Toon posts:

nview overlay probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een grafische kaart MSI TI4200 met video out en video in
Mijn grafische kaart is verbonden met mijn tv dmv S-VHS
Bij de nview instellingen staat mijn desktop in clone modus zodanig dat ik een kloon zie van mijn desktop op mijn tv.Dit werkt perfect en ook indien ik video afspeel op mijn desktop is de video perfect te zien op mijn tv
Tot hiertoe alles perfect dus.Wat ik echterwil bereiken is dat als ik eenj videobestand afspeel op mijn desktop enkel de video fullscreen te zien is op de tv zodanig als ik op de desktop de video minimaliseer de video toch verder aspeelt op de tv fullscreen.
Ik weet dat dit kan daar dit met mijn laptop perfect werkt.Daarvoor hoef ik enkel bij fullscreen video de secundaire monitor (de tv dus) in te stellen
Bij mijn desktop pc wil dit maar niet lukken,ik heb al veruit alle instellingen geprobeerd.Van zodra ik daar een videobestand wil afspelen en hij dus in overlay modus wil gaan word het televisischerm zwart
Zet ik de fullscreen modus uit zie ik wel terug een kopie van mijn desktop op de tv en zend hij ook de videofragmenten door
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen
ps:mijn monitor 1 is een neovo tft scherm die verbonden is met een DVI aansluiting

met dank

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Waarom geen extended desktop draaien?
Is ideaal voor wat jij wilt.

Verder weet ik zeker dat de FAQ ook vol staat met tips.

Verwijderd

Topicstarter
omdat met een extended desktop de desktop verdeeld wordt over de desktop en de tv en dat is niet wat ik wil.
Ik wil gewoon een cloon van mijn desktop op mijn tv zien en enkel als ik video afspeel op de desktop zou ik willen dat dit automatisch fullscreen weergegeven wordt op de tv,ongeacht of deze op de desktop fullscreen afgespeeld wordt of niet
Met mijn laptop kon ik de drivers zo instellen dat indien ik een videobestand opstart dit automatisch op de tv fulscreen word weergegeven,zelfs indien ik het venster waarin het videobestand word afgespeeld dan op de laptop minimaliseer en verder werk aan iets anders,word het videbestand op de tv nog verder afgespeeld fullscreen en het is dat dat ik wil
Echter bij mijn desktop word het beeldscherm zwart van zodra ik een videobestand afspeel en de tv wil overschakelen naar fullscreen

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

En waarom wil je geen extended disktop? Zoals hierboven al aangegeven is dit perfect voor wat jij wilt...

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Schakel Theatre mode/Full screen Overlay/VideoOverlay in (op Overlay Controls tabblad)
http://www.ixbt.com/video2/images/nview/4041_5.png
http://www.ixbt.com/video2/images/nview/mirror.png

Over je videobeeld op de desktop:
Why is the option "Video on Desktop on Minimize" grayed out on the NVDVD General property page? This option will be grayed out if you are running in Video mixing mode for the decoder format. Video mixing mode is turned on when running Windows XP Dualview mode, or if you have enabled "Enhanced NVIDIA nView support (VMR)" from the Video property page. To use Video on Desktop, you must be in Hardware overlay mode. Enable hardware overlay mode by turning off the second display from the Windows Display Properties > Settings page

http://www.nvidia.com/object/nvdvd_troubleshooting.html

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 06:07 ]