Heeej allemaal, een vriend van mij heeft een pc gekocht bij standbyservice dit is een onderdeel van de V & D, hij wil graag op zijn PC een legale versie van WinXP Professional eroverheen zetten maar hij druft het niet omdat er een recovery system in de computer zit ingebouwd, als hij opstart krijgt hij de optie om op del te drukken voor Bios setup en F10 voor sys recovery, kan hij nu zonder problemen WinXP Pro daar overheen zetten of moet eerst op een of andere manier dat sys recovery eruit gehaald moeten worden?
En je vriend heeft ivm garantie dit al nagevraagd bij de V&D? Dat lijkt me wel een slimme optie voor je uberhaupt erover gaat nadenken, je garantie compleet verliezen door een windows reinstall lijkt me ook niet leuk
inderdaad wat er gezegt word maar even kijken mbt de garantie.
maar volgens mij moet je gewoon kunnen installeren, zou ff navragen of dat systemrecovery gebeuren word ingelezen met de mbr. Als het daarvoor is is het helemaal geen probleem lijkt mij.
maar volgens mij moet je gewoon kunnen installeren, zou ff navragen of dat systemrecovery gebeuren word ingelezen met de mbr. Als het daarvoor is is het helemaal geen probleem lijkt mij.
Verwijderd
Ceaser heeft natuurlijk helemaal gelijk, gewoon doen en als er problemen zijn kun je altijd nog op F10 drukken dus, zolang je maar van de MBR afblijft 
Edit: Oops, kijk even op:
http://www.standbyservice.nl/support.aspx#terugzetten2
Met de StandBy System Recovery is het niet mogelijk om 2 besturingssystemen naast elkaar te laten draaien (bijv: Windows 98 en Windows XP). Zodra u een tweede besturingssysteem installeerd, wordt de Masterboot record verwijderd en hiermee verdwijnt ook de F10 functie, welke u op geen enkele manier kunt terugkrijgen. Mocht u toch 2 besturingssystemen naast elkaar willen hebben, is dit geheel op eigen risico en valt niet binnen onze garantievoorwaarden !!
Edit: Oops, kijk even op:
http://www.standbyservice.nl/support.aspx#terugzetten2
Met de StandBy System Recovery is het niet mogelijk om 2 besturingssystemen naast elkaar te laten draaien (bijv: Windows 98 en Windows XP). Zodra u een tweede besturingssysteem installeerd, wordt de Masterboot record verwijderd en hiermee verdwijnt ook de F10 functie, welke u op geen enkele manier kunt terugkrijgen. Mocht u toch 2 besturingssystemen naast elkaar willen hebben, is dit geheel op eigen risico en valt niet binnen onze garantievoorwaarden !!
[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 22:31 ]
Dat met de garantie was inderdaad al een probleem, maar ze hadden laatst problemen met de pc en toen hebben ze hem opgestuurd en waren ze hem 3 weken kwijt, dat wilde ze niet nog een keer dus gaan ze nu zelf dingen installeren en daarnaast is het zo dat over 1 maand de garantie vervalt....
Thnx voor jullie snelle reacties!!! We gaan het gewoon doen
Ik zal wel een update posten over hoe het is gegaan
Thnx voor jullie snelle reacties!!! We gaan het gewoon doen
Ik zal wel een update posten over hoe het is gegaan
Zo, windows is geinstalleerd en inderdaad de recovery optie is verdwenen, thnx voor jullie hulp allemaal
Pagina: 1