Toon posts:

[XP] gebruikers profiellen drama

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search en gebruikt en heb al vele topics gelezen, ook microsoft support (Microsoft Knowledge Base Article - 326688)
Ja, ik heb enkele suggesties geprobeerd (nieuwe users met alle rechten aangemaakt)

Alleen......ik zie de oplossing voor het volgende probleem niet!

Ik heb naast mijn eigen account met administrator rechten ook 3 accounts voor mijn kinderen. Echter bij het aanroepen van die accounts krijg ik sinds enkele dagen de melding van ongeldig account oid en word weer terug gestuurd naar de beginpagina waar ik weer kan inloggen...... Ik heb alle andere accounts al weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar het probleem blijft.. Ik kan, door meerdere keren op het nieuwe account te klikken (en na enkele verschillende meldingen) er wel in komen maar zie dan het volgende : Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/extract/capture2.jpg

Ook kan Ik bv geen achtergrond meer instellen...

Als ik weer via mijn eigen account inlog zie ik in explorer het volgende Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/extract/capture.jpg

Waar al die users vandaankomen weet ik niet. Ik wil dus alleen maar de accounts met de genoemde namen!
Hoe zou ik weer bij (eventueel nieuw aan te maken accounts) kunnen komen?

Ik heb na XP installatie al vele andere zaken geinstalleerd dus een system restore zie ik niet zitten.

Verwijderd

Die localservices en netwerkservice zijn ingebouwde accounts, dat je er varianten van ziet, betkent dat'ie bij bepaalde keren dat je afloggde (aan/afloggen, in neem ook aan dat je dat bedoelde met 'aanroepen') bepaalde files gelocked had. Dan wordt erna een nieuwe aangemaakt.

Hoe dat komt kan varieren, qua die systemaccounts boeit dat niet, maar wel voor user accounts. Als jij in je profiel de picto's op het bureaublad op een bepaalde manier geordend hebt, en hij creeert een nieuw profiel, dan heb je weer een blanco bureaublad voor je neus.

Als ik die mooie view van explorer zie, ben ik ook bang dat jij profielen op de verkeerde manier aan het opschonen bent, namelijk door botweg de files weg te donderen. Probeer het eens zoals het moet, systeem in configuratiescherm, tabblad geavanceerd, gebruikers profielen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 22:03:

Als ik die mooie view van explorer zie, ben ik ook bang dat jij profielen op de verkeerde manier aan het opschonen bent, namelijk door botweg de files weg te donderen. Probeer het eens zoals het moet, systeem in configuratiescherm, tabblad geavanceerd, gebruikers profielen.
Het verwijderen van de accounts gebeurt op de manier zoals je al aangeeft. Na opnieuw opstarten en toevoegen van de nieuwe accounts blijft het probleem echter bestaan, tijdens het aanmelden weer dezelfde boodschap.

Ook de werkbalk ´snelstarten´ kan ik, wanneer aangemeld als een van de andere accounts, niet meer activeren, ik krijg dan een klein venster met `kan taakbalk niet maken´ te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 22:31 ]

Verwijderd

weer dezelfde boodschap.
Welke boodschap?
de melding van ongeldig account oid
Bij mijn weten is ongeldig account oid geen valide foutmelding.

Zou je de moeite kunnen nemen om zo exact mogelijk de foutmelding hier neer te zetten?

Ik zie aan het plaatje ook niet zo veel mis; behalve dat het gecachte gedeelte van laatst geopende programma's leeg is, maar dat is ook niet zo vreemd als je met een schoon profiel zit. Is dat misschien je 'probleem'?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals ExTec ook al zegt - geef eventjes de specifieke melding door :)
Verder - staat er toevallig iets in je eventlog?

Verwijderd

Topicstarter
De melding die ik ca 30 sec te zien krijg is de volgende: Windows kan u niet aanmelden omdat uw gebruikersprofiel niet geladen kan worden. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of uw netwerk correct werkt. Neem contact op met uw systeem beheerder bla bla

Ik had net weer een testuser account aangemaakt en daarna liep mijn pctje helemaal vast.... pas na een systeem herstel naar een aantal uren geleden kon ik weer normaal met mijn eigen account aangemeld worden.....
Ik heb het gevoel dat er iets helemaal niet goed zit hier :'(

Wat betreft de logviewer............ na enig zoeken :? heb ik iets gevonden waarvan ik dacht dat dat een logevent was (nl bij systeem beheer/logboeken)
Hier staan een 3-tal logboeken (toepassing, beveiliging en systeem) echter de laatst genoemde datum is van 28 dec :/

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 00:51:
De melding die ik ca 30 sec te zien krijg is de volgende: Windows kan u niet aanmelden omdat uw gebruikersprofiel niet geladen kan worden. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of uw netwerk correct werkt. Neem contact op met uw systeem beheerder bla bla
Stond er echt bla bla achter :+
Heb je een pad ingevuld voor het profiel van de gebruiker ? Zoals :

Afbeeldingslocatie: http://remastering.demon.nl/GoT/profpad.png

Het lijkt erop dat er een lokatie is gespecificeerd voor het gebruikersprofiel waar de gebruiker geen toegang heeft. Misschien aan het rommelen geweest met NTFS-permissies op de "Documents and Settings" map ?

[ Voor 57% gewijzigd door sanfranjake op 03-01-2004 18:11 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Het lijkt me eerder dat windows zelf een beetje heeft zitten klooien. Als je systeemherstel moet gaan gebruiken als je een account aanmaakt.. Das nie goed.

Nou dit wist iedereen ook al. Ik zou even het volgende proberen. Start eens op in Safe mode. In Safe mode log je in als administrator (niet je eigen administrator priviliged account). eenmaal ingelogd gooi je via systeembeheer-> gebruikers netjes alle profielen weg. Van alle kinderen en die van jezelf. Hierna kijk in je c:\documents and settings of alle bijbehorende directories ook weg zijn. Zo niet mik ze dan weg met de delete knop. Gooi ook alle directories weg behalve:

Default User
LocalService
All Users
NetworkService

Alle anderen mogen weg, dus ook bijvoorbeeld NetworkService.LOCAL

Doe je computer uit en start wederom normaal op. Log in als administrator en maak je eigen account weer aan met administrative rights. Opnieuw starten en kijken of het goed gaat. Zo ja, maak dan iedereen weer aan en voila!

Meestal helpt dit wel. Als het nu nog niet werkt is er ergens in je registry wat vernaggelt of in je system directory waardoor het user management niet meer lekker werkt binnen XP. De enige en stabiele oplossing is dan het hele zaakje opnieuw te installeren (Sorry, maar dit is een feit).

Suc6! ;)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]sanfranjake schreef op 03 januari 2004 @ 18:08:

Heb je een pad ingevuld voor het profiel van de gebruiker ? Zoals :

[afbeelding]

In geen van de profielen staat een pad vermeld, dus ook niet bij mijn eigen account :?

Dit blijkt dus ook niet echt nodig te zijn? Mijn account werkt nl wel ok!

@ Stalkie............

Ga ik nu proberen............op hoop van zegen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 14:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 14:51:

Dit blijkt dus ook niet echt nodig te zijn? Mijn account werkt nl wel ok!
Dat klopt inderdaad, echter als er wel iets stond zou dat t probleem geweest kunnen zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmm.....

Net de suggestie van Stalkie geprobeerd............. Dat werkt dus niet. Ik kan niet alle profielen wegggooien. Buiten die admin MOET ik 1 profiel hebben. Een nieuw profiel aangemaakt, de rest verwijderd en opnieuw opgestart...... als Admin... en je raadt het nooit.....ik krijg de melding dat het profiel NIET geladen kan worden en dat een standaard account aangemaakt wordt...........
Systeemherstel bracht weer uitkomst.....

Ik denk dat ik maar eens een ghost image moet terugzetten en dat toch maar alles weer opnieuw gaan instelllen.............zucht..........

Iig bedankt voor de adviezen, ook al is het probleem niet opgelost!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, The_Extractor...
Ook nog geen oplossing gevonden.

Maar wat ik wel weet, is dat dit geen gevolgen heeft voor het normaal gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:58:
Ik heb precies hetzelfde probleem, The_Extractor...
Ook nog geen oplossing gevonden.

Maar wat ik wel weet, is dat dit geen gevolgen heeft voor het normaal gebruik.
Behalve als er een user wil aanmelden..............dan is er dus niets te doen......geen programmas etc.

Maar goed..........probleem is nu opgelost door een ghost image terug te zetten..............

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik ben geen dagelijkse Windows XP gebruiker, maar ik krijg wel eens PC's in handen van mensen met probleempjes.
Ook 1 keer had iemand het er over dat het die gene eindelijk was gelukt een gebruiker uit Windows XP te verwijderen (wat ook gewoon de bedoeling was), maar die gene wist niet meer hoe en ik kan het ook terug vinden.
Normaal doe ik dit op Windows 2000 Pro NL door rechts te klikken op "Deze Computer" en dan op "Beheren" klikken, vervolgens kan ik bij "Lokale gebruikers en groepen" de gebruikers aanmaken en verwijderen. Maar blijkbaar kent Windows XP Home SP1 deze afdeling niet en via de standaard gebruikers beheer via het Configuratiescherm kun je alleen maar gebruikers aanmaken of wijzigen....
Kan iemand mij uitleggen hoe je dan WEL een gebruiker kan verwijderen? :P

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:53:

Net de suggestie van Stalkie geprobeerd............. Dat werkt dus niet. Ik kan niet alle profielen wegggooien. Buiten die admin MOET ik 1 profiel hebben. Een nieuw profiel aangemaakt, de rest verwijderd en opnieuw opgestart...... als Admin... en je raadt het nooit.....ik krijg de melding dat het profiel NIET geladen kan worden en dat een standaard account aangemaakt wordt...........
Systeemherstel bracht weer uitkomst.....

Ik denk dat ik maar eens een ghost image moet terugzetten en dat toch maar alles weer opnieuw gaan instelllen.............zucht..........
Het is wel een beetje vaag dat je niet alle profielen kan wegmikken.. Althans als je als admin ingelogd bent kan je uiteraard niet weggooien het administrator profiel.. :) (Soms is dit administrator.local, dat ligt eraan of je op een domein inlogt, maar dat lijkt me niet aangezien het een thuis pc is).

Maar samenvattend is er echt goed iets verneukt in je windows... Dus dat ghost image lijkt me een goed idee. Het aanmaken en bewerken van profielen gaat blijkbaar niet meer. Dan kan je bezig blijven en tijd blijven investeren, maar dan is het veel makkelijker je data op een andere partitie te zetten en de boel opnieuw ghosten. Dat is een stuk tijds-efficienter denk ik.

Succes.
Pagina: 1