Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Search probleempje?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb net dit topic geplaatst, maar de zoekfunctie (van GoT) kan het woord "EM_SETMARGINS" niet vinden, terwijl het toch echt in dat topic staat...

ff herindexeren? :+

日本!🎌

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 18:36

ripexx

bibs

In denk niet dat elke message bij plaatsten of editten wordt opgenomen in de search db. ;) Zover ik weet wordt dit elke nacht gedaan, dus morgen zal het er waarschijnlijk wel in staan. ;)

buit is binnen sukkel

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Je zou toch verwachten dat hiervoor gewoon de full-text search mogelijkheden van MySQL gebruikt worden... die zijn toch realtime?

日本!🎌

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_Thanatos_ schreef op 02 januari 2004 @ 21:27:
Je zou toch verwachten dat hiervoor gewoon de full-text search mogelijkheden van MySQL gebruikt worden... die zijn toch realtime?
Eh ja, maar weet je wel wat voor load je gaat trekken als je 10 gig aan tekst gaat doorzoeken met de fulltext search van MySQL :o
Dat trekt die dual opteron echt totaal niet ;)

We gebruiken op dit moment de omega-search engine van Xapian, deze is wel snel genoeg voor ons doel, maar is niet realtime.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

moto-moi schreef op 02 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Eh ja, maar weet je wel wat voor load je gaat trekken als je 10 gig aan tekst gaat doorzoeken met de fulltext search van MySQL :o
Dat trekt die dual opteron echt totaal niet ;)

We gebruiken op dit moment de omega-search engine van Xapian, deze is wel snel genoeg voor ons doel, maar is niet realtime.
Waarschijnlijk wordt de database al 50% groter als je indices gaat plaatsen op alle tekst die erin staat :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_Thanatos_ schreef op 02 januari 2004 @ 21:02:
Ik heb net dit topic geplaatst, maar de zoekfunctie (van GoT) kan het woord "EM_SETMARGINS" niet vinden, terwijl het toch echt in dat topic staat...
En dus?
ff herindexeren? :+
ff ?
Jij hebt zeker nog nooit een zoekmachine met meer dan 3 documenten gebruikt? Dat 'ff' van je, is in ons geval zo'n 2a3 dagen... Bijwerken duurt uiteraard wat korter, maar dat heet dan ook bijwerken en niet herindexeren ;)
Als je nou gewoon je ongeduld de kop in drukt en wacht tot de boel bijgewerkt is... (Mocht je het perse zo snel mogelijk willen zien, sta dan rond een uur of 6a7 op, kan je mooi zien dat het er dan idd in staat)
_Thanatos_ schreef op 02 januari 2004 @ 21:27:
MySQL's full-text-index is te treurig voor woorden en kan in onze ervaring totaal niet de belasting die wij erop leggen aan... Er zijn zo'n 100 searches/min op de drukkere momenten van de dag en dan moet ie dus zoeken in een dataset van zo'n 10GB.

Denk jij dat MySQL dat een beetje vlot kan? En kan ie dan ook nog woorden van minder dan 3 karakters indexeren? Phrase searches doen? Complexe booleanlogica in de queries?
Ik denk dat dat redelijk gaat tegenvallen... Zeker als elke edit ook nog eens een bijwerking van die FTI van mysql betekent, ipv alleen maar een gewone insert/update/whatever.
moto-moi schreef op 02 januari 2004 @ 21:31:
Xapian is realtime, mits ik dat zou willen.
Ik zie het nut er alleen niet van in, dus is ie niet realtime... Mocht iemand in staat zijn mij van het nut te overtuigen, dan wil ik best overwegen om hem wat vaker te laten updaten :)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als je nou gewoon je ongeduld de kop in drukt en wacht tot de boel bijgewerkt is... (Mocht je het perse zo snel mogelijk willen zien, sta dan rond een uur of 6a7 op, kan je mooi zien dat het er dan idd in staat)
Nou zeg, de :+ smiley betekent dat het niet geheel serieus bedoeld was.

Ik vroeg me alleen af waarom een gepost topic niet direct in de search terugkomt, maar kennelijk gebruiken jullie dus een apart systeem dat logischerwijs (nu ik het snap) niet realtime kan zijn.

日本!🎌

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
search doet het helemaal niet meer.. :(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Imperium schreef op 03 januari 2004 @ 02:59:
search doet het helemaal niet meer.. :(
Tweakers.net is net weer up, en jij gaat zeuren dat de search het (nog) niet doet? :P

🖥️ | 🚗

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is er gebeurd net dan :?. De FP en heel GoT deden het hier niet meer ;(.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MadMarky schreef op 03 januari 2004 @ 03:03:
[...]

Tweakers.net is net weer up, en jij gaat zeuren dat de search het (nog) niet doet? :P
>:)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Genghis Khan schreef op 03 januari 2004 @ 03:06:
Wat is er gebeurd net dan :?. De FP en heel GoT deden het hier niet meer ;(.
Naar het schijnt een schijf prob in Atlas :)

Raku

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 03 januari 2004 @ 03:09:
[...]

Naar het schijnt een schijf prob in Atlas :)
Schijf gecrashed...? Geuploade icons doen het hier namelijk ook nog niet.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Genghis Khan schreef op 03 januari 2004 @ 03:16:
[...]

Schijf gecrashed...? Geuploade icons doen het hier namelijk ook nog niet.
en er is een HK topic met pics

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou, als jullie dit topic gaan misbruiken voor totaal niet aanverwante, noch bug gerelateerde issues, dan gaat ie maar gewoon dicht.
(wanneer dringt het toch tot gebruikers door dat als iets plotseling weg is het dan nooit een ban is, het dan vrijwel nooit een bug is en het bijna altijd een server- of netwerkissue is... En dus hoort het niet in BUG).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.