Toon posts:

Alcohol 120% traaaaagg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik wil een backup maken van een Safedisk 2.9 beveiligd spel. Dit probeer ik te doen met Alcohol 120%. Ik wil eerst een cue image maken en deze vervolgens branden op cd.

Maar het dumpen van de CD gaat zooo traag: ongeveer elke 3 minuten 0.5% verder! Dit zou betekenen dat het dumpen uren zou duren!

Ik heb als Speler een Pioneer 105
en als writer een LiteOn 40 speed

weet iemand toevallig wat hier het probleem is?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-09 15:38
Ik weet niet óf er wel een probleem is?
Ik heb ook wel eens een paar uur gedaan over het 'rippen'van een beveiligde cd.

Verwijderd

Hey beste tweaker,

Dit is gewoon een kwestie van geduld hebben. Ik heb dit ook weleens gehad met een beveiligde Cbr theoriexamen cd-rom. Het duurde in totaal 2,5 uur met Alcohol 120%. Gewoon laten gaan die handel hij komt er zelf wel :Y) .

Suc6!

Verwijderd

Er is geen probleem.
Safedisk 2.9 is gewoon een goede beveiliging.
Hij zal niet de hele cd zo langzaam doen. Het gaat maar om een gedeelte van de cd.
Call of duty heeft ongeveer de eerste 10000 block als beveiliging.

Gewoon compie met rust laten en het komt allemaal goed.

P.S. Als je gaat branden, doe dit dat niet hoger dan 4x anders heb je grote kans dat de cd het niet doet. En hij zal het ook niet in alle cd-rom/dvd-rom drives doen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is wel toevallig zeg dit topic ... 1x raden wat ik op dit moment aan het doen ben.

Ik probeer de originele NFSU te backuppen en daar zit volgens een "bepaalde site" de Safedisc v2 protectie op (op cd2 btw). Dus ik netjes in Alcohol images gemaakt met het profiel van Safedisc v2. Als ik die images mount in de virtual drive werkt het allemaal prima. Ga ik echter de image van cd2 fikken op cd, dan hoor ik m'n cdrom over de zeik gaan bij het starten bij het spel (bad sectors etc door de kopieerbeveiliging). Ik kom er niet uit hoe dit op te lossen. Volgens mij heb ik alle belangrijke vinkjes wel aangezet nu. Iemand een idee?

edit: op 4x fikken heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik morgens eens doen.
edit2: heb een Liteon 16x brander, bij eigenschappen in Alcohol zegt ie overal supported oid.

edit3: Perfect! op 4x branden werkt wel. Ze zouden dat eigenlijk als tip in de help moeten zetten vind ik, want dat heb ik niet kunnen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Mike Jarod op 03-01-2004 10:09 ]

Verwijderd

Ik brand alle cd's op max 16x
Waarom ze dat allemaal tot 52x hebben opgevoerd begrijp ik niet.
Hoe sneller je brand hoe slechter de cd word.

De laatste generatie spellen (incl. beveiliging) doen het gewoon niet als je ze sneller als 8x brand.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ik had dit probleem ook als ik de cd van CoD in mijn dvdrom deed en wou rippen.

Ging erg langzaam en veel read errors. Toen ik de cd ripte in mijn plex brander ging het een stuk beter :)

Nu kan ik het spel gewoon spelen zonder de originele cdrom in de speler. :7

Op het Alcohol forum staat een lijstje welke drives EFM compatible zijn. Dit moet je hebben als je een beveiligd spel wil rippen

Er moet ook niet alleen voor het Safedisc profiel gekozen worden, maar ook nog een vinkje bij de "Read Sub-Channel Data from current disc"optie. Dan gaat het zeker werken !

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 03-01-2004 13:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Even ter informatie. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Het zit hem in de drive waarin ik de CD lees (die pioneer dus).

Wat ik nu heb gedaan is het volgende:

Ik heb de CD in mijn brander gelegd, en vanuit hier een cue image op de hdd gemaakt. Tijd in totaal +/- 7 minuten

misschien is dit een tip voor de andere mensen die dit probleem hebben als ik dit zo lees

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:04:
Even ter informatie. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Het zit hem in de
misschien is dit een tip voor de andere mensen die dit probleem hebben als ik dit zo lees
Zelfde als wat ik ge-post had dus. :X

Alcohol is een mooi pakketje. Zeer de moeite waard om aan te schaffen!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1