @21-28°C... en nog geen last gehad van stabiliteit...

Maar nee (6 maanden trouwens :p) als ie kapot gaat dan doe je hem binnen en dan krijg je een nieuwe onder garantie. Hoe kunnen zij nou weten of je overklokte of niet.
>:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 11:34 ]

• pisart
  • Niet online
HIGHGuY schreef op 03 januari 2004 @ 11:26:

Nee, hoeft niet. Ik had in begin juni een NF7 gekocht met een barton op 1.72v enz. Deze heeft prima gedraait en nog hoger overgeklokt tot begin november. (Toen heeft pcboer mobo en nog wat dingen gemold door geheugen reepje er verkeerd in te steken)

[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 03-01-2004 11:35 ]

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Goh, en ik dacht 6 maanden geleden (toen ik nog een NF7-S had) dat ik pech had dat die stierf. Jammer dat ze zo snel overlijden, want het zijn wel goede bordjes (maar over een maandje ofzo heb ik een DFI lanparty, eens ff kijken hoe lang deze het volhoudt ;))

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

Ik draai al vanaf maart een NF7 op een fsb van 211 en met een vcore van 2.15 (pokke proc wil niet minder :/) Hoop toch dat die het nog een poosje blijft doen eigenlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:03:
Ik draai al vanaf maart een NF7 op een fsb van 211 en met een vcore van 2.15 (pokke proc wil niet minder :/) Hoop toch dat die het nog een poosje blijft doen eigenlijk.
die fsb is niet zo hoog hoor, en een hogere vcore is niet echt slecht voor je mobo, eerder voor je proc

Verwijderd

Volgens mij gebruiken ze echt slechte componenten bij abit de laatste tijd :|

• Syzzer
Ik heb heel mijn PC weer uit elkaar gehaald en nu ligt mijn NF7-S-je al een uur te primen IN DC!!! Ik hou echt van mijn moederbordje! Hij is al eens uit de dood herrezen en nu is hij ook weer over deze ziekte heengekomen. Het enige wat nog steeds niet wil werken in gehuegen slot1, maar misschien dat hij daar ook weer overheen komt ;) .

Hij draait nu op luchtkoeling, totdat mijn chiller af is. Komt eigenlijk wel mooi uit zo, kan ik rustig me kast aanpassen terwijl mijn pc in stukjes op me bureau ligt :D .

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34
Syzzer schreef op 06 januari 2004 @ 17:59:
Ik heb heel mijn PC weer uit elkaar gehaald en nu ligt mijn NF7-S-je al een uur te primen IN DC!!! Ik hou echt van mijn moederbordje! Hij is al eens uit de dood herrezen en nu is hij ook weer over deze ziekte heengekomen. Het enige wat nog steeds niet wil werken in gehuegen slot1, maar misschien dat hij daar ook weer overheen komt ;) .

Hij draait nu op luchtkoeling, totdat mijn chiller af is. Komt eigenlijk wel mooi uit zo, kan ik rustig me kast aanpassen terwijl mijn pc in stukjes op me bureau ligt :D .
Het is toch niet erg dat slot 1 niet wil werken? ;) Ik zie in jouw specs dat je 2 * 256 Mb geheugen hebt en ABIT zelf beveelt aan om in dit geval slot 3 en 2 te gebruiken:
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2003/2003021401.htm

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 06 januari 2004 @ 18:14:
[...]

Het is toch niet erg dat slot 1 niet wil werken? ;) Ik zie in jouw specs dat je 2 * 256 Mb geheugen hebt en ABIT zelf beveelt aan om in dit geval slot 3 en 2 te gebruiken:
precies anders geen dual hè :)

Verwijderd

Mooi dat je mobo er weer bovenop is, mijn 5e NF-7S draait nu ongeveer al anderhalve maand maar begint ook kuren te vertonen. Gelukkig komt m'n A64 deze of volgende week, maar geen A-bit mobo's meer voor mij.

NF-7S was mijn eerste en wat mij betreft ook enigste abit mobo, daarvoor heb ik ongeveer een jaar lang een 8RDA+ gehad, die een stuk sneller was, maar omdat ie al zo oud was kwam de FSB niet echt hoog. De 8RDA+ draait nu nog steeds 24/7 @ 220x11.5 en nog geen enkele problemen mee gehad.

Voor A64 ga ik voor Gigabyte, niet veel ervaring mee, alleen wat budget boardjes van gehad, daar waren weinig problemen mee. We zullen wel weer zien wat het wordt.

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 06 januari 2004 @ 18:14:
[...]

hehe, slot 2 en 3 :P draai dus al maanden slot 1 en 3, maar zou dat nou schelen in snelheid ofzo?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:27 . Reden: typo ]

Verwijderd

ik draai nu een 1800+ @ 2410mhz
2.0 Vcore
voor de rest alles standaart,
Me nb gekoelt door zo nb heatsinkje maar die raakt alleen maar de helft van de nb,
Zou dit ook slecht kunnen zijn?
De sensor geeft aan dat ie maar max. 24 graden (kamer temperatuur) is...
als dit zo is haal ik wel een wc blokje voor me nb.
ik heb niet echt zin dat me mobo straks doorfikt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:36 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:26:
[...]

hehe, slot 2 en 3 :P draai dus al maanden slot 1 en 3, maar zou dat nou schelen in snelheid ofzo?
Niet echt denk ik...
Maar als ze het aanraden zullen ze het wel met reden doen zeker? :)
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:26:
Mooi dat je mobo er weer bovenop is, mijn 5e NF-7S draait nu ongeveer al anderhalve maand maar begint ook kuren te vertonen. Gelukkig komt m'n A64 deze of volgende week, maar geen A-bit mobo's meer voor mij.

NF-7S was mijn eerste en wat mij betreft ook enigste abit mobo, daarvoor heb ik ongeveer een jaar lang een 8RDA+ gehad, die een stuk sneller was, maar omdat ie al zo oud was kwam de FSB niet echt hoog. De 8RDA+ draait nu nog steeds 24/7 @ 220x11.5 en nog geen enkele problemen mee gehad.

Voor A64 ga ik voor Gigabyte, niet veel ervaring mee, alleen wat budget boardjes van gehad, daar waren weinig problemen mee. We zullen wel weer zien wat het wordt.
Tja... Ikzelf ben altijd heel tevreden geweest over Abit. En nog steeds hoor. Mijn huidige mobo is nog steeds mijn 1ste NF7-S en ik heb 'em sinds maart vorig jaar! Het is weliswaar een rev1.2 en echt extreme dingen heb ik niet kunnen doen, dat laten mijn geheugen en CPU namelijk niet toe. Het was gekocht als "voorbereiding" op een nieuw systeem maar toen de rev2 uit kwam, heb ik nog maar ff gewacht op een nieuw systeem en uiteindelijk uitgesteld... Maar nu komt het er eindelijk aan hoor ;) Nu nog ff een unlockte Barton vinden ;)

• Syzzer
:( #%$&^%$&%^# :(

Na 2 uur toch een vatloper. Ik heb weer te vroeg gejuigd. Dan maar een DFI bestellen, weg geld ...

Verwijderd

kan je hem niet omruilen? ik bedoel dus terug brengen voor een andere nf7-s ivm garantie.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:36 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dit heeft er niet echt veel mee te maken maar toch krijg ik een beetje zorgen als ik zo de reacties lees hiero.

Mijn bordje is net 2 weken oud, en draait prima... totdat er dit gebeurde: NFS-7 opstart probleem/

Wat kan ik nog meer verwachten, en wat kan ik hier eventueel aan doen ?

• Syzzer
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:32:
kan je hem niet omruilen? ik bedoel dus terug brengen voor een andere nf7-s ivm garantie.
Nope, met een gelapte northbridge en vmods niet nee :p . Mods vallen nog wel bijna onzichtbaar weg te halen, maar die NB teruglappen wordt lastig ;) .

Daarnaast, misschien komt het ook wel omdat ik toch af en toe heel wat meer van het bordje heb gevraagd dan waar hij voor bedoeld was. Dan vind ik eigenlijk niet dat je je bordje nog terug kunt brengen.

Heb mijn GF4 gesloopt door uit te schieten met mijn multi-meter :X . Had ik ook nog terug kunnen brengen voor garantie, maar ik heb hem echt zelf gesloopt, dus daar doen we niet aan ;) .

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nou uhm... In dit geval kán 'ie natuurlijk niet terug :P Maar'k vind dat als't nog kan, dat je dan best wel wat terug mag brengen. 'T is misschien niet netjes enzo en blabla, maar voor Asus of Abit ofzo is een mobootje een op de duizenden die ze dagelijks fabriceren, voor een arme scholier is't een maand werken :S (althans, zo denk ik d'rover)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Syzzer
Tjah, dat kan best zijn, maar als jij ver buiten de specs van zo'n mobo gaat weet je dat je dingen doet die niet horen. Je kiest er echt zelf voor. Dan kies je er ook voor om je garantie te verspelen.

Als ik geen risico wil lopen, moet ik niet overclocken. Simple as that.

hmm, ik ga wel veel off-topic vandaag :X

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46

Wimo.

Shake and Bake!

Hmmm.. ik begin toch steeds meer te twijfelen of ik dit bord wel wil

De an7 is momenteel ook nog erg expirimenteel ... en wat heb je dan nog meer

Abit KD7-A AMD
Abit KV7 AMD
Abit NF7 AMD
Abit AT7MAX2 AMD

niet veel meer dus ..

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 07-01-2004 20:15 ]

Verwijderd

ik begin zelfde rare dingen te krijgen .. in channel 2&3 crasht hij op elke OC , met me ram in channel 2 (1 module) kan hij 240x7.5 stabiel

• Syzzer
Jup, das dus exact hetzelfde als wat ik heb (had). Mobo licht nu op me bed niets te, heb tenslotte toch een LanParty nu ;) .

Ik zou zeggen, prak hem aan de muur ofzo :D .

Edit:
of kun je nog RMA'en?

[ Voor 9% gewijzigd door Syzzer op 20-01-2004 21:55 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 21:33

The_Scarabial

MTB for life!

ik zat er ook aan te denken om dit bord te gaan kopen, maar na al die verhalen, wordt het me toch iets te link, en over die DFI bordjes gaan ook alweer verhalen de ronde

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Misschien overbodig, maar heb dit probleem ook gehad met mijn kr7a, hele andere chipset, maar wel zomaar vage onstabiele acties van het mobo. Voor mijn gevoel zijn de Abit mobo's sinds de kt7a niet meer super, vooral door het gebruik van schrale condensatoren etc.

Klinkt als een troll ja, maar ik heb er geen goed woord voor over. :r En ben niet de enige zo te lezen. Meerdere abits verslijten in één jaar is natuurlijk ook niet om naar huis te schrijven.

JayGTeam (213177)

Pagina: 1