Toon posts:

Orginele DVD rippen naar HDD en daarna branden op een DVD-R

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wilde ik even zeggen dat ik al verschillende Topics ben doorgegaan. Ik ben er handige links tegen gekomen. Zoals http://www.doom9.nl

Ook heb ik google gebruikt zoals: http://ondertitels.activedomain.nl/faq/dvd_rip.php

Toch ben ik nog niet het gewenste manier tegengekomen |:(

Wat ik dus wil zal ik hieronder beschrijven.

Stap1: DVD rippen naar de harde schijf.
Stap2: De special features verwijderen, buitelandse talen en ondertitelingen.
Stap3: DVD bewerken zodat hij 4472 MB groot is.
Stap4: Branden op een DVD-R

Het is dus de bedoeling dat ik een back-up maak van mijn DVD's. Ik heb maar een harde schijf van 40GB waar nu maar 10 van over is. En aangezien ik een DVD-freak ben _/-\o_ Gaat dit nooit passen.

Ik rip de DVD met DVD Decrypter v3.1.9.0. Dit werkt goed alleen is de DVD soms te groot om in 1 keer op een andere DVD-R te branden :O
Dan wil ik graag de Making-Of en dergelijke verwijderen. Dus Aziatisch ondertiteling, Franse ondertitelingen, Franse talen, Franse menu's. Hier heb ik niets aan dus kan dat weg.

Als hij dan nog niet past dan wil ik graag de kwaliteit aanpassen van het beeld, zodat dit wel op een DVD-r past.

Daarna brand ik hem op DVD-R met NERO 6 B)

Alleen had ik over het bewerken een paar vraagjes.
Ik gebruik voor het verwijderen van special features gebruik ik Vobrator. Het handige aan dit programma is dat je de *.VOB bestanden kunt openen en de special features en andere beelden kan weggooien. Het nadeel is dat je de Franse ondertiteling bijvoorbeeld niet kan weggooien.
Hiervoor zoek ik een andere programma. Dus ik dacht DVD2one want dat wordt veel gebruikt door Tweakers, zoals ik in de topics gelezen heb. Alleen het nadeel van dat programma is dat hij het menu weggooit, wat ik eigenlijk wel wil hebben. Misschien heel kinderachtig als je de ondertiteling enzo heb weggegooit, maar zo wil ik het gewoon O+

Wat ik dus dacht is:
Stap1: DVD Decrypter v3.1.9.0.
Stap2: ?
Stap3: DVD2one v1.3.0
Stap4: Nero Burning Rom v6.3.0.2

U ziet dus wat denk ik mijn vraag is:
:? Vraag1: Met welk programma kan ik de buitenlandse ondertitelingen verwijderen en het geluid behalve Engels?

De special features kan ik met Vobrator verwijderen, maar andere programma's zijn natuurlijk ook gewenst O-)

Een ander probleem van mij is dat ik mijn gebrande DVD-R's niet kan afspelen op mijn DVD-speler. Ik heb er twee geprobeerd. Een regiovrije en een Sony. Op beiden werken ze niet. Bij de Sony krijg ik de foutmelding dat mijn DVD vuil is. Ik schoonmaken dus, en nog steeds dezelfde fout ;(
Ik denk echter dat het aan de *.IFO bestanden ligt. Want als ik met Vobrator bepaalde filmfragmenten eruit gooi, moet ik deze ook aanpassen in het *.IFO bestand. Ik heb dit net geprobeerd met IfoEdit v0.96. Maar was er niet echt succesvol in. Mijn 2de vraag is dus:

:? Vraag2: Waarom kan ik mijn DVD-R niet afspelen op mijn Stand-Alone DVD-speler?

Hij speelt hem echter wel op de PC af, maar dit komt doordat de PC de foute *.IFO negeren. Dit had ik ergens iig gelezen, ik meende op Doom9 :X

Zouden jullie mij astublieft kunnen helpen want ik ben serieus al 3 dagen bezig. De topics op GoT gaan vooral over DVD rippen naar DivX wat ik dus juist niet van plan ben. Het rippen wordt algemeen besproken op het internet, maar nergens met behoud dan alleen de film en het menu.

Ik zou het zeer waarderen O-) _/-\o_

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Vraag1: Met welk programma kan ik de buitenlandse ondertitelingen verwijderen en het geluid behalve Engels?
DVDShrink kan dit bijvoorbeeld, of SmartRipper dat je alles ript behalve dat wat je niet wil :)
Vraag2: Waarom kan ik mijn DVD-R niet afspelen op mijn Stand-Alone DVD-speler?
• Ondersteund je speler uberhaupt wel +r of -r?
• met wat voor settings heb je gebrand?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

DVDShrink doet alles wat jij wilt en comprimeerd de film zelf ook automatisch (vanaf 3.beta5) tot DVD-5 grootte.

www.dvdshrink.org

Ik heb zelf een Sony DVP-NS700V en die slikt die meeste -R schijfjes ook niet. Geeft dan de melding dat de disc vuil is. Kan ik je helaas niet verder mee helpen. Schoon maken van de disc en de lens heeft geen effect. Is waarschijnlijk een compatibiliteits probleem of een probleem met de media waar je je film op brand.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

DVD's kopieren; de beste manier/

Daar staat een heeeeele lange discussie over welke het nu het best kan..

Verwijderd

Neem is een kijkje op http://weethet.nl.
Onder de categorie "Video" -> "DVD naar DVD".

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 21:48 ]

• G33rt
DVDShrink doet alles wat jij wilt en comprimeerd de film zelf ook automatisch (vanaf 3.beta5) tot DVD-5 grootte.
je zou hem ook kunnen splitten over 2 discs, dan verlies je de kwaliteit niet.

Ikzelf brand altijd op deze manier*, en heeft tot nu toe altijd gewerkt aan wie ik de +r ook gaf. Kijk anders even hier, voor verschillende manieren om VIDEO_TS te branden :)

* nee ik gebruikt geen DVDShrink, ik heb hem uit de lijst van dvdrhelp
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:46:
Neem is een kijkje op http://weethet.nl.
Onder de categorie "Video" -> "DVD naar DVD".
leuk, maar dat zijn gewoon vertalingen van bekende howto's zoals ze op de grote (doom9, afterdawn, dvdrhelp) engelse howto sites staan, en ze limiteren je tot 2 manieren en een vastomlijnd patroon, terwijl als je in het engels zoekt je meerdere manieren vind en zo ook je voorkeur kan ontwikkelen :)
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:46:
DVD's kopieren; de beste manier/

Daar staat een heeeeele lange discussie over welke het nu het best kan..
daarmee los je dit specifieke probleem niet op, en problemen oplossen met zgn. 'grote topics' is een crime :)

[ Voor 45% gewijzigd door G33rt op 02-01-2004 21:51 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12 14:36

Flame17

Captur EDC 130

Die ondetitels site is niet gewenst volgens mij en verder is het een persoonlijke smaak hoe of wat en wanneer je een DVD ript of brand of wat dan ook.

Op weethet.nl staat Smartripper beschreven hoe te handelen met al die bestandjes die vrijkomen als je hem ript.

Over het branden van film voor in een DVD speler lopen de meningen uiteen, ik maak meestal VCD en brand die op snelheid van 4.00 kbps, sneller vind mijn Speler niet leuk.

Voor je DVD speler kan je ff het type hier in voeren zodat je weet hoe of wat hij kan afspelen:

http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers
Een regiovrije en een Sony. Op beiden werken ze niet
Als beide van het merk Sony zijn ligt het daaraan......Zoniet worden ze ook wel genoemd.

[ Voor 13% gewijzigd door Flame17 op 02-01-2004 22:01 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Verwijderd

G33rt schreef op 02 januari 2004 @ 21:48:
[...]

je zou hem ook kunnen splitten over 2 discs, dan verlies je de kwaliteit niet.

Ikzelf brand altijd op deze manier*, en heeft tot nu toe altijd gewerkt aan wie ik de +r ook gaf. Kijk anders even hier, voor verschillende manieren om VIDEO_TS te branden :)

* nee ik gebruikt geen DVDShrink, ik heb hem uit de lijst van dvdrhelp

[...]

leuk, maar dat zijn gewoon vertalingen van bekende howto's zoals ze op de grote (doom9, afterdawn, dvdrhelp) engelse howto sites staan, en ze limiteren je tot 2 manieren en een vastomlijnd patroon, terwijl als je in het engels zoekt je meerdere manieren vind en zo ook je voorkeur kan ontwikkelen :)

[...]

daarmee los je dit specifieke probleem niet op, en problemen oplossen met zgn. 'grote topics' is een crime :)
Goed, dan kauwen we het toch helemaal voor? download dvd-shrink en neem dan de laatste beta versie, hoef je zelf niet na te denken over de compressie:
http://www.filemirrors.co...file=DVDShrink30beta5.zip

Als je hem hebt uitgepakt, open je de DVD en kies uit het menu re-author en sleep vanuit je geopende DVD het menu en de gewenste stream naar de target DVD (deze is eerst leeg).

Als je het menu en de film hebt gecopieerd, klik je op de betreffende VOBS en delsecteer alles wat je niet aan geluid en subtitles wilt.

Druk op backup en het compressen en copieren begint.......

Vervolgens start je NERO 6 op en slelecteerd daar DVD Video en sleep je de vobs uit de zojuist gecreerde directorie naar de nero DVD directory. Sleep alles naar VIDEO_TS. Druk nu op het brand knopje en voila!

Als dit niet werkt, kan je binnen nero ook kiezen voor een UDF DVD ipv VIDEO DVD. Selecteer dan de laagst mogelijke UDF standaard en maak zelf de VIDEO_TS en AUDIO_TS directories aan. Vergeet niet om je DVD te sluiten..

En trouwens zo heel specifiek is dit probleem ook weer niet, eigenlijk ken ik weinig 'problemen' die minder specifiek zijn als deze, maar goed...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het om rippen zelf gaat, met DVD's die kleiner zijn als een DVD-R (4472MB ) Kan ik gewoon DVD Decrypter v3.1.9.0. gebruiken en daarna branden met NERO 6. Ik heb dit net geprobeerd en dit werkt gewoon. Ook op mijn 2 Stand-Alone DVD-spelers.

Mijn conclusie is dus dat er iets fout gaat bij het bewerkten van grotere DVD-9 DVD's. De Stand-Alone DVD-speler herkent hem dan niet.

Ik vervolgens op advies van jullie DVD Shrink 3.0 Beta 5 gedownload en uitgepakt. Ik pakte vervolgens de film The Life Of David Gale. Ripte hem naar de PC met DVD Decrypter v3.1.9.0.. Vervolgens heb ik hem uitgeleend. Dus ik kan niet meteen rippen van de DVD af.

Ik wilde de film The Life Of David Gale dus aanpassen met DVD Shrink 3.0 Beta 5. Dan moet ik dit per *.VOB-file gaan doen. Geen probleem op zich, alleen wilde ik ook de Engelse en Franse menus verwijderen. Dit heb ik in onderstaand plaatje weergegeven. Alleen vraag ik me af hoe ik bijvoorbeeld Root Menu eruit moet gooien, want er zit ook een Nederlandse bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/menu.JPG

Als je de DVD start krijg je eerst een menu waaruit je kan kiezen tussen Nederlands, Engels, Frans. Dan kies je Nederlands en krijg je een Nederlands menu. DUs heb ik die Engelse niet meer nodig.

:? Mijn vraag: Hoe kan ik deze verwijderen met DVD Shrink 3.0 Beta 5?

Overigens is
code:
1
2
3
D:\DVD\The Life Of David GaleVTS_02_0.VOB
D:\DVD\The Life Of David GaleVTS_02_1.VOB
D:\DVD\The Life Of David GaleVTS_02_2.VOB

Een nutteloze extra op de DVD die helemaal weg kan, hoe doe ik dit? Moet ik dan iets aanpassen? En zo ja wat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 01:09 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Op DVDShrink.info staan trouwens hele leuke guides (zelfs in het Nederlands!) waar dit nog eens wordt uitgelegd. Zelf ongedocumenteerde features zoals het lokaal wijzigen van de compressieratio per chapter worden daar behandeld.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik hou het veel simpeler, dit kan gewoon niet gemakkelijker :

Je ripped de volledige DVD met smartripper, dan gebruik je gewoon dvd2one ( http://www.dvd2one.com ) en deze verkleint deze tot de 4,2Gb en zet ineens de VOB en IFO files goed. Ook krijg je de kans om de talen te kiezen die je wil houden en de ondertiteling. het enigste minpunt is dat je meestal niet kunt weten wat de echte film omdat je enkel en alleen maar het aantal scenes en de tijdsduur te zien krijgt in de menu. Maarja, het is bijna altijd die van 24 scenes en 105 minuten 8)7

Dan gewoon de output VIDEO_TS branden via NERO. Nog nooit problemen mee gehad!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Dit stukje quote ik van http://www.doom9.nl/
If you prefer to keep only parts of the disc and discarding parts (or all) of the extras, select Re-author instead (technically, when re-authoring you create a new disc from scratch and add whatever you like from the original disc to it). Re-author allows you to create your own DVD by putting only content that you really want on a DVD. It does not allow you to keep the menus though. If you want to entirely remove certain items but keep the menus you have to use program like IfoEdit or commercial transcoders like InstantCopy and DVD95Copy. You can also combine IfoEdit with DVD Shrink, remove stuff you don't want in IfoEdit, then compress the remaining movies using the Re-encode function of DVD Shrink but that's beyond the scope of this guide since DVD Shrink is a program mainly designed for beginners.
Mijn Engels is niet helemaal geweldig maar moet ik nu IfoEdit gebruiken als ik bepaalde delen van het menu en special features wil verwijderen?

Ook heb ik op de handleidingen/tutorials bekeken op http://www.dvdshrink.info
En dan met name deze.

Allen ben ik er nog niet uit. Gewone DVD's rippen lukt me nu wel en aanpassen. Er staat dan dat je VIDEO_TS.IFO moet aanpassen. Ik heb eerst een DVD naar de PC geript, vervolgens heb ik deze uitgeleend. Alleen dan wil ik dus de VIDEO_TS.IFO openen, alleen kan dit niet en krijg ik deze foutmelding:

• G33rt
welke foutmelding? ik zie er geen :)

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

tc982 schreef op 03 januari 2004 @ 00:26:
Ik hou het veel simpeler, dit kan gewoon niet gemakkelijker :

Je ripped de volledige DVD met smartripper, dan gebruik je gewoon dvd2one ( http://www.dvd2one.com ) en deze verkleint deze tot de 4,2Gb en zet ineens de VOB en IFO files goed. Ook krijg je de kans om de talen te kiezen die je wil houden en de ondertiteling. het enigste minpunt is dat je meestal niet kunt weten wat de echte film omdat je enkel en alleen maar het aantal scenes en de tijdsduur te zien krijgt in de menu. Maarja, het is bijna altijd die van 24 scenes en 105 minuten 8)7

Dan gewoon de output VIDEO_TS branden via NERO. Nog nooit problemen mee gehad!
Zo doe ik het ook en het werkt inderdaad uitstekend!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 16:08

Len

Leeg

Ik gebruik ook dvddecryptor en daarna Nero ReCode, dat werkt ook goed, kan je ook kiezen wat je op de backup wil.

Er zijn veel wegen die naar rome.... blah blah.. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Len op 03-01-2004 11:04 ]

Free Tibet

Verwijderd

Ik heb daarnet mijn eerste originele DVD op een 4,7 DVD+R proberen te branden, als backup. Dit is echter niet volkomen gelukt volgens mij.

Ik heb het volgende gedaan:

- Originele DVD op HD gezet.
- Geript met DVD2one:
> Kopieer mode: Alleen film
> Titel 1 gekozen (= 32 hoofdstukken, 1:58 uur)
> Audio: DTS 6 ch, Ondertitels: Nederlands.
- Op DVD+R gebrand met Nero. Netjes DVD Video gekozen, de bestanden in een map VIDEO_TS en een lege map AUDIO_TS.

Afspelen doet hij op de computer goed, maar zodra ik hem in mijn standalone DVD-recorder van philips doe (DVDR75) dan zegt hij dat er geen juiste data op de schijf staat :?
Doe ik wat verkeerd? (de lege schijfjes die ik gebruik, worden normaal gesproken wel gepakt door de philips speler, als ik er daarmee wat op opneem).

Verwijderd

De nederlandse ondertitels worden echter niet op de computer gepakt.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
G33rt schreef op vrijdag 02 januari 2004 @ 21:41:
• Ondersteund je speler uberhaupt wel +r of -r?
• met wat voor settings heb je gebrand?
O-)

btw, is wel 'n redelijk oude koei he :) }:O

edit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif <- !

overigens kan je het imo beter proberen met DVD Decrypter en DVDshrink combinatie... :x heeft bij mij nog nooit iets fout gedaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Wussie op 26-11-2004 14:52 ]

Pagina: 1