Kan met geen enkel programma een image maken

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ik heb het probleem dat ik met geen enkel programma een image van mijn schijf kan maken .. ik heb het geprobeerd met ghost 2003 8 en 8.1 <- ?
en met acronis software het zelfde probleem

met ghost blijven alle versies hangen bij het booten van het programma .. de error is dan BOOTDISK FAILURE

de acronis versies geven een leuk acronis logotje en een knipperende _ na het starten van de software ..

ik heb een maxtor 80 gb ata waar ik mijn c van wil backuppen en een sata maxtor 120 gb op een A7N8X ... niets overclocked ... wel overclocked maakt niet uit zelfde probleem ... meerdere windowsinstallaties gehad en nooit erg gevonden dat ik niet een image kon maken maar nu heb ik er een nodig omdat ik bij het oc'en nogal vaak een corrupte windows overhoudt ... en 3x op een dag windows installen is niet cool ....

Ps ik heb winxp professional en geen floppydrive ik boot van de cd's ik wil van ntfs naar ntfs het liefst de image naar me sata wegschrijven

kan iemand me helpen ???

[ Voor 15% gewijzigd door Maku op 02-01-2004 21:35 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
ghost booten? volgens mij boot je met een ms/pc dos versie. blijft het daarop steken ?
Geef ook even de preciese foutmelding, hier kan niemand wat mee.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Probeer je vanuit Windows - of vanuit Dos te Ghost/Imagen ?

Indien Windows, kijk dan eens hier alwaar ik iemand _ontheside_ opmerkzaam maakte op de nodige services van Windows voor Ghost/Imaging software: Verwijderd in "Radeon i.c.m. Open GL?"

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 21:20 ]

• Pixelgazer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 20:14
Ik heb hetzelfde gehad.
Geen idee waar het aan ligt.

Nadat ik een keer de schijf opnieuw gepartitioneerd had, met de partitioneer software in de XP setup, was het probleem weg. Ghost backups maken en weer terugzetten gaat weer als een trein.

Maar ja, daar heb je nu niets aan natuurlijk.

• Maku
ik heb 2 alles in 1 bootdisks 1 met 2003 ghost en 1 met 8.1 .. daar boot ik vanaf ik ga nu ff de foutmelding checken brb

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik heb 2 alles in 1 bootdisks 1 met 2003 ghost en 1 met 8.1 .. daar boot ik vanaf ik
En je hebt ook al vanuit Windows geprobeerd een image te maken mbv de Backup-wizard?

Verwijderd

G33rt schreef op 02 januari 2004 @ 21:28:
[...]

En je hebt ook al vanuit Windows geprobeerd een image te maken mbv de Backup-wizard?
Wat heb je daaraan als je windows corrupt is :?

• G33rt
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:32:
[...]

Wat heb je daaraan als je windows corrupt is :?
wat heb je aan een image van een corrupte windows installatie maken?

direct na installatie is de windows wel werkend hoor, anders heeft het ook geen nut om vanuit DOS te imagen :)

• Maku
BOOTDISK FAILURE :( ps ik heb nu gewoon een stabiele installatie .. maar wil een image maken voordat ik m verneuk met een leuke oc :D

[ Voor 76% gewijzigd door Maku op 02-01-2004 21:35 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Euh.. je wilt een backup maken van software terwijl je je hardware gaat overclocken?

Misschien heb je hier iets aan [google=BOOTDISK FAILURE]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

G33rt schreef op 02 januari 2004 @ 21:33:
[...]

wat heb je aan een image van een corrupte windows installatie maken?

direct na installatie is de windows wel werkend hoor, anders heeft het ook geen nut om vanuit DOS te imagen :)
Nee je snapt de TS niet, die wilt een image maken voordat ze windows corrupt raakt.
Als zijn windows corrupt raakt hoe wil je de image met de goede windows installatie dan met windows-backup terug zetten?

• Maku
Spider.007 schreef op 02 januari 2004 @ 21:36:
Euh.. je wilt een backup maken van software terwijl je je hardware gaat overclocken?

Misschien heb je hier iets aan [google=BOOTDISK FAILURE]
Ik krijg de melding pas als ik al geboot heb van de alles in 1 bootdisk ... daar ligt het niet aan ... me windows is nog prima maar als ik boven de 218 fsb kwam heb ik tot 2 keer toe een corrupte windows er aan over gehouden ... ik wil dus een image hebben voordat ik weer ga oc'en zodat als het nog eens gebeurt ik gewoon weer die image terug zet door van cdrom te booten en met ghost of wat dan ook in een paar minuten me windows weer terug heb .. ;)

Verwijderd

Ik gebruik hiervoor dus wel gewoon Acronis TrueImage (v5), nooit problemen mee gehad O-) .

Je kunt hiermee dus ook een bootable CD maken (is linux based geloof ik) om images mee te maken en terug te rollen, dat is robuuster dan vanuit windows zelf.
Nadeel is weer dat je met de boot CD de resulterende image file niet naar NTFS partities kunt schrijven dus je moet ergens een FAT of LAN disk hebben om je image heen te schrijven :? .

De driver waarmee je vanuit windows images draait is een gemeen ding, die "lockt" je C: drive in een soort virtual mode, kan me voorstellen dat dat soms niet helemaal lekker gaat als er een andere driver in de weg zit |:( .

Edit: Met de knipperende cursor moet je soms geduld hebben, vooral als hij ook het LAN af gaat tasten enzo, toch is het mijn favoriete boot CD, up and running in een kwartiertje _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 21:50 ]

• G33rt
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:37:
[...]

Nee je snapt de TS niet, die wilt een image maken voordat ze windows corrupt raakt.
Als zijn windows corrupt raakt hoe wil je de image met de goede windows installatie dan met windows-backup terug zetten?
Windows 'backup' maakt de image, en dat werkt dus goed als je een goeie windows hebt. Die behoor je terug te laden vanaf de floppy.

De TS probeert echter dat image te maken (wat ik hier boven zeg dus) vanuit DOS (ook de floppy dus, die kent de functionaliteit voor de backup maken ook), alleen hij verteld niet of hij de image ook vanuit windows heeft geprobeerd te maken

Let op: we hebben het dus over het maken van een image, niet over het terugladen

Verwijderd

Kun je Ghost niet gewoon vanuit windows starten?

Ik weet dat PQDI dat wel kan, die laad zich dan in een bepaald geheugen, sluit win af en boot daar dan van.

Je kan je image wegbranden op cd, direct, mits er maar een writer in de comp zit. Met bijkomend voordeel dat'ie cd ook meteen bootend is. Ik zelf werk vrnl. met PQDI, maar ik maak me sterk dat met Ghost anno nu wel hetzelfde mogelijk moet zijn.

Verwijderd

De "virtual mode" van acronis was juist waarom ik daarvoor koos, toch draai ik liever images door eerst van de CD te booten (linux?)

De poster mag wel wat duidelijker zijn ja, als Acronis maar blijft knipperen met die saaie cursor zou ik zeggen: een rotte disk ergens in het systeem, trek alle andere IDE zaken ff los, boot van de CD en bak een image wat je ergens op het LAN dumpt, als dat ook niet werkt is de schijf volgens mij al kaduuk aan het gaan :X .

Edit: Pardon, ik lees net, als ik het goed begrijp dat de ghost CD wel boot, kom je ook in ghost terecht en krijg je de error daar pas ? of is misschien de ghost CD zelf niet bootable ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 22:04 ]

• Maku
Bij het burnen van een resque disk met acronis 6 geeft ie een error hij kan niet op dvd-rw cd-rw cd-r branden ... echt klote ik heb wel onder windows een image kunnen maken van de c ... maar als ik niet kan booten met iets om het terug te zetten heb ik er nog niets aan. als ik opstart met de "misluke gebrande resque disks" dan laad ie netjes en halverwege ofzow dan heb ik een zwart scherm ...

• Maku
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:56:
De "virtual mode" van acronis was juist waarom ik daarvoor koos, toch draai ik liever images door eerst van de CD te booten (linux?)

De poster mag wel wat duidelijker zijn ja, als Acronis maar blijft knipperen met die saaie cursor zou ik zeggen: een rotte disk ergens in het systeem, trek alle andere IDE zaken ff los, boot van de CD en bak een image wat je ergens op het LAN dumpt, als dat ook niet werkt is de schijf volgens mij al kaduuk aan het gaan :X .

Edit: Pardon, ik lees net, als ik het goed begrijp dat de ghost CD wel boot, kom je ook in ghost terecht en krijg je de error daar pas ? of is misschien de ghost CD zelf niet bootable ?
ik kom niet in ghost hij wilt ghost niet booten en er zijn geen disks rot ;) ik heb alleen maar een nec 1300 en een pioneer dvd speler op de ide zitten ( niet eens op de zelfde kabel ) ... ik zal eens wat langer wachten .. met acronis

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
wat ik gebruik is drive image 2002, deze eerst op 98 geinstalleerd, complete map gecopieerd naar D (daar installeren kan dus ook)
nu heb ik er winXP op en maak via opstartCD een image (via dos, D=fat32)

PS.
werkt alleen als er een ata schijf in zit (al is hij maar 100mb) en niet alleen sata
en werkt helaas ook niet als je drive image op CD zet.

Verwijderd

Ik wil geen reklame maken hier hoor, maar probeer het nog eens ja, het boot tenminste wel van CD in jouw geval :X

Als de cursor hangt, al het onnodige IDE spul toch maar even lossen, netwerk OK ?

Succes !

Edit: twijfel - zou het een gebrek aan SATA support zijn in de software die je nekt ? ik zou hem lossen, image naar het LAN :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 22:19 ]

• Maku
ok na het leuk geknipper krij ik de volgende melding zo'n 3x

unlink URB timeout
couldent get all of config descriptors
usb device not accepting new adress

• vierkant228
dat de Sata nekt zal heel goed kunnen, was mijn probleem ook met drive image, daarom toch nog ide schijf bij geplaatst (500mb :o ) maar hij heeft er een ide schijf bij, sterker nog, is zijn bootschijf
Ik ben bang dat over lan wegschrijven ook niet gaat lukken.

eventueel kan ik de map image voor je zippen, is zo'n 11mb, is via dos (mits je hem op fat32 partitie plaatst) te berijken met pqdi.exe

• Maku
Vierkant228 schreef op 02 januari 2004 @ 22:14:
wat ik gebruik is drive image 2002, deze eerst op 98 geinstalleerd, complete map gecopieerd naar D (daar installeren kan dus ook)
nu heb ik er winXP op en maak via opstartCD een image (via dos, D=fat32)

PS.
werkt alleen als er een ata schijf in zit (al is hij maar 100mb) en niet alleen sata
en werkt helaas ook niet als je drive image op CD zet.
OK .. ik ben niet van plan om windows 98 te gaan installen en ik heb geen plek op me d en wil al helemaal geen fat meer ... en als het niet werkt als je drive image op cd zet betekend het dus dat je post eigenlijk zinloos is ... want ik heb geen floppydrive .. |:(
MrStubbornIk wil geen reklame maken hier hoor, maar probeer het nog eens ja, het boot tenminste wel van CD in jouw geval

Als de cursor hangt, al het onnodige IDE spul toch maar even lossen, netwerk OK ?

Succes !

Edit: twijfel - zou het een gebrek aan SATA support zijn in de software die je nekt ? ik zou hem lossen, image naar het LAN
ik krijg geen ide fouten enne booten zonder cd-rom spelers valt niet mee .. net werk is niets mis mee ... 8)7

• Maku
Vierkant228 schreef op 02 januari 2004 @ 22:25:
dat de Sata nekt zal heel goed kunnen, was mijn probleem ook met drive image, daarom toch nog ide schijf bij geplaatst (500mb :o ) maar hij heeft er een ide schijf bij, sterker nog, is zijn bootschijf
Ik ben bang dat over lan wegschrijven ook niet gaat lukken.

eventueel kan ik de map image voor je zippen, is zo'n 11mb, is via dos (mits je hem op fat32 partitie plaatst) te berijken met pqdi.exe
Ik kan wel die image op een drive op een van de andere 3 pc's op het netwerk weg schrijven ( gewoon onder windows ) MAAR IK KRIJG GEEN IMAGE PROGGEN GEBOOT !!! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Maku op 02-01-2004 22:32 ]

• vierkant228
je kan niet een partitie van pakembeet 25mb op fat missen?
is het probleem ook verholpen, diskette heb je niet nodig, gewoon een bootCD

Verwijderd

Maku schreef op 02 januari 2004 @ 22:21:
ok na het leuk geknipper krij ik de volgende melding zo'n 3x

unlink URB timeout
couldent get all of config descriptors
usb device not accepting new adress
Nou ja ! bizarre taferelen, je hebt toch geen USB drive eraan hangen ofzo ?

[debug mode]MrStubborn rukt alle USB devices eruit, muis/KB op PS poort, reboot...[/debug mode]

• Maku
Vierkant228 schreef op 02 januari 2004 @ 22:35:
je kan niet een partitie van pakembeet 25mb op fat missen?
is het probleem ook verholpen, diskette heb je niet nodig, gewoon een bootCD
ik vertrouw partition magic niet meer sim-pel .. is 1x mis gegaan verder ga ik ff booten zonder muis ..

Verwijderd

Maku schreef op 02 januari 2004 @ 22:31:
[...]

Ik kan wel die image op een drive op een van de andere 3 pc's op het netwerk weg schrijven ( gewoon onder windows ) MAAR IK KRIJG GEEN IMAGE PROGGEN GEBOOT !!! :(
Het begint wat duidelijker te worden, iets in je hardware is volgens mij brak, dat zowel ghost als acronis niet willen booten is wel errug verdacht :X

• Maku
Ok ik ben er uit ik had in de bios tijdelijk mijn usb poorten gedisabled en daarna geboot .. dat vond ie helemaal niet leuk toen heb ik usb weer aan gezet en heb ik usb keyboard en mouse blabla ge enable'd <- damn wat een woord .. toen bootte acronis verder maar na wel eerst 2x de befaande hierboven vermelde foutmelding die ik niet weer ga overtikken te geven ... toen heb ik het weggefikt op cd .. zou 680 mb zijn maar paste niet op 1 cd jaaaaaaa 8)7 maar goed ... ik geloof nu ook wel dat terugzetten geen probleem zal zijn ..

ECHT TE VAAG GEWOON ... maarja het werkt nu ... niet zoals ik wilde maar dit is toch sneller dan een nieuwe win installate :D ...

ohja daar komt bij dat ik het niet wegeschreven kreeg naar hd omdat spontaan alles read only was jaaaaaa turlijk |:( .. ntfs probleem ????

Verwijderd

Maku schreef op 02 januari 2004 @ 23:25:
Ok ik ben er uit ik had in de bios tijdelijk mijn usb poorten gedisabled en daarna geboot .. dat vond ie helemaal niet leuk toen heb ik usb weer aan gezet en heb ik usb keyboard en mouse blabla ge enable'd <- damn wat een woord .. toen bootte acronis verder maar na wel eerst 2x de befaande hierboven vermelde foutmelding die ik niet weer ga overtikken te geven ... toen heb ik het weggefikt op cd .. zou 680 mb zijn maar paste niet op 1 cd jaaaaaaa 8)7 maar goed ... ik geloof nu ook wel dat terugzetten geen probleem zal zijn ..

ECHT TE VAAG GEWOON ... maarja het werkt nu ... niet zoals ik wilde maar dit is toch sneller dan een nieuwe win installate :D ...

ohja daar komt bij dat ik het niet wegeschreven kreeg naar hd omdat spontaan alles read only was jaaaaaa turlijk |:( .. ntfs probleem ????
OK, TOF, ik zei toch dat het ging werken O-)

NTFS readonly mode had ik je voor gewaarschuwd, die is erg jammer ja, volgens mij is het echt custom linux wat je boot van die CD })

Het terugrollen kan je wel van een NTFS partitie doen, van het LAN weer terug moven dus :? of op DVD zetten ? :*)

Have fun, ik heb zo win3.1/win95/win98/winME/WintNT4/Win2KPro en WinXPPro allemaal op een HD weten te zetten met een (ook acronis) boot manager, als test PC voor de software die ik bak B)

Edit: O ja, DOS 7.0 kun je er ook nog op booten, voor de liefhebbers....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 23:42 ]

• Maku
dvd wilde ie niet ... errug vaag enne de lan wilde ie ook niet ... waaaaaaaaazig

Verwijderd

Maku schreef op 02 januari 2004 @ 23:42:
dvd wilde ie niet ... errug vaag enne de lan wilde ie ook niet ... waaaaaaaaazig
he, je was er toch uit ? :?

Probeer nou ff het image dat je hebt gemaakt (desnoods op een ander oud HDtje ofzo) terug te rollen, als je erin slaagde die op het LAN te zetten met de boot CD moet je hem er ook zo weer af kunnen halen.

Dan is het verder Restore Image > Overwrite > Active partitie en klaar !

Althans, dat is mijn ervaring :X

Edit: o ja, als ie je netwerk niet gelijk ziet, gewoon \\server\share\ intypen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 23:47 ]

• Maku
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 23:45:
[...]

he, je was er toch uit ? :?

Probeer nou ff het image dat je hebt gemaakt (desnoods op een ander oud HDtje ofzo) terug te rollen, als je erin slaagde die op het LAN te zetten met de boot CD moet je hem er ook zo weer af kunnen halen.

Dan is het verder Restore Image > Overwrite > Active partitie en klaar !

Althans, dat is mijn ervaring :X

Edit: o ja, als ie je netwerk niet gelijk ziet, gewoon \\server\share\ intypen ?
ben er eigenlijk idd uit maar ik ga nu niet mijn image terug zetten ik heb nog een topic open staan waar ik eerst liever antwoord op heb ... en ik had het idd eventjes met \\ etc kunnen doen ..

Verwijderd

Maku schreef op 02 januari 2004 @ 23:55:
[...]

ben er eigenlijk idd uit maar ik ga nu niet mijn image terug zetten ik heb nog een topic open staan waar ik eerst liever antwoord op heb ... en ik had het idd eventjes met \\ etc kunnen doen ..
Grr.... geeft niet, nieuw image maken dan als dat andere topic is afgelopen ? staat het alvast in je cache.... :+
Pagina: 1