Toon posts:

[TV-Out] Betreft: Geluid van PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort weer een nieuw computertje gebouwd en ben maar weer eens begonnen met tweaken. (het blijft leuk)

Ik heb met van alles zitten worstelen en heb alles toch wel opgelost (met de search veelal), alleen zit ik nog met een vraagje.

Ik heb hier een P4P800, en ik gebruik de onboard-sound van het mobo. Als ik het goed heb kan deze onboard sound controller (SoundMAX) niet het geluid van mijn PC naar mijn TV sturen, ik heb iig geen echt goed fittende jack op mn mobo.

Ik heb al een beetje gesearched over dit onderwerp, en ook de TV-Out FAQ gelezen, en heb ook wel een aantal dingen gevonden, zoals een splitter oid ertussen zetten, maar ik denk niet dat het een van die dingen kan zijn.

Nou denk ik dat de oplossing een nieuwe soundkaart kan zijn, dus ben ik van plan een Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS te kopen. (die heeft wel aardige reviews).

Klopt dit? Zal het wel lukken als ik die geluidskaart koop om gewoon geluid uit mijn TV boxen te krijgen vanaf mijn PC, want ik neem aan dat daar de nodige jacks opzitten zodat ik mijn audio kan aansluiten.

Mijn setup, nog even voor de zekerheid:

ASUS P4P800 (ik gebruik dus de onboard sound controller)
P4 3,3 GHz
Radeon 9700 Pro
2x256 MB Corsair memory
Deskstar 120 GB SATA

Ik hoor het nog wel,
alvast bedankt iig :)

later.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

er zijn gewoon verloopjes voor, je kan met elke geluidskaart het geluiod van je pc naar de tv toe sturen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb hier een P4P800, en ik gebruik de onboard-sound van het mobo. Als ik het goed heb kan deze onboard sound controller (SoundMAX) niet het geluid van mijn PC naar mijn TV sturen, ik heb iig geen echt goed fittende jack op mn mobo.
Werkt prima hoor (hier iig wel :) ), gewoon een verloopje van 1x 3.5mm jack naar 2x tulp en dan moet ie het doen. (ik neem aan dat je tv tulp inputs heeft voor audio)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties.

Hoe moet zo'n 3,5mm verloopje eruit zien? En wat zijn tulp connectoren precies?
Zijn dat gewoon de rode/gele jacks achterin de TV?

Verwijderd

Topicstarter
(schop)

Ik wou graag nog even een reactie op mijn vraag.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:47:

yep

Rood/Wit Geluid (links/rechts)
Geel (video)

mijn T.net systeemspecspagina

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:47:

Tulpjes zijn die rode en witte stekkers, en 3,5mm is gewoon een walkman/koptelefoondingetje.

Kan je bij de meeste elektro- en computerboeren kopen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1