Toon posts:

[wifi] Asus WL-300g alleen op channel 11 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb eindelijk m'n Asus combo (WL300g/100g) aan de praat ...

Zat weer naar zo'n stuiterend signaal te kijken (Netstumbler) en kon ook niet connecten. Heb uit pure balorigheid het channel op de AP vast op 11 gezet en verdomd, 100% signaal !!
Laptop opgepakt, 2 trappen afgestruikeld en nog steeds 60% !

Is dat normaal cq. te verklaren ?? Channel moet normaal op 'auto' staan of heb ik al die tijd iets ontzettend gemist ?

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 12:40
Tja, ik zou ook denken dat het had moeten werken, maar misschien dat er storende apparatuur in de buurt is (magnetron, dect telefoon, o.i.d.) die op sommige kanalen stoort? En dat er dus een aantal kanalen wel, en een aantal niet zullen werken?
Zoals gezegd; da's een gokje, want echt veel verstand heb ik er (nog) niet van (heb al wel een Asus WL500g, maar nog geen laptop).

Verwijderd

ik zou toch je leverancier even raadplegen over dit probleem, mischien heb je toch een defecte, mischien mag je wel even een andere proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb de AP al een keer omgeruild omdat ik gelijk na aankoop al problemen had ... lijkt me stug dat ik 2 keer een defect AP krijg ... maar ja, het kan ... ??

het valt me wel op dat in Windows 2000 bij de settings van het kaartje (WL-100g) bij advanced het IBSS Channel Number op 11 staat en niet op 'auto' gezet kan worden zoals bij de AP ??
Iemand hier met hezelfde combo die z'n settings eens kan bekijken ??