de versie op internet kijkt of je er al 1 op hebt staan.
en die moet lees moet van een orginele cd afkomen
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
en plextools heeft geen nut bij de px-116a
alleen bij branders heeft het enige waarde.
je kan de snelheid of wat dan ook niet aanpassen,
Doen ze bij alle branders waar Plextor op staat en waarvan je kunt bewijzen dat je hem hebt.star-saber schreef op 02 januari 2004 @ 21:57:
bij een bulk versie doen ze dat niet hoor.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
ik denk dat het helemaal niks uitmaakt voor beveiligde cd'sBvK P4 schreef op 02 januari 2004 @ 22:00:
Het kan toch handig zijn voor beveiligde cd's etc of niet? Dan bedoel ik vooral audio cd's. Ik wil namelijk m'n cd's ook wel eens op de computer afspelen. Daarom heb ik ook voor de plextor DVDrom gekozen.
rippen met nero werkt ook prima.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Juxtaposition]
@="11111111"
"Parameter"="11111111"
Sla dit op als bijvoorbeeld plextools.reg. En als je jezelf het helemaal makkelijk wil maken, maak dan een .bat aan met deze inhoud:
regedit.exe /S plextools.reg
start PTP209UEN.exe
Bedankt voor jullie reacties.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 03:05 ]
En de PX116A heeft gewoon helemaal geen opties, het enige wat plextools voor je kan doen is.. een cd rippen, audio beluisteren of spartaans een cd branden ( als je een brander hebt )
Voor de rest bestaat het programma vooral aan de instellingen van de drive, en de PX116A heeft geen instellingen!
Kijk de PX708A, tja die heeft veel instellingen maar de PX116A is maar een DVD-rom.. maar... wel met een van de stilste drives erin die ik ooit gezien heb. Heerlijk!
[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 10-01-2004 03:13 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
De 54x speed inderdaad staat standaard op 40x speed gezet ( tegen geluid ) en dat is beter ook nog. Al die 52x speed cd-roms zijn namelijk niets sneller in praktijk als een 32xVerwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 14:25:
ik wil de snelheid wijzigen van mijn 54 speed speler (dus geen brander). kan dat met plextools? hij staat nu op 40. bestaat er ook een detectprogramma zoals bij willekeurig HDD om te kijken of cdspeler naar behoren werkt?
...
Nero heeft een tooltje, ..duik eens diep in het startmenu rond nero en je zal het vinden.
Verwijderd
dat van nerospeeddrive wist ik, maar een tooltje om te kijken of de speler goed doet bedoel ik, niet om snelheid te meten.
edit: CD is vandaag binnengekomen! Ik blij
[ Voor 43% gewijzigd door BvK P4 op 15-01-2004 19:10 ]
DVD movies speelt hij af op 2x speed, dat opzich genoeg moet zijn voor video. Dus ik ga ervan uit dat of DMA niet goed werkte of je pc te langzaam was. In de software speler moet je natuurlijk wel hardware acceleratie aanzetten als mogelijk.Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 14:50:
mja ik heb een probleempje dat hij een film op cd hakkelend afspeelt, en heb al van alles gedaan(ergens op GoT een topic erover). nu heb ik de plextor rma gestuurd en gisteren een nieuwe gekregen en omdat hier toch erover werd gepraat wilde ik nog ff informeren hier. ik heb nog geen cd met filmpje geleend en wilde dus alvast deze info.
dat van nerospeeddrive wist ik, maar een tooltje om te kijken of de speler goed doet bedoel ik, niet om snelheid te meten.
Verwijderd
ik weet niet of je in de war bent met een ander, ik heb een cdspeler van plextor 54 speed. dma stond uiteraard aan en mijn systeem is snel zat (P4) en met de andere cdbrander liteon 16x10x40x doet ie het perfekt.swampy schreef op 14 januari 2004 @ 17:22:
DVD movies speelt hij af op 2x speed, dat opzich genoeg moet zijn voor video. Dus ik ga ervan uit dat of DMA niet goed werkte of je pc te langzaam was. In de software speler moet je natuurlijk wel hardware acceleratie aanzetten als mogelijk.
nogmaals er is al een uitgebreide topic over geweest en ik stuur het niet voor niets rma en ik heb nog altijd geen videocd kunnen lenen. as zondag op zijn vroegst pas. dus ik heb nog niet kunnen kijken of het nu opgelost is....
en als je niet erg vind kap ik met hier posten want we gaan de verkeerde kant op. het wordt een beetje te offtopic.....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:29 ]
Weet iemand nog hoe ik dus die 40x waar hij op ingesteld staat kan veranderen naar 48x voor cd lezen? Vind de prestaties nu ook al goed genoeg, maar wil toch alles eruit halen
hou hem dan even ingedrukt
seconde of 2
dan gaat ie dicht en leest hij die cd op 48
met zoeken had je dat kunnen vinden
edit: heb precies gedaan wat jij zij star-saber, maar de snelheid blijft precies hetzelfde...wat doe ik dat fout? Dit heb ik al gedaan:
- Als de lade open is, een tijdje op eject drukken, en dan los laten waarna hij ook daadwerkelijk sluit en,
- Als de lade dicht is, een tijdje op eject drukken, en dan los laten waarna hij open gaat.
Wat ik ook doe, de max snelheid blijft bij ongeveer 43x en de begin snelheid bij 19x.
[ Voor 58% gewijzigd door BvK P4 op 10-04-2004 17:42 ]
Verwijderd
en deze snelheidtruuk wordt "vergeten" dra de cdlade weer opengaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 18:12 ]
Maar het probleem is dat hij niets sneller gaat. Eindsnelheid is nog steed 43x bij verschillende cd's van 700MB. Begin snelheid is ook steeds hetzelfde met 19x. Wat doe ik dan fout? Hij blijft trouwens wel op 48x staan volgens nero als ik er een nieuwe cd indoe...
Snelheid bouwt langzaam op...beginnend met 20x aan het begin van de disk naar de maximale snelheid aan de rand!BvK P4 schreef op 11 april 2004 @ 12:48:
Heb precies gedaan wat jij zij Mr Tweak, alleen ging het bij mij toch wel wat anders. Ik kon de knop zo lang inhouden als ik wou, hij ging toch open als ik em losliet. Maar Nero geeft wel aan dat de maximum snelheid 48x is.
Maar het probleem is dat hij niets sneller gaat. Eindsnelheid is nog steed 43x bij verschillende cd's van 700MB. Begin snelheid is ook steeds hetzelfde met 19x. Wat doe ik dan fout? Hij blijft trouwens wel op 48x staan volgens nero als ik er een nieuwe cd indoe...
Dus een half gebrande CD zal ok maar iets van 36x speed hebben als alles gelezen is!
Verwijderd
het gemene van fabriekanten is dat ze zeggen ja maar de hardware die we eringebouwd hebben gaat tot udma6. dat dat niet gehaald kan worden is niet ons probleem. (denk maar aan een sportwagen met banden die tot 400 km kunnen, stickertje op auto 400 km ook al haalt ie dat niet eens bergafwaarts )
daarom hebben fabrikanten besloten het op 40 speed te laten want de werkenlijke snelheid is niet veel meer dan 40 en dan nog niet eens stabiel en lawaaierig.
plextor heeft mij op verkeerde voet gezet door op zijn doos heel groot 54 speed te zetten, ik had al een 40 speed spelertje maar ik dacht kom kom een nieuwe snellere van plextor zal me systeempje wat sneller maken. (NOT)
trouwens, uit je post kan ik afleiden dat jij in een andere programma zit dan ik, de programma heet nero cd/dvd speed ( de ehum ingestelde snelheid, niet de werkenlijke snelheid ), waar jij IN lijkt te zitten is een programma dat de werkenlijke snelheid meet ( nero drivespeed )
verder als je de cd erin flikkert moet je wachten ( tot je een ons weegt ) tot dat windows klaar is met de cd afhandelen ( popup wilt u deze cd installeren of deze spel spelen whatever die cd ook is ) en als je dat dus gehad hebt op kruisje klikken of anuleren en DAN pas op de cd lade drukken 5 sec. en dan voel je iets van tsk tsk hij lijkt dan open dicht open dicht te willen gaan alhoewel je hem helemaal niet open en dicht ziet gaan, dat is het teken dat het gelukt is. dan pas laat je de knop los en hij zal niet ejecten maar op de hogere snelheid liggen.......