Ik wilde een Vdd mod uitvoeren op mijn mobo zodat mijn chipset een hogere FSB aankon, heb dus de mod die op http://www.motherboardfaqs.com/article.php?12.255 beschreven staat uitgevoerd, maar dit hielp bijna niet (de weerstand werd nauwlijks kleiner) Toen kreeg ik van iemand de tip om dit met zilverspul te doen. Ik heb dus wat "Conductive Silver" op die weerstand gesmeerd. Dit hielp wel iets maar zeer weinig. Maar door met een potlood over de zilververf te gaan ging de weerstand nog iets naar beneden. Dit hielp wel aardig wat (max 1,8v ipv max 1,7v) maar was nog niet het gewenste resultaat. Ik heb dus ook wat zilververf aan de zijkant van de weestand gesmeerd. Toen was de weerstand ineens enorm gedaald tot bijna 0. Dit was natuurijk niet de bedoeling dus ik heb de potloodprut eraf gesmeerd en wat zilververf weggekrast. Vervolgens was de weestand ongeveer 525 ohm. Volgens mijn berekeningen zou ik dan maximaal ongeveer 1,9v kunnen krijgen, nog niet helemaal optimaal maar ik had ff geen zin meer om ermee te klooien. Dus ik zet de PC aan en zie 2,8v op de multimeter verschijnen. Ik heb toen gelijk de stekker uit de voeding getrokken maar de PC heeft dus ongeveer 3 seconden aangestaan met 2,8v op de northbridge. Ik heb nog ff gekeken of er echt geen zilverspul op plekken terecht was gekomen waar het niet hoort maar dit was niet het geval. Ik heb toen maar alles eraf gehaald, maar toen bootte m'n PC dus nog niet, terwijl het voltage nu 1,4v was, BIOS resetten hielp ook niet, heb alles ontkoppeld en alleen de proc erin gelaten, geen piepjes. Andere proc erin hielp ook niet. Als ik nu probeer op te starten gaat alleen het groene ledje op het mobo branden en de CPU fan draaien. ook word de heatsink op de southbridge loeiheet. is er nog enige hoop voor dit bord? Zelf weet ik weinig meer wat het zou kunnen oplossen, maar als iemand hier nog ideeen heeft kan ik dat natuurlijk altijd proberen. Zo niet kan ik een nieuw mobo kopen
Uhm ik ben bang dat er toch iets kapot is gegaan door die 2,8V
Meeste NF7-s kunnen al niet tegen een Vdd van boven de 2.15V
En anders je mobo even een dag zonder stroom en CMOS clear, misschien dat dat nog wat redt. Ook zou ik maar is heel goed gaan kijken of er echt geen zilververf meer te bekennen is.
O en ik zwijg maar over de leesbaarheid.
(BTW hij ziet er toch normaal uit
)
Meeste NF7-s kunnen al niet tegen een Vdd van boven de 2.15V
En anders je mobo even een dag zonder stroom en CMOS clear, misschien dat dat nog wat redt. Ook zou ik maar is heel goed gaan kijken of er echt geen zilververf meer te bekennen is.
O en ik zwijg maar over de leesbaarheid.
Verwijderd
zilver verf
knip dan meteen de weerstand eruit en verbind de 2 pootjes met elkaar 
uhm maar ja. denk het ergste voor je
uhm maar ja. denk het ergste voor je
ff dagje laten liggen en gebedje doen
dan doetie het misschien wel weer. Anders geef je um maar aan mij
overigens moet je nooit zilververf gebruiken, dat geleid dus idd tot 0 ohm. Doe het gewoon netjes, en pak een weerstand / potmeter....
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Ik zal 'm morgen nog wel een keer proberen. heb em nu uit de kast gehaald en gewoon los op een mobodoos liggen met een voeding en een speaker voor mogelijke piepjes eraan 
Ik maak zo ook nog wel ff een foto van de plek met die weerstand.
Ben bang dat ik m'n mobo kan inlijsten en aan de muur spijkeren
Ik maak zo ook nog wel ff een foto van de plek met die weerstand.
Ben bang dat ik m'n mobo kan inlijsten en aan de muur spijkeren
Of, als de winkel dichtbij zit, eventjes langs gaan(mobo eventjes oppoetsen
en kijken of ze hem nog in willen ruilen
(hoogst onwaarschijnlijk)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
ik denk niet dat de mods dit soort reacties waarderen... Dit is ook niet de bedoelingHappy-Amd_Freak schreef op 02 januari 2004 @ 21:48:
Of, als de winkel dichtbij zit, eventjes langs gaan(mobo eventjes oppoetsenen kijken of ze hem nog in willen ruilen
@ TS: Ik vrees het ergste
helemaal niet onwaarschijnlijk, zolang je er niet op inzoomd met een digicam zie je er niets van, is alleen niet zo netjes om garantie te vragen op iets wat je zelf hebt verneukt.Happy-Amd_Freak schreef op 02 januari 2004 @ 21:48:
Of, als de winkel dichtbij zit, eventjes langs gaan(mobo eventjes oppoetsenen kijken of ze hem nog in willen ruilen
hier een pic:

de "modplaats" ligt binnen het blauwe gebied.
het kan misschien ook ergens anders aan liggen, iets heel ergens anders op het bord wat gewoon is opgeblazen door die 2,8v
Verwijderd
De chip die recht onder het blauwe gebied licht ziet er nogal gekookt uit ? is dat geen stroomregulator (mosfet) die dus ommeunig heet word als je er 2.8 volt doorheen jaagt ?? hij ziet eruit alsof hij gekookt heeft, met bubbeltjes en een leuk kleurtje en al...
Verwijderd
Als je de Vdd mod met een weerstand of potmeter doet dan moet je niet kijken of de weerstand op dat ene chippie minder word. Dat moet je alleen doen als je de potlood mod doet.
Als jij dus gaat kijken of die weerstand lager word terwijl je de Vdd opschroeft..ja..dan gaat ie stuk. Wat je beter had kunnen doen is het voltage gewoon meten.
Het is OF de potmeter mod OF de potlood mod. Ik heb het idee dat jij een combo gebruikt heb
Edit:
Je mobo is hartstikke dood en die gaat ook niet meer leven, maar dat had je zelf wel bedacht..
Als jij dus gaat kijken of die weerstand lager word terwijl je de Vdd opschroeft..ja..dan gaat ie stuk. Wat je beter had kunnen doen is het voltage gewoon meten.
Het is OF de potmeter mod OF de potlood mod. Ik heb het idee dat jij een combo gebruikt heb
Edit:
Je mobo is hartstikke dood en die gaat ook niet meer leven, maar dat had je zelf wel bedacht..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 03:28 ]
Sorry, maar ik vind dit een beetje knullige mod! Voordat ik mn modje deed heb ik eerst jongens als Serenity en Thorry geraadpleegd over hoe wat ik het beste kan doen en halen! Daardoor is alles gelukt!
Mijn NF7 is inmiddels wel dood, maar das doordat tie langzaam overleed en ik uit frustratie met enig geweld het koelblok eraf haalde met een schroevendraaier. En de rest mag je raden. Maar hij was toch al dood dus....
Maargoed join de club met dooie NF7'ens
Mijn NF7 is inmiddels wel dood, maar das doordat tie langzaam overleed en ik uit frustratie met enig geweld het koelblok eraf haalde met een schroevendraaier. En de rest mag je raden. Maar hij was toch al dood dus....
Verwijderd
Ik zie dat je nu een ASUS hebt...hoe bevalt ie?Stinger666 schreef op 03 januari 2004 @ 04:48:
Sorry, maar ik vind dit een beetje knullige mod! Voordat ik mn modje deed heb ik eerst jongens als Serenity en Thorry geraadpleegd over hoe wat ik het beste kan doen en halen! Daardoor is alles gelukt!
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 05:21:
[...]
Ik zie dat je nu een ASUS hebt...hoe bevalt ie?
offtopic:
De Asus gaat tot nu toe erg goed. Ik heb nog niet veel overgeklokt. Ik heb er dan ook niet het geheugen voor. Maar draait met 2500+ op 3200+ heerlijk stabiel op lage voltages. Ik zal eens kijken of de voltages omlaag kunnen en wat meer FSB enzo. Ik verw8 van Asus goeie kwaliteit en dat bewijzen ze door goeie componenten op hun bordjes te zetten.
De Asus gaat tot nu toe erg goed. Ik heb nog niet veel overgeklokt. Ik heb er dan ook niet het geheugen voor. Maar draait met 2500+ op 3200+ heerlijk stabiel op lage voltages. Ik zal eens kijken of de voltages omlaag kunnen en wat meer FSB enzo. Ik verw8 van Asus goeie kwaliteit en dat bewijzen ze door goeie componenten op hun bordjes te zetten.
Ik heb gewoon precies de potlood mod uitgevoerd van http://www.motherboardfaqs.com/article.php?12.255 alleen heb ik zilververf gebruikt omdat potlood niet echt werkte (misschien had ik een verkeerd potlood)Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 03:27:
Maar dit is iig een tip voor anderen die deze mod uitvoeren, doe het NIET met zilververf
Verwijderd
Zilververf heeft geen weerstand slimmerd. Je hebt gewoon kortsluiting veroorzaakt..ja..dan gaatie stuk jaErik1 schreef op 03 januari 2004 @ 14:21:
[...]
Ik heb gewoon precies de potlood mod uitgevoerd van http://www.motherboardfaqs.com/article.php?12.255 alleen heb ik zilververf gebruikt omdat potlood niet echt werkte (misschien had ik een verkeerd potlood)
Maar dit is iig een tip voor anderen die deze mod uitvoeren, doe het NIET met zilververf
Edit:
Mooi voorbeeld trouwens voor de beginnende modder.. Als je niet weet wat je doet..doe het dan niet
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 16:31 ]
Pagina: 1