"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Op afstand beheren en niet duur??? Goh, waar doet dat mijn nu aan denken??? 
3x raden welk OS mij nu te binnen schiet?
Hardware is niet zo zwaar als wanneer je het spel zelf speelt, maar je zult moeten experimenteren met de load. Waarschijnlijk wil je later uitbreiden of meer / andere (lees zwaardere) spellen er op serveren. Dus het minimum wat je tegenwoordig in de winkel kunt kopen is genoeg. (Wat is dat? Celly 500??? Is iig zat. Ik had een PPro200 draaien met Linux en Kingpin en Quake veel. Geheugen is belangrijk. Geef je server genoeg RAM.
3x raden welk OS mij nu te binnen schiet?
Hardware is niet zo zwaar als wanneer je het spel zelf speelt, maar je zult moeten experimenteren met de load. Waarschijnlijk wil je later uitbreiden of meer / andere (lees zwaardere) spellen er op serveren. Dus het minimum wat je tegenwoordig in de winkel kunt kopen is genoeg. (Wat is dat? Celly 500??? Is iig zat. Ik had een PPro200 draaien met Linux en Kingpin en Quake veel. Geheugen is belangrijk. Geef je server genoeg RAM.
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Ik heb een PIII 500 met 128MB ram als HL dedicated server gebruikt, ging pirma geen lag en ping was laag met 12 man. Het was wel op een LAN, weet niet of voor internet zelfde hoeveelheid RAM kan worden genomen of dat er meer in moet. Met Linux als OS (zal toch handig wezen) scheelt het ook al stuk in geheugen (mijne liep op Whistler Pro)