Toon posts:

[Juridisch] Privacy policy

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Misschien een verkeerd forum.. maar ik denk dat iedereen hier er wel eens mee te maken heeft gehad.

Privacy policies zijn vaak hele ingewikkelde documenten, met veel juridische taal en het zal wel behoorlijk wat geld kosten om dit professioneel te laten doen door een advocaat.

Maar is het verboden (kom ik in de problemen) als ik een bestaande privacy policy van een site aanpas? Er zijn veel sites die dezelfde zaken willen beschermen, en het is zoo toepasselijk dat ik eigenlijk alleen de naam hoef te veranderen.

Natuurlijk moet ik meer veranderen, maar niet zoveel meer dat de overeenkomsten duidelijk te zien zijn.

Het is een beetje een suffe vraag.. omdat die hele privacy policy gaat over dat je niets mag jatten van de desbetreffende site :P maar ik vroeg me gewoon af wat de eventuele gevolgen zijn en of het echt strafbaar is.

Bedankt :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(dubbel na edit :?)

[ Voor 97% gewijzigd door Freee!! op 02-01-2004 21:20 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Je zit dan voornamelijk met copyright/auteurswet problemen, dat is zelf niet privacy gevoelig dus ik zie de link "hele privacy policy gaat over dat je niets mag jatten" niet. Dat zijn gebruiksvoorwaarden, maar heeft totaal niks met privacy te maken.

EDIT:
Ik denk dat dit meer in SG thuishoort. (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif)

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 02-01-2004 21:20 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op een privacy policy zit idd wel auteursrecht van degene die dat ding heeft gemaakt. Je mag ze in principe niet rippen. Alleen zien al die dingen er ongeveer hetzelfde uit.

1. Dus het zal sowieso niemand opvallen dat je iets ripped.
2. Zoveel manieren zijn er niet om een policy op te stellen. Niet vreemd dus als die dingen op elkaar lijken. Betekent dat je ze niet echt als een oorspronkelijk werk aan kunt merken. En alleen oorspronkelijke originele werken worden beschermd door het auteursrecht.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maar is het verboden (kom ik in de problemen) als ik een bestaande privacy policy van een site aanpas?
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de privacy policy van een bestaande site wilt stelen om vervolgens je eigen naam eronder te zetten :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ja nou.. ik principe is dat wel wat ik doe ja..

Ik wil de bestaande privacy policy gebruiken om de mijne mee te op te stellen.
Natuurlijk is het niet zo dat ik gewoon alleen de namen verwissel.. er is natuurlijk best wel wat dat ik moet veranderen om het echt relevant te maken. Maar de basis is wel hetzelfde, en de tekst is zo goed geformuleerd in die privacy policy dat ik dat natuurlijk graag ook zou willen :D

maar ja, in feite jat in de tekst en zet ik er mijn naam onder.

Cutter, Bedankt voor de info.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 21:46 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Simpel: Zoek een site die een leuke privacy policy heeft en stuur de eigenaar van de site een mail met de vraag of je gebruik mag maken van die policy op je eigen site. Is meestal niet zo'n probleem lijkt me..

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

bartvb schreef op 02 januari 2004 @ 21:43:
Simpel: Zoek een site die een leuke privacy policy heeft en stuur de eigenaar van de site een mail met de vraag of je gebruik mag maken van die policy op je eigen site. Is meestal niet zo'n probleem lijkt me..
Maar meestal is de eigenaar geen eigenaar van de tekst, maar heeft hij slechts een licentie om de tekst te mogen gebruiken....

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:43:

maar ja, in feite jat in de tekst en zet ik er mijn naam onder.

Cutter, Bedankt voor de info.
Beter goed jatten dan slecht zelf verzinnen... zeker in dit geval, iedereen doet dat met die juridische teksten... zelfs advocaten

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij is het zo dat je Algemene (Verkoop)voorwaarden zo mag overnemen. Het zal dan ook wel met de Privacy Policy zo zijn. Natuurlijk wel de nodige aanpassingen maken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

Pelle

🚴‍♂️

Niet echt W&G dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.