Toon posts:

Power up probleem laptop: Asus M3700n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laptop model: M3700n, 1.6Ghz, 40Gb hdd, 1Gb ram, combo.
3 weken oud

Gisteravond na een filmpje in hibernate gegaan.
Nu druk ik op de power button - normaal komt 'ie daarmee natuurlijk uit hibernation, maar nu blaast de fan even (~5 seconden) en gaat hij uit.

- geen POST errors oid, geen beeps
- alletwee SO-dimm modules gecheckt en start geprobeerd met/zonder, probleem blijft
- paneeltje met power button en leds losgehaald, power switch lijkt ok.

Probleem is al vaker langsgekomen, maar nergens staat er een oplossing bij (behalve RMA > Asus). Google: noppes.
Lotgenoten? Is er een snelle oplossing?

PS: zodra dit opgelost is ga ik wel ff de blauwe ledjes afplakken - de lol begint daar wel een beetje vanaf te gaan...

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

reiker

dan jij!

Dit probleem heb ik af en toe ook, bij mijn laptop blijkt de accu dan (bijna) leeg te zijn. Dus even de netvoeding eraan en hij ontwaakt uit zijn winterslaap. Hopelijk is dat bij jou ook het geval...

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb het met en zonder accu/voeding geprobeerd. Dit is geen oplossing.

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 07:24
Eigenlijk is het bij dat soort problemen altijd RMA... want je hebt ook nog garantie en misschien als je teveel gaat rotsooien verlies je je garantie, ik zou het zekere voor het onzekere kiezen in zo`n geval :)

offtopic:
Ik wil zelf zo`n laptop bestellen, maar waarom heb jij die ledjes afgeplakt als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Wordt waarschijndelijk idd RAM Asus.
Als dit echter te voorkomen zou zijn, dan graag (zit extra geheugen in, licensie, etc... bijna een garantie voor problemen bij retouren). verder duurt dat 1-4 weken :'(
Mijn idee hierover is nu: dode processor.

Er zit een blauwe led onder de power knop - deze is nogal fel als ik een dvd'tje kijk. In standby knippert die, nogal irritant imo.
Verder ben ik tevreden over deze laptop. Voor het geld zeker ok.

Service sites werken voor 90% niet. Service centre ga ik maandag maar eens testen...

Accessoires zijn lastig te krijgen (bijv. de 'traveller's drawer' is niet te krijgen, zelfde voor 2e hdd module). Wel komt er een 2e accu voor de media-bay bij (7-8 uurtjes werken!).

update 28/01/2004
Laptop is retour van ASUS RMA - moederbord vervangen (is 1 spare samen met de processor, denk ik). Ter info: duurt +/- 2 dagen tot pickup, 6-7 dagen voor reparatie, 1 dag voor retour >> 10 dagen totaal, niet al te slecht. Wel waren ze 1 vd 2 SO-DIMMs vergeten over te zetten, maar die werd na een mailtje netjes nagestuurd. Ook kreeg ik de laptop in een andere doos retour.
Iemand die weinig van computers afweet zou met de helft vd ram zijn blijven zitten. Uitkijken dus!
Hopelijk is deze info verder van geen enkel nut! :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:16 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Nou je laatste post heeft zeker wel enige nut gehad :D
Mijn probleem was een paar maanden geleden dat mijn M3700N een paar keer gewoon spontaan uitviel (aan de netstroom), maar hier had ik later dus helemaal geen last meer van.. tot vorige week toen viel mijn laptop dus gewoon steeds weer uit.. soms blijft de laptop wel 8 min aanstaan, maar valt daarna gewoon weer uit. En als die uitgevallen is krijg je hem niet zomaar meer aan.. dan gaat die idd wat blazen en dan gaat die weer uit.. wacht ik 10 min dan gaat de laptop weer aan en blijft die dus weer even aanstaan. Gaat gewoon windows in ed. en valt dan weer uit.

Ik heb asus dus maar gebeld op dinsdag, moest wat formulieren invullen ed. en terugmailen. Kreeg ik op woensdag telefoon van asus dat tnt me zou bellen voor een afspraak om notebook op te halen en dat deden ze donderdagochtend. Ze kwamen hem uiteindelijk donderdagmiddag ophalen.. dus 2 dagen idd. En nu hoop ik dat ze de 10 dagen gaan halen :)
Nu ik hem niet meer heb mis ik hem toch wel :D

Maar iig bedankt voor de info dat het waarschijnlijk aan de mobo ligt en niet iets is waar ik wat aan kon doen :)
Ik heb er ook extra geheugen inzitten dus ik zal er opletten :D

Edit: Ik doe ook maar even een update :)
Vanochtend stond TNT aan de deur met mijn laptop. Alles in een andere doos :P
Even snel de papieren doorgelezen en daarin kon ik lezen dat het mobo vervangen was. Ik dus laptop aanzetten en zie gelijk al een andere startlogo. In de bios te zien staat er de nieuwste bios versie op :)
Laptop draait nu al een paar uur zonder uitgevallen te zijn. Dus ik denk dat het probleem opgelost is (moet ook wel als mobo vervangen is :) )
(Ik hoop dat dit nuttige info is voor mensen die ooit hetzelfde probleem krijgen)

Totale tijd: Dinsdag 24 feb gebeld, Woensdag teruggebeld voor RMA nummer, Donderdagochtend gebeld door TNT, Donderdagmiddag laptop opgehaald, en 1 week later op 4 maart mijn laptop weer terug. In totaal dus 9 dagen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Xof op 04-03-2004 13:49 ]

Pagina: 1