Toon posts:

Upgrade XP2200+ -> XP3000+ : Duidelijke voordelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draai ik dus een XP2200+, waar ik op zich wel tevreden mee ben, maar het valt te voorzien dat over niet al te lange tijd de XP3000+ erg betaalbaar wordt, en het is het maximum dat op mijn moederbord past. Nou vraag ik mij af of er nou een zodanig verschil is tussen die twee dat je dat echt gaat merken. Met andere woorden, heeft zo'n upgrade wel zin, of zou het beter zijn om meteen voor the next generation te gaan, wat wel een stuk duurder uitvalt.

Verwijderd

Denk dat je het nauwelijks merken gaat.
Enige verschillen zijn kloksnelheid en cache, en van de cache is in verschillende tests aangetoond dat het vaak vrijwel geen invloed heeft.

Je kunt m.i. beter je 2200+ overclocken en doorsparen voor een amd 64 of prescott systeem.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:22:
Denk dat je het nauwelijks merken gaat.
Enige verschillen zijn kloksnelheid en cache, en van de cache is in verschillende tests aangetoond dat het vaak vrijwel geen invloed heeft.

Je kunt m.i. beter je 2200+ overclocken en doorsparen voor een amd 64 of prescott systeem.
ehmmm heeft een xp3000 geen FSB van 166 tegenover een FSB van 133 op de xp2200? dat maakt wel degelijk verschil IMHO

Verwijderd

Oops!

Je hebt helemaal gelijk! Maar om er dan de vruchten van te plukken zou ie ws ook sneller geheugen moeten kopen pc 2700 minimaal en dan wordt het grapje alweer een stukje duurder.
Mijns inziens nog steeds niet de moeite waard voor het verschil in prestaties.

Verwijderd

als je door een paar reviews heen bladert zie je dat een 3000+ in games een stuk hogere fps haalt dan een 2200+ , in de andere aplicaties is het verschil niet zo groot

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 14:33
Ik zou nog een maandje of drie wachten totdat de socket 939 cpu's geïntroduceerd zijn. Dan zullen ze ook niet zo duur meer zijn en ondersteunen ze dual channel. Het heeft sowieso weinig nut om up te graden van xp2200+ naar 3000+, omdat je er weinig verschil in real life van zult merken. Je merkt het alleen als je gaat benchmarken etc. Games zijn ook meer videokaart afhankelijk, dus voor games hoef je niet zo snel up te graden. Ik kan met een 9800 pro nfs underground bijv met alle settings op zn hoogst spelen, zonder framedrops. En dit is met een xp2000+.
Het ligt er eigenlijk aan wat je wilt gaan doen. Game je veel dan heb je er mijns inziens weinig aan. Doe je veel aan divx encoden en andere cpu intensieve praktijken, dan heb je er misschien wat aan.

I love the smell of a Palm in the morning.

Verwijderd

Topicstarter
Dat snellere geheugen had ik bij het samenstellen van het systeem al uit voorzienigheid gekocht, Corsair XMS PC3000 CAS2, loopt al op 166 MHz, dat is dus niet het probleem.

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:29:
Dat snellere geheugen had ik bij het samenstellen van het systeem al uit voorzienigheid gekocht, Corsair XMS PC3000 CAS2, loopt al op 166 MHz, dat is dus niet het probleem.
op hoeveel MHZ draait je 2200 dan?

Verwijderd

Topicstarter
133MHz

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
euhm ik heb nu een barton+ 2800 die nu heel mooi loopt op een snelheid van 2400Mhz, als ik dan vergelijk met mn vroegere amd, toen een 1333 Mhz, ja dan scheelt het wel wat, maar om nu al van een 2200+ --> 3000+ te gaan, ik zou mn geld nog beetje sparen en dan voor een amd64 gaan met aangepast mobo en geheugen!! Die amd64 3000 loopt heel lekker, maar ik wacht nog tot de FX-53 of 55, wel veel op voorhand, maar sparen kan geen kwaad he!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• JdM

JdM

Humbled

Vind je dat slim om asynchroon te draaien?
Heb je al eens een test gedraait om te zien of het wel uitmaakt , ik ben van mening dat synchroon sneller is, waarom dan niet processor en geheugen op 140/140 ofzo, lijkt me beter dan dit ...... nietwaar?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Misschien is het wel handig als je je aktiviteiten van die pc vertelt :)
Voor internetten en msnen zul je het niet merken, ga je alle high-end spellen spelen of videobewerken zul je het wel merken :)

Verwijderd

Je kunt ook een 2500+ kopen en die heel simpel naar een 3200+ overclocken.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik heb hier mijn 2400+ op 12.5x166 staan geeft hem weer als 2600+ en moet zeggen qua gevoel merk ik het verschil tussen 133 en 166 wel (en verder geen spanningen verhoogd, corsair pc3200 @11-2-3-2 a7n8x-dl)

probeer dat dan eerst, van fsb 133 naar 166 en multiplier naar benee, is goedkoper

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Zie reviews. En voor overclocktips hebben we genoeg searchvoer en topics :)

Oh ja, dit hangt allemaal ook af van welk type moederbod en geheugen je hebt én wat je er allemala mee doet natuurlijk. Maar dat ben je ook nog eens allemaal vergeten te melden. Anyway, dit zijn toch meer de bekende search en FAQ vragen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.