USB HD benaderen vanuit Dos

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb nu een USB hd gehaald en een fat32 partitie erop gezet van 10gb.

Nou leek het me handig dat ik daar alle systeembestanden opzet zoals ghost+images, windows install, dos, etc, zodat ik snel windows er opnieuw op kan zetten of zaken repareren.

Het probleem is dat mijn PC niet wil booten vanaf USB, ik heb in de BIOS als primary device "usb-hdd" ingesteld, maar hij kijkt er niet eens naar tijdens het booten.

Een andere oplossing is via een floppy of cd booten, en vervolgens naar de HD browsen, alleen vanuit DOS kan hij uiteraard geen USB schijven vinden.

Bestaat hier een programma/driver voor?

Ik heb met google wel wat vage linkjes gevonden maar echt veel heeft dat niet opgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door plakbandrol op 02-01-2004 23:06 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Kun je dan niet beter een Linux bootdiskette of, nog simpeler, gewoon een Knoppix-CD nemen?

DOS lijkt me vrij kansloos eerlijk gezegd.

• plakbandrol
Wilke schreef op 02 januari 2004 @ 23:10:
Kun je dan niet beter een Linux bootdiskette of, nog simpeler, gewoon een Knoppix-CD nemen?

DOS lijkt me vrij kansloos eerlijk gezegd.
kan je vanuit knoppix ook de win2k install opstarten, of een ghost image terugzetten?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12

GreyGhost

Het is een spook

Toevalling net gepost in Network Troubleshooting (door mezelf :) ):
In principe zijn alle usb harddisks die werken onder XP/2000 zonder driver een: "usb mass storage device"

Dus wie weet kun je hier wat mee:

dos usb mass storage driver

usb dos resource

For I am grey, between the darkness and the light

• plakbandrol
GreyGhost schreef op 02 januari 2004 @ 23:19:
Toevalling net gepost in Network Troubleshooting (door mezelf :) ):

[...]
Hij doet het :)

Ik heb de 'Motto Hairu' USB Driver gedowned van de 2e link, en na enig gekloot werkte het. In eerste instantie had ik hem in de standaard USB poort van het moederbord geplugt en toen gaf hij steeds de error dat hij geen USB device kon vinden.
Nadat ik de hoop al had op gegeven besloot ik hem in m'n USB pci kaartje te steken, en daar werkte het wel :? :*) _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door plakbandrol op 03-01-2004 04:04 ]

• plakbandrol
voor de geinterreseerden heb ik even een image van het betreffende (bij mij werkende) floppy gemaakt

http://4aal.nl/progs/usb_bootflop_image.exe

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
plakbandrol schreef op 02 januari 2004 @ 23:15:
[...]

kan je vanuit knoppix ook de win2k install opstarten, of een ghost image terugzetten?
Je kan (in Knoppix) met het commando dd een image maken van idere partitie die je wil (evt. comprimeren met bzip2) en die images op je harddisk zetten.
Het starten van een w2k install is problematischer (wine :? ) waarschijnlijk kansloos.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
*Nadenkt*

Hmmm nee, dat gaat inderdaad toch niet zo goed werken bij nader inzien :X

Er zijn gewoon USB drivers voor DOS? Wow, I'm impressed :)
Pagina: 1