Om even Pelle na te apen
hehe (soz
)
ben even op weg gegaan met een vriend van me (post hier geloof ik amper wat : gebruikersnaam : domifiel
) om zijn nieuwe G3 te testen
en ik ff weer wat doen met mijn (moeders) sony f717.
Camera ingepakt, filtertjes mee, en de auto in...
We zijn even naar de kinderdijk/nieuw lekkerland gereden met de hoop dat er vandaag nog wat sneeuw lag, en ja.. et zag er nog mooi uit
Tijd geleden dat we daar waren geweest(laatste keer met een molentoch van bijna 8 jaar geleden
)dus het was weer tijd voor een lekker ouderwets middagje fotograferen zoals in grootmoeders tijd 
Ik heb een stuk of 3/4 cokin filters gebruikt...en alle fotos zijn minimaal bijgewerkt in photoshop om alleen de witbalans bij te stellen naar de sfeer die er was.
even alles in een kader gedaan, maar redelijk snel ' gepropt' dus ze zijn niet mooi netjes..maar het gaat om het idee
de fotos zijn niet meer op volgorde btw.. bij elke even een kleine bijschrift :
(1)Kinderdijk. De volgende 2 zijn niet super bijzonder, maar is het eerste wat me wel grappig leek om te fotograferen. Ik heb een hoop al weggegooid, maar deze wou ik even zien binnen een kader.. en het heeft toch wel wat (bij de 2e ben ik de onderliggende laag vergeten weg te halen in photoshop, is ietjes groter dan de opliggende)

Vond de volgende mooi omdat de vanen mooi in de wind wapperden, molen op de achtergrond.. en..waar is de rookworst ?

De volgende 2 heb ik even wat filters uitgeprobeerd.. de 1e is een dubbel-gekleurde(paars-rood) polarisatiefilter..

De goudfilter

even weer terug naar de brug draaien..en heej..nice shot

Even nog een roodbruin filter(gradual) proberen resulteerd in :

Macro opname was pittig..even een flits gebruikt.. lastig omdat ik mijn grote flitser niet bij had.... maar tis toch wel gelukt

Deze is wat donker.. heeft wel wat sfeer.. maar vind ik een van de minste fotos

Terug de auto in en op weg naar nieuw lekkerland(naar dat ene stukje bos), onderweg kwam ik het volgende tegen en zochten een plekje om de auto te parkeren.
een molen

naar links draaien

naar beneden kijken

verder rijen,...en terwijl het rijden (was toch heel licht..en misschien werkte het : en jawel.. )

Nieuw-Lekkerland.. op de weg naar kinderdijk zagen we een mooi stukje hier..en konden em niet pakken door de weg.. dus na Kinderdijk zijn we hierna terug gegaan..

de sneeuw macro

ff beeld kantelen

En nu weer terug richting Dordrecht
even stiekum nog langs een klein parkje geweest waar ik het volgende heb genomen :

weer de pola blue-purple

macro ijs

macro sneeuw

en even een koffie thuis bij wat vrienden... kerstboom aant aftuigen
(even een sterfiltertje erop..altijd leuk...)

---
fff wat repareren
done 
edit : Domi heeft ook ene topicje hier aangemaakt.. hier een link :
[rml][ Showcase][ 14 Foto's] Uitstapje Kinderdijk[/rml]
btw merk je dat enkele fotos praktisch hetzelfde zijn.. en we hebben niet gekopieerd hoor
ben even op weg gegaan met een vriend van me (post hier geloof ik amper wat : gebruikersnaam : domifiel
Camera ingepakt, filtertjes mee, en de auto in...
We zijn even naar de kinderdijk/nieuw lekkerland gereden met de hoop dat er vandaag nog wat sneeuw lag, en ja.. et zag er nog mooi uit
Ik heb een stuk of 3/4 cokin filters gebruikt...en alle fotos zijn minimaal bijgewerkt in photoshop om alleen de witbalans bij te stellen naar de sfeer die er was.
even alles in een kader gedaan, maar redelijk snel ' gepropt' dus ze zijn niet mooi netjes..maar het gaat om het idee
de fotos zijn niet meer op volgorde btw.. bij elke even een kleine bijschrift :
(1)Kinderdijk. De volgende 2 zijn niet super bijzonder, maar is het eerste wat me wel grappig leek om te fotograferen. Ik heb een hoop al weggegooid, maar deze wou ik even zien binnen een kader.. en het heeft toch wel wat (bij de 2e ben ik de onderliggende laag vergeten weg te halen in photoshop, is ietjes groter dan de opliggende)

Vond de volgende mooi omdat de vanen mooi in de wind wapperden, molen op de achtergrond.. en..waar is de rookworst ?

De volgende 2 heb ik even wat filters uitgeprobeerd.. de 1e is een dubbel-gekleurde(paars-rood) polarisatiefilter..

De goudfilter

even weer terug naar de brug draaien..en heej..nice shot

Even nog een roodbruin filter(gradual) proberen resulteerd in :

Macro opname was pittig..even een flits gebruikt.. lastig omdat ik mijn grote flitser niet bij had.... maar tis toch wel gelukt

Deze is wat donker.. heeft wel wat sfeer.. maar vind ik een van de minste fotos

Terug de auto in en op weg naar nieuw lekkerland(naar dat ene stukje bos), onderweg kwam ik het volgende tegen en zochten een plekje om de auto te parkeren.
een molen

naar links draaien

naar beneden kijken

verder rijen,...en terwijl het rijden (was toch heel licht..en misschien werkte het : en jawel.. )

Nieuw-Lekkerland.. op de weg naar kinderdijk zagen we een mooi stukje hier..en konden em niet pakken door de weg.. dus na Kinderdijk zijn we hierna terug gegaan..

de sneeuw macro

ff beeld kantelen

En nu weer terug richting Dordrecht
even stiekum nog langs een klein parkje geweest waar ik het volgende heb genomen :

weer de pola blue-purple

macro ijs

macro sneeuw

en even een koffie thuis bij wat vrienden... kerstboom aant aftuigen
(even een sterfiltertje erop..altijd leuk...)

---
fff wat repareren
edit : Domi heeft ook ene topicje hier aangemaakt.. hier een link :
[rml][ Showcase][ 14 Foto's] Uitstapje Kinderdijk[/rml]
btw merk je dat enkele fotos praktisch hetzelfde zijn.. en we hebben niet gekopieerd hoor
[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 02-01-2004 21:15 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy