Hoi,
ik heb een probleem
,
ik heb onlangs red hat 9.0 geïnstalleerd. werkt fantastisch! maar er is 1 probleem...
gaim 0.74
als je gaim installeerd (via de tarball) (de rpm pakt ie niet op een of andere manier)
doet ie dat gewoon goed en start deze ook. maar zoals iedereen wel weet heeft gaim SSL nodig
om MSN te connecten.
ik denk geen probleem installeer openSSL maar dat had dus geen effect. de installatie van openSSL gaat gewoon (naar mijn weten) goed.
dacht nou dan doen we toch GnuTLS installeren. laatste versie gedownload. en proberen te installeren. die heeft libgcrypt nodig. owkeej die ook geïnstalleerd. (die heeft dan weer libgcrypt-error nodig (ook dat geïnstalleerd)) Ik denk nou moet het toch werken die GnuTLS. maar hij zegt nog steeds dat ik de libgcrypt niet heb geïnstalleerd...
voor die GNU TLS moet ik nog opencdk installeren, bij dit pakket krijg ik dus deze foutmelding
hij vind wel de libgcrypt-config in /usr/local/bin, maar deze fout melding komt daarna
kan iemand mij helpen bij het installeren van deze libary of het installeren van SSL support voor gaim
ik heb deze topics gevonden:
[rml][ debian] Probleem met GAIM 0,74 + MSN SSL support[/rml]
Gaim werkt niet door SSL melding
deze werken / hadden geen effect
alvast bedankt voor alle eventuele antwoorden
ik heb een probleem
ik heb onlangs red hat 9.0 geïnstalleerd. werkt fantastisch! maar er is 1 probleem...
gaim 0.74
als je gaim installeerd (via de tarball) (de rpm pakt ie niet op een of andere manier)
doet ie dat gewoon goed en start deze ook. maar zoals iedereen wel weet heeft gaim SSL nodig
om MSN te connecten.
ik denk geen probleem installeer openSSL maar dat had dus geen effect. de installatie van openSSL gaat gewoon (naar mijn weten) goed.
dacht nou dan doen we toch GnuTLS installeren. laatste versie gedownload. en proberen te installeren. die heeft libgcrypt nodig. owkeej die ook geïnstalleerd. (die heeft dan weer libgcrypt-error nodig (ook dat geïnstalleerd)) Ik denk nou moet het toch werken die GnuTLS. maar hij zegt nog steeds dat ik de libgcrypt niet heb geïnstalleerd...
voor die GNU TLS moet ik nog opencdk installeren, bij dit pakket krijg ik dus deze foutmelding
hij vind wel de libgcrypt-config in /usr/local/bin, maar deze fout melding komt daarna
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| *** Could not run libgcrypt test program, checking why... *** The test program compiled, but did not run. This usually means *** that the run-time linker is not finding LIBGCRYPT or finding the wrong *** version of LIBGCRYPT. If it is not finding LIBGCRYPT, you'll need to set your *** LD_LIBRARY_PATH environment variable, or edit /etc/ld.so.conf to point *** to the installed location Also, make sure you have run ldconfig if that *** is required on your system *** *** If you have an old version installed, it is best to remove it, although *** you may also be able to get things to work by modifying LD_LIBRARY_PATH *** configure: error: *** *** libgcrypt was not found. You may want to get it from *** ftp://ftp.gnupg.org/pub/gcrypt/alpha/libgcrypt/ *** |
kan iemand mij helpen bij het installeren van deze libary of het installeren van SSL support voor gaim
ik heb deze topics gevonden:
[rml][ debian] Probleem met GAIM 0,74 + MSN SSL support[/rml]
Gaim werkt niet door SSL melding
deze werken / hadden geen effect
alvast bedankt voor alle eventuele antwoorden
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten op 02-01-2004 21:37 ]