Beta 7 en Sega

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kom net www.beta-7.com tegen en nu vraag ik mij af, hoax of niet?

Het gaat dus over een spel van Sega met een nieuwe optie genaamd Crash-Cam waar een beta-tester (Beta 7) aan meegedaan heeft. Als gevolg van de test kreeg hij last van black-outs en viel hij ongecontroleerd allemaal mensen aan (hier zijn allemaal filmpjes en foto's van). Sega ontkent alles maar schijnt wel zijn website plat te gooien en mensen aan te klagen die informatie aandragen of ook claimen een tester te zijn.

Oh ja, ook nog een spooky filmpje waar het verhaal in het kort gedaan word.:
http://www.ifilm.com/filmdetail?ifilmid=2483630&cch=1

De website, filmpjes, documenten en foto's zien er behoorlijk overtuigend uit, misschien wel te overtuigend voor zoiets als dit. Maar toch.. ik weet het niet.

Iemand anders een idee?

Verwijderd

Hahaha ik vind het wel cool gedaan. Duidelijk vette nep imo. En ik kan me ook wel iets voorstellen bij het feit dat SEGA hier tegenin wil gaan. Het is dikke zwartmakerij. Dat filmpje is wel lache gedaan.

• engessa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 00:10:
Hahaha ik vind het wel cool gedaan. Duidelijk vette nep imo. En ik kan me ook wel iets voorstellen bij het feit dat SEGA hier tegenin wil gaan. Het is dikke zwartmakerij. Dat filmpje is wel lache gedaan.
Zwartmakerij is het zeker maar als je AL die foto's en filmpjes ziet. Of iemand heeft heel vlijtig dat allemaal inelkaar gedraaid en heeft een fantastische hoax gecreeerd, of sega doet aan een nieuwe vorm van sponsering/promotie en heeft zelf deze hoax gemaakt of het is echt. Ik ben wel beniewd welke het is.

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 10:11
ga eens googlen naar 'Polybius arcade' oid... zelfde verhaal over mysterieus arcadespel in de jaren 80 waar kinderen gruwelijke nachtmerries van kregen ofzo 8)7

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

AntiPasta schreef op 03 januari 2004 @ 16:52:
ga eens googlen naar 'Polybius arcade' oid... zelfde verhaal over mysterieus arcadespel in de jaren 80 waar kinderen gruwelijke nachtmerries van kregen ofzo 8)7
Daar had ik meer over gelezen. Hij bleek wel echt bestaan te hebben.

This space is occupied

Verwijderd

Damn, dit is echt zieke shit :|
Op het eerste gezicht denk je dat ze gewoon proberen Sega zwart te maken, maar als je sommige dingen ziet, en de moeite die voor sommige dingen gedaan word, dan begin je toch steeds meer te denken dat het wel is zou kunnen. Moet je je eens voorstellen wat er zou gebeuren als dit echt zo is. Ik zou het wel is willen uitproberen, want ik houd toch maar ff in me hoofd dat ik niets geloof tot ik het met mijn eigen ogen zie :Y)

Verwijderd

geweldig dit
Ik geloof er iig niet in en het is gewoon een goed uitgewerkte grap imho :)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Als ik dit zie wil ik JUIST het spel spelen :D
Moet haast wel een marketing campagne van Sega zijn. Erg origineel :D

Koekie?

Verwijderd

Leuk idee voor een film.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
dat iemand dit seriues neemt je ziet toch meteen dat het een marketing campagne is

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Afgezien van dat ik ook denk dat het een stunt van Sega is vind ik het toch een beetje vreemd. Hoevaak zie je nou een bedrijf haar producten promoten met een "feature" die zwaar lichamelijk letsel kan opleveren? :?

Koekie?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Als de topic-starter gewoon bij www.volkomenkut.com de reacties had gelezen dan had hij gezien dat het een HOAX is en niet eens een reclame-stunt. De mensen die de BETA-7-site hebben geregistreerd zijn dezelfde als die de zogenaamde 'gamer-site' uit het filmpje hebben geregistreerd.
Kortom: HOAX

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-12 19:43
Jammer... erg goed uitgewerkt en dan zo'n fout maken.. :P
als beta-7.com en Gamerchuck.com op dezelfde naam zetten, goh toevallig...

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Owja, de TS is een oen omdat ie een bepaalde thread ergens niet heeft gelezen. Maareh, thnx 4 the info :)

offtopic:
Weet iemand trouwens of er een mogelijkheid bestaat om het filmpje op die site te downloaden? Wil het strax even aan een grote Sega fan zonder internet laten zien.

Koekie?

• engessa
  • Niet online
Ojjorz schreef op 03 januari 2004 @ 18:31:
Als de topic-starter gewoon bij www.volkomenkut.com de reacties had gelezen dan had hij gezien dat het een HOAX is en niet eens een reclame-stunt. De mensen die de BETA-7-site hebben geregistreerd zijn dezelfde als die de zogenaamde 'gamer-site' uit het filmpje hebben geregistreerd.
Kortom: HOAX
Waar denk je dat ik deze info vandaan heb. Dxtr lult wel vaker in het rond dus daar let ik niet zo op. Misschien dat jij even de trace gegevens wil posten aangezien ik te lui ben.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Domain Name: GAMERCHUCK.COM
Registrar: GO DADDY SOFTWARE, INC.
Whois Server: whois.godaddy.com
Referral URL: http://registrar.godaddy.com
Name Server: NS1.SERVER280.COM
Name Server: NS2.SERVER280.COM
Status: ACTIVE
Updated Date: 29-dec-2003
Creation Date: 31-jul-2003
Expiration Date: 31-jul-2004
Domain Name: BETA-7.COM
Registrar: GO DADDY SOFTWARE, INC.
Whois Server: whois.godaddy.com
Referral URL: http://registrar.godaddy.com
Name Server: NS1.DATAPIPE.NET
Name Server: NS2.DATAPIPE.NET
Status: ACTIVE
Updated Date: 30-jul-2003
Creation Date: 18-jun-2003
Expiration Date: 18-jun-2004
Dikke onzin dus.. zou wel heel gek zijn als die beta-7 gast net dan toevallig op dezelfde server zou zitten als die gamershuck waarvan hij beweert dat het Sega zou zijn.. In het filmpje heeft die beta-7 het erover dat ze na het neerhalen van hun site door Sega nu op een voor Sega onbereikbare server zitten, zodat Sega hun website niet weer eraf kan halen...

Veel van het filmpje doet me ook denken aan de serie 'First Wave' die hier in Nederland door BNN uitgezonden wordt...

[ Voor 25% gewijzigd door Dark_M op 04-01-2004 16:12 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• engessa
  • Niet online
|:(

Eigenlijk dus heel simpel.
Pagina: 1